2017. Január 23., Hétfö

Frissitve:09:55:03

Hamarosan szériában - íme, a SsangYong LIV-2 koncepció

Nyomtatás

A Párizsi Autószalon tegnapi megnyitójával a SsangYong legújabb koncepciójáról is lehullt a lepel, így immár minden fontos információt tudunk a LIV-2-vel kapcsolatban. A méretes SUV nem okozott csalódást, ami nem is csoda, hiszen a koreaiak a Rexton utódjának szánják az autót – a méretes SUV-k kategóriájában pedig hatalmas a verseny.

A dél-koreai márka minden téren sokat fejlődött az elmúlt időszakban, de a legfigyelemreméltóbb ugrást talán mégis a formák tekintetében vélhetjük felfedezni – erre pedig szükség is volt, hiszen egy időben több modelljükkel is pályáztak a legcsúnyább négykerekű címére. Mostanra azonban nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy egészen kívánatos vonásokkal rendelkező autókat tudhatnak magukénak, és ez a LIV-2 koncepció esetében is igaz.

A mostani tanulmány a 2013-as LIV-1 egyenes ági leszármazottja, és bár a hasonlóságok már elsőre is szembetűnőek, az összkép mégis jóval harmonikusabbra sikerült a LIV-2 esetében. Ahogyan már említettem, az autó a nagy prémium SUV-k mezőnyét erősíti, így ennek megfelelően impozáns méretekkel és elegáns, de egyben tiszteletet parancsoló formákkal operál. A LED-es fényszórók elöl és hátul egyaránt egy hasonló króm díszcsíkkal vannak összekötve, mely előbbi esetben még a hűtőráccsal is összejátszik.

A fényképeken kifejezetten jól mutat a LIV-2, ami hangsúlyos árnyéktörő vonalakat kapott az oldalán, melyek elöl és hátul is a lámpatestekből indulnak ki. A koncepció csupán négy, különálló ülést kapott, ezzel hangsúlyozva luxuskialakítását, ugyanakkor a méretes hossz, a magas tetővonal és a meredek hátsó szélvédő akár hétüléses kialakítást is lehetővé tehet a sorozatgyártásban. A hírek szerint ugyanis legkésőbb 2018-ra szériába kerül a LIV-2, méghozzá a Rexton utódjaként, noha az egyelőre nem biztos, hogy a név is marad.

A hatalmas tér mellett viszonylag egyszerű formákkal találkozhatunk az utastérben, mely szintén arra utal, hogy nem áll már messze a sorozatgyártástól az autó. A műszerfal és a középkonzol mondhatni németes egyszerűséggel lett megrajzolva, amit a minden fontos funkciót magába foglaló multimédiás rendszer 9,2 collos érintőképernyője is megerősít. Az első ülések fejtámlájában 10,1 collos monitorok kaptak helyet, amelyek a hátul ülőket szórakoztatják. Természetesen a legmodernebb kapcsolódási lehetőségek is rendelkezésre állnak, legyen szó iOs vagy Android rendszerű okostelefonokról – és vezeték nélküli internet szórására is képes a LIV-2.

A LIV-2 ráadásul már olyannyira készen áll, hogy kétféle Euro 6-os erőforrással szerelik a gyáriak, egy 2,2 literes dízel és egy vadonatúj 2-literes GDI benzines képében. Előbbi akár 450 Nm-es csúcsnyomatékra is képes. Egyelőre ezek erejét egy Mercedes gyártmányú 7-sebességes automata közvetíti a kerekek felé, de egy éven belül már egy új, 8-fokozatú egység végezheti ugyanezt a munkát.

A kiváló minőségű anyagok mellett természetesen modern biztonsági és vezetéstámogató extrákat is kapott az autó, mint például a holttérfigyelő, a vészfékrendszer, vagy a sávelhagyásra figyelmeztető megoldás – így a LIV-2 sorozatgyártású verziója komoly esélyekkel indulhat majd kategóriájában. Hamarosan tehát szériában is találkozhatunk majd a LIV-2-vel.




Share/Save/Bookmark