2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

A-tól Z-ig – a 2017-es Genfi Autószalon összes újdonsága (frissítve)

Nyomtatás

A jövő héten ismét, immár 87. alkalommal gyűlnek össze az autóipar legnagyobb játékosai Svájcban, hogy megmutassák magukat és újdonságaikat. Utóbbiból ezúttal is szép számmal hoz majd 30 ország mintegy 200 kiállítója, így új modellek és tanulmányautók özönére számíthatunk az idei évben is. Hogy pontosan mire? Megmutatjuk!

A svájci seregszemle hagyományosan március első keddjén veszi kezdetét, amely az idei évben a lehető legtávolabbra, vagyis 7-re esik. Teljesen biztos ezúttal is: amikor megnyitnak a csarnokok, azt se tudjuk majd, hogy hova nézzünk a bőség zavarában. A rendezvény újdonságairól első kézből számolunk be az autóipar jövőjéről - mellé pedig az alábbiakban gyűjtük össze, hogy mivel is találkozhat, aki ellátogat a 86. Genfi Autószalonra.

Igyekeztünk a teljesség igényével összeválogatni a legjelentősebb frissességeket, de nem egyszerű feladat rendszerezni az összes premiert, ráadásul most is folyamatosan érkeznek be az újabbnál újabb modellekről szóló hírek, így a listát folyamatosan bővítjük – érdemes lesz gyakran visszanézni.

Vágjunk bele: gyártóként csoportosítva nézzük, hogy mit tartogat nekünk a Genfi Autószalon!

Alfa Romeo: Miközben az olaszok a tavalyi évben leginkább szimbolikusan voltak jelen, addig idén már bőven tudnak mit bemutatni. A Giulia szedán a márka prémium törekvéseinek megtestesítőjeként már széles választékkal lesz jelen Svájcban, mellé pedig a Stelvio áll fel büszkén a standra.

Alpina: A márkánál hagyományosan nem szerénykednek a lóerőkkel, és a luxus hangulatot sem fogják vissza. Ezúttal a legnépszerűbb modellcsaládjuk ráncfelvarrását köszönthetjük: a B3/B4 immár S utónévvel gyarapodva, 440 lóerővel áll rajthoz, négyféle karosszéria- és kétféle hajtáslánc-változatban kiszolgálva az igényes vásárlók széles táborát. Ha ez még mindig nem elég, akkor az új 5-ös kombira épülő B5 Touring is bemutatkozik kedden.

Alpine: A Renault jóvoltából újabb taggal bővült az A-betűs autómárkák listája. A francia Alpine márka újraélesztésének eredménye egy elérhetőbb árú sportkupé lesz, amelyet a tanulmány után végre sorozatgyártású kiadásban fogunk látni Genfben. A középmotoros kupé főleg könnyedségével hódítja majd meg a szíveket.

Aston Martin: Minden idők leggyorsabb Aston Martin modelljét várjuk a genfi standra a Red Bull Racinggel együtt készült AM-RB 001 képében, amelyről már azt is tudjuk, hogy a Valkyrie keresztnevet kapta. A hiperautó bizony legeket fog döntögetni. Mellé pedig a tradicionális értékeket képviselő Vanquish S és Volante érkezik még.

Audi: A négykarikás márka is a legekben utazik majd a Genfi Autószalonon, legalábbis ami az itt debütáló újdonságokat jelenti. A 400 lóerőre erősödött Audi RS3 Sportback sem lesz akármi, de a legnagyobb tömeg minden bizonnyal a Q8 Sportot veszi majd körül, amely továbbra is tanulmány formájában van jelen. Az új RS modellek sorát az RS5 nyitja majd meg.

Bentley: Minden idők leggyorsabb Bentley modellje elég vonzó lehet? Az izgalmas nyitányról feltétlenül gondoskodik az új Continental Supersports, amely mellett a Bentayga és a Mulsanne személyre szabott Mulliner kivitelei gyönyörködtetik majd a látogatókat. Emellett a márka egyre inkább kacérkodik az elektromos hajtással, amely törekvést az EXP 12 Speed 6e koncepció is szemlélteti.

BMW: A bajorok számmisztikailag középen fejlődnek, Svájcba érkezik ugyanis az 5-ös kombi változata, mellé pedig a 4-es modellsorozat frissítése.

Bugatti: Meghalt a király, éljen a király. Miután lehullt a lepel a Chironról, ezúttal már a sorozatgyártás megkezdését propagálja a Bugatti. Ezért a szuperautó luxus oldalát, valamint a személyre szabhatósági lehetőségeket domborítják majd ki Genfben.

Citroën és DS: A francia márka most igazán nagyot dob, és az eddig különc utakat járó DS márkát most prémium magasságokba emeli. Ehhez a konnektoros hibrid hajtáslánccal is elérhető DS 7 Crossback permierje szolgáltja az apropót, az igényesen kidolgozott részletek mellé pedig magas szintű technológiai tartalmat is társít a márka. A Citroën részéről pedig érkezik a C-Aircross tanulmány, amely szintén a mai SUV/crossover trendeket hivatott kiszolgálni.

Dacia: Az "arató" fázisában lévő márka ezúttal is csak kisebb újdonsággal jelentkezik, igaz, a Logan MCV Stepway a látványos kiegészítőinek köszönhetően egészen népszerű lehet. Mellé pedig a teljességre törekvő Summit modellek érkeznek, megmutatva a márka kínálatának legjavát, mielőtt az új Duster premierjével új fejezet nyílik majd az év végén a Dacia történelmében.

Ferrari: A szívómotorok nem halnak ki, az állítást pedig a Ferrari 812 Superfast a nevéhez hű módon támasztja alá. A 800 lóerős teljesítmény magáért beszél...

Fiat: A Tipo modellcsaládjával egészen jól felpörgette magát az olasz gyártó, így továbbra is az immár ötajtós, szedán és kombi változatban is elérhető típussal lesz tele a stand.

Ford: A kékoválosok nagy újdonsággal készülnek, hiszen a Fiesta új generációját koronázzák meg az új generációs ST képében. A különösen sportos kisautó ráadásul 1,5 literes, háromhengeres turbómotorral áll rajthoz, 200 lóerővel. Ráadásként pedig a sportos vonal fokozását a Mustang frissítése biztosítja.

Honda: A Honda alaposan belehúzott az új modellek készítésébe, és egyelőre továbbra sem áll szándékukban megpihenni. Ezt bizonyítja a Civic új generációja, amely teljesen új elgondolás alapján készül. Hab a tortán, hogy a svájci seregszemlére a Type R csúcsváltozatot is megkaptuk.

Hyundai: A koreai márka még inkább minőségi irányba szeretne elmozdulni, amelyet az i30 új generációja segíti elő. Genfben már az új i30 kombi érkezik, amely óriási csomagtérrel csalogatja majd a vásárlókat. Mellette pedig egy érdekes tanulmánnyal is készültek a koreaiak az FE koncepció képében.

Infiniti: Az Infiniti Q60 Black S koncepció szemlélteti, hogy mi történhet, ha az ember túl sok Red Bullt fogyaszt. A hangsúlyosan sportos kupé továbbra is azt szemléleti, hogy a márka kacérkodik egy igazi sportmodell ötletével, de még nem látja elérkezettnek az időt rá. Mellette a QX50 új generációjának előfutára lesz még Genfben, de a Q50 frissített kiadását is elhozza a márka.

Jaguar: egyelőre nagy titkolózás övezi a brit márkát. Egyes pletykák szerint az F-Type amolyan kombiféle Sportbrake kivitelére is számíthatunk, de az elektromos I-Pace tanulmány biztosan tiszteletét teszi a Genfi Autószalonon is. A viszonylagos csendet lehet, hogy az XE csúcsváltozatával töri meg a márka.

Jeep: Az új, Európában is elérhető Compass jelent majd nagy újdonságot az amerikai gyártó kínálatában.

Kia: A legkisebből lesz a legnagyobb, legalábbis a Kia standjának újdonságai között, ahol a Picanto új generációja jelenti majd a nagy dobást, persze szigorúan csak a Stinger mellett, amely felfelé bővíti a márka kínálatát. Emellett pedig a Niro konnektoros hibrid verzióját is elhozta a márka.

Koenigsegg: Cikkünk beszédes - több mint 4400 lóerő várja majd az érdeklődőket a svéd hiperautó-márka standján.

Lamborghini: Bár csalás vádjával sokan meggyanúsították a Huracán Performantét a nürburgringi rekorddöntés okán, a könnyített modellre érdemes lesz odafigyelni. A felmerülő vitát pedig könnyen lezárhatjuk azzal, hogy a V10-es újdonság minden bizonnyal piszokgyors, a különösen hosszú pályán pedig az ideális időjárás, a csúcstechnikás abroncs és a kijavított aszfalt önmagában 10-30 másodperces előnyt hozhat (hiszen ez itt 2-6 százalék összesen).

Land Rover: A márka egy olyan Range Rovert hoz Genfbe, amely méltán válhat a márka egyik legnépszerűbb modelljévé. A Velar nem csak családbarát méretekkel szolgál, érdemes lesz jövőbe mutató belső terére is felfigyelni.

Lexus: A japánok a valaha készült legjobb autójukkal jelentkeznek Genfben, az új generációs Lexus LS-re pedig érdemes lesz odafigyelni, az újdonság ugyanis ezúttal is korlátokat döntöget. A csak hosszított kivitelben elérhető modell minden eddiginél könnyebb és élvezetesebben vezethető lesz, miközben a kényelemből jottányit sem enged lejjebb. Ráadásul Svájcba a japánok elhozták a hibrid LS 500h-t is.

Maserati: A nagy premierek után kissé lefékezett a márka, de a jelenlegi kínálatot minden bizonnyal elviszi Genfbe, és előfordulhat, hogy újdonsággal is készül - hamarosan meglátjuk.

Mazda: A CX-5 új generációjával dobogtatja meg a szíveket a Mazda Svájcban. A modell apró lépések sorozatától lesz jobb, miközben közelít a közelmúlt tanulmányainak formájához.

McLaren: Miután az MP4-12C-vel erőteljes belépővel visszatért a márka, és három szinten is bizonyította, hogy kiváló sportautókat gyárt, most új fejezetet kezd meg történelemkönyvében. Ehhez a 720S szolgáltat apropót, második generációs új McLaren modellek sorát megnyitva.

Mercedes-Benz: Tökéletesen felkészülve, a tavaszra hangolva érkezik meg a Mercedes-Benz Genfbe - erre az új E-osztály Cabriolet a bizonyíték. De ez csak a kezdet: lesz itt még elborult Maybach modell, lóerőktől feszülő kombi, és frissített GLA is. A csillagosok izgalmas tanulmányokkal is készülnek, hiszen a már korábban bemutatott X-osztály és a négyajtós GT Concept is felvonul majd a sávjci seregszemlén.

MINI: Egyelőre nagy a csend a márka háza táján. Lehet, hogy nagy meglepetésre számíthatunk? Vagy az új Countryman lesz a középpontba állítva? Egy biztos, a crossover JCW kiadását mindenképpen elhozza a márka.

Mitsubishi: Úgy tűnik, hogy az idei Genfi Autószalon a nagy újrakezdések kiállítása lesz. Ezt igazolja a Mitsubishi esete is, amely az Eclipse Cross SUV kupéval szeretne újrakezdeni, és előrébb lépni a népszerűség felé vezető úton. Úgy tűnik, hogy erre minden esélye megvan.

Morgan: A gyermekkel érkező látogatók valószínűleg a brit manufaktúra standján töltik majd el a legtöbb időt, hiszen a márka talán a világ legjobb gyerekautójával készül - ami sajnos a világ egyik legdrágábbja is.

nanoFlowcell: A jövő egy lehetséges, mégis távolinak tűnő alternatíváját hozza el az innovatív gyártó.

Nissan: Idén az utolsó pillanatig húzta a mézes madzagot a márka, de végül megérte várni: legnépszerűbb modelljük, a Qashqai modellfrissített változata érkezett meg Genfbe, amelyet új arca mellett egysávos autópályás önvezető technológiája is kiemel. A Micra új generációja viszont biztosan ott lesz Genfben, ráadásul az egyik legviccesebb tanulmányt is a japánok adják, amivel könnyen belopják magukat a kutyatulajdonosok szívébe.

Opel: A legnagyobb beszédtémáról az Opel gondoskodik majd Genfben, ugyanis a márkától a GM megvált, az új tulajdonos pedig a PSA konszern lett. Ez a jelenlegi terveken még nem változtat, így érkezük a Peugeot alapokon született Crossland X, valamint az Insignia új generációja.

Pagani: Az olasz mester vállalata nem bízta a véletlenre. Nem csak létrehozta a Huayra nyitott változatát, hanem a kupénál sokkal gyorsabbá és izgalmasabbá tette azt.

Peugeot: Az oroszlános márka egy igazán szívhez szóló tanulmánnyal készül Genfre: az Instinct a márka jövőjét szemlélteti.

Porsche: A márka abszolút nem aprózza el a genfi jelenlétét és egyrészt bemutatja minden idők második legerősebb Porsche modelljét, ráadásul egy teljesen új szegmensben is nyit. Előbbi a Panamera Turbo S E-Hybrid révén valósul meg, utóbbi pedig a Panamera Sport Turismo lesz, amivel új kategóriát (luxus kombi) alapít a márka. Ráadásnak pedig az új 911 GT3 is Genfben mutatkozott be!

Renault: A Renault a Captur ráncfelvarrásával jelentkezik a svájci seregszemlén.

Rolls-Royce: A márka a személyre szabási lehetőségeket tárja elénk Genfben, melyek közül a gyémántporos fényezés újabb autóipari szélsőséget tár elénk.

Seat: A 'Take a Seat' mottó-ziccer bevezetésétől ezúttal is eltekint a márka, viszont bemutatják az új Ibizát. A kisautó komoly evolúción esett át, és egyben a Volkswagen Polo új generációját is felvezeti.

Škoda: A cseh márka újdonságait már felsorolni is fárasztó, a gyáriak ugyanis szinte minden modelljükhöz hozzányúltak. Kezdésnek ott az Octavia frissítése, amely az RS 245 személyében jár csúcsra. Mellette láthatjuk a Kodiaq Scoutot, a frissített Rapidot, ráadásnak pedig a Fabia is új motort kapott.

Ssangyong: Dél-Korea legrégebbi autómárkája ezúttal is hárombetűs tanulmánnyal érkezik, melyek sorába már elég könnyű belezavarodni. A XAVL-t viszont érdeme lehet megjegyezni, ugyanis jó eséllyel hamarosan sorozatgyártású verzióban is láthatjuk.

Subaru: A Subaru az XV új generációjával kíván nagyobb szeletet kihasítani a folyamatosan bővülő crossover tortából.

Suzuki: A Swift új generációja megérkezik Európába is, vele pedig egy könnycseppet elmorzsolhatunk: a kisautó elköltözik, immár nem hazánkban készül majd. Ennek ellenére az elődnél praktikusabb, karakteresebb kialakításával és turbómotorjaival egészen érdekes lesz.

Toyota: A világ legnagyobb márkája a Yaris új generációjára fűzi fel a genfi jelenlétét, amely a bő 210 lóerős sportverzióban csúcsosodik majd ki. Hogy tekerik-e tovább a potmétert és elhozzák-e az új Suprát? Rövidesen kiderül...

Volkswagen: A Volkswagen kínálatának leglátványosabb modelljét várjuk Svájcba. Az Arteon a Passat CC (későbbiekben pusztán CC) utódja lesz, de annál is tovább lép a szolgáltatások és színvonal tekintetében.

Volvo: A márka mostanában különösen nagy durranásokkal kényeztet minket, és ez nem lesz másképp ezúttal sem. Megérkezik az XC60 új generációja, méghozzá akár 407 lóerős konnektoros hibrid hajtáslánccal.

Ezzel még mindig nem teljes a Genfi Autószalon kínálata, hiszen rengeteg tuningcég is rendszeresen képviselteti magát a svájci seregszemlén, sokszor látványos megoldásokról, de olykor nevetséges és ízléstelen megoldásokról gondoskodva. Emellett pedig ott jelentik be az Év Autóját. Az Autó Pulton ezt a címet a Volvo V90 CC nyerte el. Kíváncsian várjuk, hogy a nemzetközi zsűri hogyan ítél.




Share/Save/Bookmark