2018. Augusztus 18., Szombat

Frissitve:03:20:32

Megvadulni kicsiben - a Mazda Hazumi tervezőjével beszélgettünk

Nyomtatás

Mint tudják, szerkesztőségünk is tiszteletét tette a múlt héten kezdődött Genfi Autószalonon, ahol a magyar importőr segítségével lehetőségünk nyílt egy rövid interjút készíteni Ryo Yanagisawával, a Mazda Hazumi koncepció főtervezőjével.

Mint azt már tudjuk, a Hazumi a következő Mazda2 előfutára, amely a japánok jó szokásához híven már nem áll igazán messze a sorozatgyártástól, így a CX-5-tel elkezdett Kodo formanyelv szellemiségében elkészült tanulmány vagány és látványos elemeit egy-két kivétellel a gyártó következő generációs kisautóján is üdvözölhetjük majd.

Természetesen feltettük a kérdést Yanagisawa úrnak, hogy mi az, amitől el kell majd búcsúznunk a szériagyártású verziónál, de erről csak annyit mondott sejtelmesen, hogy ha megfigyeljük, hogy mennyit változott a CX-5, vagy a Mazda6 a Minagihoz, vagy a Takerihez képest, könnyen meglelhetjük a választ.

Azt is megtudtuk a japán szakembertől, hogy mindig több vázlatot vetnek papírra, melyek közül aztán több lépcsőfokon keresztül választják ki azt, amelyikből aztán a kiinduló alap lesz. Ezek után természetesen még sok munka áll a tervezők előtt, melyet a Hazumi esetében három, négyfős csoportban végeztek. Egy csapat jutott a külsőre, egy az utastérre, és egy a kombinációs lehetőségekre. Az első skicctől a kész formatervig egyébként 16-18 hónap kemény munka után jutnak el a mérnökök.

Yanagisawa úr azt is elárulta nekünk, hogy a Mazdánál a CX-5 óta sokkal nagyobb hangsúlyt kap a formatervező részleg, mint azelőtt, amikor a kompromisszumok nagy részének ez a csapat volt a szenvedő alanya. Azóta viszont szoros együttműködésben végzik - láthatóan sikeresen - dolgukat a japán mérnökök.

Érdekességképpen azt is megkérdeztük a Hazumi főtervezőjétől, hogy melyik a kedvenc – megkerülve saját koncepcióautóját – sorozatgyártású Mazda modellje. Egyrészt meglepő, másrészt érthető válasszal szolgált számunkra, amikor a formailag nem éppen lenyűgöző, ám autóként igazán élvezetes MX-5-öt jelölte meg.

Yanagisawa úrtól tehát sok érdekességet tudhattunk meg, amiért köszönet a Mazda magyarországi importőrének az interjú létrejöttéért. Alig várjuk már, hogy szeptemberben végre megláthassuk a Hazumi vonalait öröklő Mazda2 szériagyártású változatát.




Share/Save/Bookmark