2017. Április 26., Szerda

Frissitve:06:16:26

Sikerre ítélve? - Párizsba látogatott az új Suzuki Ignis

Nyomtatás

Azt hiszem, hogy az Ignis nevet senkinek sem kell bemutatnom hazánkban, hiszen a Suzuki előző generációs kis crossoveréből rengeteget látni az utakon. Nem csoda hát, hogy ismét a jól ismert típusjelhez nyúltak a japánok, amit ezúttal is egy emelt hasmagasságú modellre aggattak rá a gyáriak, ami egy igazán divatos kisautónak ígérkezik, és hamarosan hazánkban is elérhető lesz.

Korábban már beszámoltunk róla, hogy jön az Ignis legújabb generációja, sőt, már képeket is láthattunk az autóról. Párizsban pedig végre leleplezte a Suzuki az európai változatot is, ami kiválóan illeszkedik majd a japánok kínálatába, méghozzá a Vitara alá. A szögletes és kerekded vonásokat kiválóan ötvöző formaterv minden bizonnyal megosztja majd a közönséget, amit valószínűleg az autó hátsójának érdekes vonalvezetése okoz.

Mindenesetre rengeteg érdekes apróságot vélhetünk felfedezni, kezdve az első sárvédő-elem és a motorháztető közötti kis légbeömlőtől – ami egyébként a Suzuki crossoverek jellegzetessége –, az U alakú, LED-es nappali menetfényeken át a hátsó sárvédők kis domborulataiig. A hasmagasság egyébként 18 centi, amivel a városi akadályokat könnyedén legyűri majd az Ignis. A többi adatról egyelőre nincs információ, de az szinte biztos, hogy 4 méter alatt marad az autó hossza.

Az utastér jócskán eltér a Suzuki többi modelljének kialakításától – pozitív irányba. Az unalmas fekete műanyagok helyett ezúttal világosabb matériákkal és divatosabb formákkal igyekezett kedveskedni a vásárlóknak a Suzuki. Az autó természetesen megkapta a japánok érintőképernyős multimédiás rendszerét is, így az összkép kifejezetten modern – persze az anyagok minőségétől nem szabad csodát várni. A gyáriak egyébként jó helykínálatot ígérnek, míg a csomagtér elsőkerekes kivitelben 267, addig AllGrip összkerékhajtással 227 literes lesz, de köszönhetően a hátsó üléspadok csúsztathatóságának, ezen lehet majd minimálisan változtatni – a dönthető háttámlákról nem is beszélve.

A motortérben a Suzuki 1,2 literes Dulajet erőforrását találjuk majd, mely akárcsak a Balenóban, elérhető lesz a gyáriak félhibrid SHVS rendszerével is. A 90 lóerős erőforrás AllGrip összkerékhajtással és a kis elektromotorral megtámogatva 11,5 másodperces 0-100-as sprintet tesz majd lehetővé, míg a végsebesség 165 km/h lesz. A normál, elsőkerékhajtűsú 1,2-es ugyanezt a műveletet 12,2 szekundum alatt hajtja végre, de cserébe 170 km/h-ig tarthat a száguldás. Az irányíthatósággal bizonyára nem lesz gond, hiszen változattól függően az Ignis 810 és 920 kilogramm között mozog üresen.

A divatos kis crossover 2017 elejétől lesz elérhető Európa-szerte, így nagy valószínűséggel hazánkban is. Egy jó árazással pedig igazán vonzó ajánlat lehet majd az Ignis, melynek nevét szinte mindenki jól ismeri itthon – kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes a kisautó.




Share/Save/Bookmark