2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

Elektromos koncepcióval mutat utat a Renault - bemutatkozott a Trezor

Nyomtatás

A Renault szinte teljes palettáját megújította az elmúlt pár évben – legyen szó teljesen új modellről vagy éppen frissítésről. A franciák azért így is igyekeztek kitenni magukért a hazai rendezésű autószalonra, így egy igazán izgalmas koncepcióval készültek Párizsra. A 2010-es DeZir koncepció szellemi utódjának tekinthető Trezor pedig valóban figyelemreméltó formákkal és képességekkel kívánja meghódítani a közönséget.

Ahogyan a 2010-ben a DeZir, úgy idén a Trezor mutatja meg, hogy merre is tart a Renault formavilága a jövőben. Panaszra pedig nem lehet okunk, hiszen nem egy vadonatúj stílusról, hanem sokkal inkább egyfajta evolúciós fejlődésről beszélhetünk, ami persze nem is csoda a márka sikereit tekintve – legalábbis ami a megjelenést illeti. A Trezoron a jelenlegi stíluselemek is feltűnnek, így például az első fényszórók kirajzolják a jól ismert C alakot, illetve a hatalmas márkajelzés is ismerős a szériagyártású testvérekről.

A Trezor persze vérbeli koncepcióautós megoldásokat vonultat fel, noha a mérnökök nem cifrázták túl a formákat: a tanulmány egy igazi, sportos GT lett. A hosszú motorháztető, a letisztult vonások és a látványos részletek igazán kívánatossá teszik az autót, miközben az olyan érdekességek, mint a motorháztetővel együtt felemelkedő ajtómegoldás lenyűgöző képet festenek – még ha a valóságban nem is praktikus. Hátul szintén ismerősek lehetnek az embléma felé elhúzott lámpatestek, miközben néhány egyszerű vonallal és méretes légbeömlővel igazán izgalmassá tudták tenni a hátsó részt a mérnökök, és akkor a különleges, dombornyomott elemekről még nem is beszéltünk.

Az autó egyébként 2,7 méteres tengelytávja mellett 4,7 méter hosszú, magassága pedig mindössze 108 centi. Mindehhez 1,6 tonnás összsúly és mindössze 0,22-es légellenállási együttható tartozik – utóbbi persze a formákat elnézve nem is csoda. További érdekesség még, hogy elöl 21, hátul pedig 22 colos keréktárcsákat szereltek az autóra a franciák.

Ennél talán már csak az utastér érdekesebb, mely látványos piros színt és letisztult megjelenést kapott. Csak a legfontosabb funkciók kaptak fizikai gombokat, de minden mást hatalmas érintőképernyőről vezérelhetünk – akárcsak a márka szériagyártású autóiban. A szögletes kormány – és maga az autó – különlegessége, hogy az önvezető funkciót aktiválva képes elbújni. A különleges kijelzők OLED technológiával készülnek, és karcálló Gorilla Glass borítást kaptak.

A hajtáslánc is igazán érdekes, hiszen egy teljesen elektromos autóval van dolgunk. A Trezor erőforrása ráadásul a Formula E világából érkezett, így nem csoda, hogy 350 lóerőt és 380 Nm-es csúcsnyomatékot tud felmutatni, amivel még a könnyűnek éppen nem nevezhető tanulmányt is képes 4 másodpercnél is gyorsabban 100 km/h-ra katapultálni. Azt egyelőre nem árulták el a gyáriak, hogy a két méretes, léghűtéses akkumulátor mekkora hatótávolságot biztosít az autónak – a súlyelosztás miatt azonban nem kell aggódni, ugyanis míg az egyik előre, addig a másik hátulra került.

A Trezor sajnos sosem fog szériagyártásba kerülni, ugyanakkor előrejelzésként szolgál a Renault jövőbeli terveit illetően. Ebből pedig jól látszik, hogy a franciák – akárcsak szinte az összes gyártó – elkötelezettek az elektromos autózás mellett.




Share/Save/Bookmark