Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Nissan az új Micra kapcsán forradalmat említ, ami nem véletlen: az előző, kissé túlságosan költséghatékonyra sikerült generációt követő újdonság modern, minőségi kisautó hatását kelti, amely fejlett extráival és testreszabhatóságával is ki akar emelkedni a mezőnyből.

Növekedett a tengelytáv - galériaA kifejezetten Európát megcélzó új Micra formailag a 2015-ös Genfi Autószalonon bemutatott Sway tanulmányt idézi, az éles formaterv pedig karakteres hűtőrácsot és bumeráng alakú fényszórókat ölel körbe. Az érdekes megoldások között ott vannak a hátsó ajtó C-oszlopba rejtett kilincsei, valamint a légterelőként is szolgáló, meghosszabbított tető.

A kisautó nem csak modernebb formákat kapott, hanem elődjénél alacsonyabb, szélesebb és hosszabb is lett, így belső helykínálata is nagyobb lett – olyannyira, hogy a kategória egyik legtágasabb belterét ígéri a Nissan. Az alacsonyabb üléspozíció nem csak az úthoz hozza közelebb a vezetőket, de a magasabb pilótáknak is nagyobb mozgásteret biztosít.

Fejlett vezetési segédrendszerekkelA Micra ötödik generációja a Nissan első olyan modellje a B-szegmensben, amely fejlett biztonsági megoldások széles választékát nyújtja bármely felszereltségi szinten, életre keltve a Nissan Intelligens Vezetés koncepcióját. Emellett a szegmensben elsőként tesz elérhetővé olyan, eddig jellemzően csak nagyobb kategóriás modellekben megtalálható technológiákat, mint az intelligens 360 fokos parkolókamera vagy a sávelhagyást megakadályozó rendszer. Mindezt kiegészíti még az a gyalogosfelismerésre is képes vészfékezési rendszer, ami a Nissan európai modelljein itt jelenik meg először, valamint a közúti jelzések felismerése és a holttér-figyelés.

A Bose különálló hangrendszert készített hozzáAz ötödik generációs Micra egyedi jellegzetessége emellett a Nissannal szoros együttműködésben kifejlesztett, hat hangszórót alkalmazó Bose® Personal® hangrendszer, amely többek között a vezető fejtámlájába is beépített hangszórókat tartalmaz. Az újdonság 7 colos színes központi kijelzőjével az autó hang- és navigációs rendszere, illetve a csatlakoztatott mobiltelefon mellett teljes körűen vezérelhetők a későbbiekben elérhetővé váló Apple CarPlay rendszerében letölthető alkalmazások és használható a Siri hangvezérlés is.

Közvetlen, dinamikus vezetési élményt ígér

Háromféle erőforrással lesz elérhetőMenetdinamikai szempontokból jól jöhet, hogy az új Micra menetstabilizálója képes az alulkormányozottság csökkentésére, opcióként pedig új fejlesztésű, rövidebb kormányáttételű elektromos szervokormány is elérhető a típushoz. Emellett a tervezők kiemelt figyelmet fordítottak az utastérbe jutó gördülési és szélzaj csökkentésére is, amelyhez a kategóriában kiváló, 0,29-es légellenállási tényező is hozzájárul.

Az új modell bevezetésekor háromféle motorral érkezik: kétféle benzines, egy 73 LE teljesítményű 1,0 literes szívó és egy 90 LE teljesítményű 0,9 literes háromhengeres turbós motor mellett, egy szintén 90 lóerős 1,5 literes dízelmotorral is rendelhető. A részletes műszaki adatokra még várnunk kell.

Az új Nissan Micra a Renault–Nissan vállalatszövetség együttműködésében, a Renault flins-i üzemében, Franciaországban készül. Az új modell megjelenése az európai márkakereskedésekben 2017 márciusától várható.

Kommentek