2017. Április 26., Szerda

Frissitve:06:16:26

Az Outlander jövője? - itt a Mitsubishi GT-PHEV tanulmány

Nyomtatás

A Mitsubishi az elmúlt időszakban hatalmas energiát fordít a különböző SUV-k és crossoverek fejlesztésére, miközben az elektromos rendszerek terén is igyekeznek élen járni. Ezekből a törekvésekből született meg a Párizsi Autószalonon bemutatott GT-PHEV koncepció, mely az Outlander következő generációjának előfutára lehet – mind formailag, mind pedig a hajtáslánc tekintetében.

 

A méretes SUV igencsak látványos megjelenést kapott: a Mitsubishi jelenlegi formanyelvét továbbgondolva született meg a krómdíszítésekkel és fényszórókkal összejátszva X-et formázó hűtőrács, melyet további fénytestek egészítenek ki – természetesen csakis LED-es technológiát használva. A magas orr mellett a tetőív viszonylag alacsonyan fut, és hátrafelé haladva már-már kupésan meredeken végződik a szintén dinamikus hátsóban, aminek egész szélességében végigmegy a fényszóró. Az összkép kifejezetten sportos és dinamikus lett, ami persze az olyan koncepciós részleteknek is köszönhető, mint a hatalmas keréktárcsák, vagy éppen a kamerás visszapillantók.

Az utastér is igencsak futurisztikusra sikerült, noha a technológia mai állása szerint már nem is annyira elrugaszkodott. Az egymással szembe nyíló ajtókon keresztül egy kifejezetten elegáns, mindenhol barna és fekete bőrrel borított belsőben foglalhatunk helyet. A középkonzol igazán letisztult lett: a váltó és az üzemmód-választó tekerőkapcsolója mellett érintőgombokat és egy digitális megjelenítőt találunk, de természetesen a műszerfal helyét is egy méretes kijelző vette át. A képek alapján a helykínálattal biztosan nincs probléma.

Noha kívül belül rendkívül látványosra sikerült a GT-PHEV – amiben a GT egyébként Ground Tourert takar –, az autó egyik legérdekesebb pontja mégis a konnektorról tölthető hibrid hajtáslánc. A mérnökök az Outlander PHEV különleges megoldását alkalmazták, de természetesen komoly fejlesztésekkel. A rendszer három elektromotort és egy kifejezetten erre a célra kifejlesztett, 2,5 literes benzinmotort használ, míg a padló alatt egy 25 kWh-s akkumulátorcsomagot helyeztek el.

A benzinmotor, akárcsak az Outlanderben, képes kizárólag generátorként működni, de ha szükség van rá, akkor be tud kapcsolódni a hajtásba is, azonban csak kétféle, állandó fordulatszámon – a körülmények függvényében dönt arról az autó, hogy melyik áttételt használja. A méretes akkumulátornak köszönhetően tisztán elektromos üzemmódban is képes akár 120 kilométert megtenni az autó, míg a benzinmotort is bevetve akár 1200 km-re nőhet a teljes hatótáv.

A rendszer egyébként összkerékhajtást is biztosít: az elöl lévő villanymotor 122 lóerő, míg a két hátsó egyenként 61 lóerő leadására képes, így kiegyensúlyozva a teljesítményt a két tengely között. Az elektromotorokat ráadásul intelligens rendszerek egész sorával támogatták meg, hogy a lehető leghatékonyabb módon biztosítsák az összkerékhajtást. Apropó, ha már a technológiáról van szó, természetesen mindenféle kapcsolódási lehetőség helyet kapott az autóban, ahogyan a legmodernebb vezetéstámogató és biztonsági rendszerek is megtalálhatóak benne.

A sorozatgyártású verzióra még biztosan várnunk kell pár évet, arról nem is beszélve, hogy sokat szelídül majd addigra a forma, ugyanakkor a különleges hibridrendszer már a jelenleg futó Outlanderben is kiváló teljesítményre képes, így alig várjuk, hogy bemutatkozzon a jóval nagyobb elektromos hatótávot ígérő második generációs változat.




Share/Save/Bookmark