Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Azt hiszem, hogy az Ignis nevet senkinek sem kell bemutatnom hazánkban, hiszen a Suzuki előző generációs kis crossoveréből rengeteget látni az utakon. Nem csoda hát, hogy ismét a jól ismert típusjelhez nyúltak a japánok, amit ezúttal is egy emelt hasmagasságú modellre aggattak rá a gyáriak, ami egy igazán divatos kisautónak ígérkezik, és hamarosan hazánkban is elérhető lesz.

Kicsi, de divatos - galériaKorábban már beszámoltunk róla, hogy jön az Ignis legújabb generációja, sőt, már képeket is láthattunk az autóról. Párizsban pedig végre leleplezte a Suzuki az európai változatot is, ami kiválóan illeszkedik majd a japánok kínálatába, méghozzá a Vitara alá. A szögletes és kerekded vonásokat kiválóan ötvöző formaterv minden bizonnyal megosztja majd a közönséget, amit valószínűleg az autó hátsójának érdekes vonalvezetése okoz.

Mindenesetre rengeteg érdekes apróságot vélhetünk felfedezni, kezdve az első sárvédő-elem és a motorháztető közötti kis légbeömlőtől – ami egyébként a Suzuki crossoverek jellegzetessége –, az U alakú, LED-es nappali menetfényeken át a hátsó sárvédők kis domborulataiig. A hasmagasság egyébként 18 centi, amivel a városi akadályokat könnyedén legyűri majd az Ignis. A többi adatról egyelőre nincs információ, de az szinte biztos, hogy 4 méter alatt marad az autó hossza.

Csodák nincsenek, a csomagtér kicsi - galériaAz utastér jócskán eltér a Suzuki többi modelljének kialakításától – pozitív irányba. Az unalmas fekete műanyagok helyett ezúttal világosabb matériákkal és divatosabb formákkal igyekezett kedveskedni a vásárlóknak a Suzuki. Az autó természetesen megkapta a japánok érintőképernyős multimédiás rendszerét is, így az összkép kifejezetten modern – persze az anyagok minőségétől nem szabad csodát várni. A gyáriak egyébként jó helykínálatot ígérnek, míg a csomagtér elsőkerekes kivitelben 267, addig AllGrip összkerékhajtással 227 literes lesz, de köszönhetően a hátsó üléspadok csúsztathatóságának, ezen lehet majd minimálisan változtatni – a dönthető háttámlákról nem is beszélve.

A motortérben a Suzuki 1,2 literes Dulajet erőforrását találjuk majd, mely akárcsak a Balenóban, elérhető lesz a gyáriak félhibrid SHVS rendszerével is. A 90 lóerős erőforrás AllGrip összkerékhajtással és a kis elektromotorral megtámogatva 11,5 másodperces 0-100-as sprintet tesz majd lehetővé, míg a végsebesség 165 km/h lesz. A normál, elsőkerékhajtűsú 1,2-es ugyanezt a műveletet 12,2 szekundum alatt hajtja végre, de cserébe 170 km/h-ig tarthat a száguldás. Az irányíthatósággal bizonyára nem lesz gond, hiszen változattól függően az Ignis 810 és 920 kilogramm között mozog üresen.

Baloldali kormánnyal is ugyanígy fog kinézni

A divatos kis crossover 2017 elejétől lesz elérhető Európa-szerte, így nagy valószínűséggel hazánkban is. Egy jó árazással pedig igazán vonzó ajánlat lehet majd az Ignis, melynek nevét szinte mindenki jól ismeri itthon – kíváncsian várjuk, hogy mire lesz képes a kisautó.

Kommentek