2017. Október 17., Kedd

Frissitve:04:38:01

Hivatalosan is lelepleződött a Volvo V40 Cross Country és R-Design

Nyomtatás

A Volvo egy teljesen új szegmens felé kövezte ki az utat 1997-ben debütált V70 Cross Country változattal, amit most a V40 hasonló átirata követhet a sorban. A kisebb átalakításokkal terepre és szabadidős tevékenységek űzésére hasznosabb változatok mára számos gyártó kínálatában megtalálhatóak, a Párizsban bemutatott újdonság mégis üde színfolt lehet a nemzetközi palettán, hiszen a márkára jellemző elegáns és visszafogott stílus némi fiatalos lendülettel társul.

Ami a külsőt illeti, a kontrasztos műanyag kiegészítők mellett szót érdemelnek a 17 collos felnik, a méhsejt mintázatú hűtőrács, vagy éppen a függőleges nappali menetfény, a legszembeötlőbb mégis a hasmagasság emelkedése, amivel a vezető 4 centiméterrel ülhet magasabban, mint a korábban tesztelt V40-esben.

Az utastér kombinálhatóságának persze csak a fantázia szabhat határt, és a kedves kis üveggyöngyök közül (mint például a hétféle hangulatvilágítás) kiemelkednek az intelligens tárolási megoldások, melyek között a prímet a csomagtartó opcionális kiegészítő padlója viszi.

A V40 Cross Country T5 turbófeltöltős benzinmotorral rendelkező verziója kimagasló vezetési dinamikával bírhat, hiszen az öthengeres 2,5 literes erőforrás teljesítménye 254 lóerő, a maximális nyomaték pedig túltöltés mellett 400 Nm. A négykerékhajtással társított erőforrás kizárólag automata sebességváltóval érhető el, és 6,1 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetből 100 km/órás sebességre az autót, miközben fogyasztása viszonylag szerény módon 7,8 literre adódik.

Az újdonság benzines fronton választható 1,6 literes, 180 lóerős, turbómotorral is, amely 270 Nm nyomaték leadására is képes. Üzemanyag-fogyasztása a tesztjeink alapján szinte előre cáfolható jóslatok szerint 5,5 l/100 km, amely 129 g/km széndioxid-kibocsátásnak lenne megfeleltethető. A kisebb hengerűrtartalmú motorral szerelt változat a hatfokozatú Powershift automata mellett kézi váltóval is rendelhető.

Az öthengeres, kétliteres D4 turbódízel erőforrás már az üzemanyag-takarékosabb vezetési élményt szolgálja. 177 lőerős teljesítménnyel rendelkezik, és 400 Nm nyomatékot képes leadni széles fordulatszám-tartományban. Automata sebességváltóval 8,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (kézi váltóval 8,6 másodperc alatt). Az üzemanyag-fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás 4,4 l/100 km, illetve 117 g/km kézi sebességváltóval, automata esetén ezek az értékek pedig 5,2 l/100 km, illetve 137 g/km. A V40 Cross Country továbbá a kétliteres, 150 lóerő teljesítményű és 350 Nm nyomatékú D3 motorral is választható. Mindkét turbófeltöltésű dízelmotor hatfokozatú automata-, és kézi váltóval is elérhető.

A V40 Cross Country D2 motorral rendelkező változatát az alacsony, kilométerenként mindössze 99 gramm széndioxid-kibocsátás jellemzi, amelyhez 3,8 l/100 km üzemanyag-fogyasztás társul. Az 1,6 literes dízel erőforrás teljesítménye 115 lóerő, maximális nyomatéka pedig 285 Nm (15 Nm túltöltéssel). A D2 motor start/stop funkcióval és kézi sebességváltóval érhető el.

A Volvo évente 17.000 darab V40 Cross Country értékesítését tervezi, melyek 50 százaléka európai, és mintegy 30 százaléka kínai vevőkhöz kerülhet. Az újdonság a svédek Gentben található gyárában készül majd, s a gyártás már novemberben kezdetét veszi.

A Cross Country premierjével egyidőben a márkától megszokott kiegészítőkkel megérkezett az R-Design csomag is a típushoz, amely az alapvetően is enyhén sportosra hangolt modell vezetési örömszerző oldalát emeli ki.

Az R-Design kiadások orrát egy csillogó, selyemfényű fém hűtőrács zárja. A sportos megjelenést tovább fokozza a diffúzor, a selymes-fémes csillogású részelemek és a dupla kipufogóvég. A dinamikus külsőt az ötküllős, 17 vagy 18 collos Diamond Cut keréktárcsák teszik teljessé. A királykék szín mellett a V40 R-Design vásárlói még hat további fényezés közül választhatnak.

A V40 feláras, szép felbontású, interaktív, vetített műszercsoportjánál az R-Design kiadásban is a különböző konfigurációkkal és funkcionális lehetőségekkel rendelkező három elrendezés választható (Elegance, az Eco és a Performance módok), itt azonban mindhárom változat esetén ugyanaz a kék szín jelenik meg a háttérben.

A varrott, kék „R” mintázatú, R-Design emblémával díszített üléshuzatok feketés árnyalatú Nubuck textilből és perforált bőrből készülnek, emellett teljes bőrkárpitozás is rendelhető. Az újdonságok részét képezi a különleges kialakítású kormánykerék és a sportosabb kinézetű sebességváltó, kézifék és pedálok.

Az R-Design minden olyan motorral rendelhető, amely a vadonatúj Volvo V40 modell kínálatában szerepel. A futómű kifejlesztése során a Volvo Robert Dahlgrennel, a Volvo Polestar Black R csapatának svéd autóversenyzőjével működött együtt. A sportfutómű 10 mm-rel alacsonyabb a hagyományosabb modellekhez választható dinamikus futóműnél. A feszesebb rugók és lengéscsillapítók magától értetődőek. Az első McPherson rugóstagok 25 mm-es dugattyúrudakkal rendelkeznek. A merevség lehetővé teszi, hogy a szerkezet jobban elnyelje az oldalirányú terheléseket.

A V40 modell hátsó futóműveit egycsöves lengéscsillapítókkal szerelték fel, amely egyetlen szeleppel oldja meg a berugózást és a kirugózást. Ezáltal az olajnak rövidebb utat kell megtennie és nagyobb sebességgel képes áramlani, így a lengéscsillapító is gyorsabban reagál. A keresztstabilizátorok átmérőjének növelése szintén a sportos vezetést segíti.

Az új Volvo V40 R-Design hazánkban is hamarosan elérhetővé válik. A Volvo arra számít, hogy a V40 mellett döntő vásárlóinak 10 százaléka választja majd az R-Design kivitelt.




Share/Save/Bookmark