Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen alapvetően a konzervatív értékeket igyekszeik előtérbe helyezni, azonban természetesen a németek számára sem csupán rideg és letisztult vonalak képezik a világot, a stílusosság Wolfsburgban is legalább olyan fontos mint a versenytársaknál. Ezen a vonalon mozgott annak idején a korszakalkotó Passat CC, majd simán csak CC, melyet idén egy új modell, a várva várt Arteon vált.

Dinamizmus, prémium köntösben - galériaA Volkswagen a legfontosabb autószalonon, a genfi seregszemlén rántja le a leplet a középkategóriás, négyajtós kupéról, azonban az élő show előtt szinte már magától értetődően a világhálón megjelentettek minden fontos információt az újdonsággal kapcsolatban, sok-sok fotóval megspékelve. A teljes mértékben új modellként debütáló Arteon tehát a CC nyomdokaiba lépve a Passat fölötti pozíciót célozza meg és amolyan prémium ajánlatként érkezik a németek palettájára.

Nyilván nem meglepő a tény, hogy az Arteon is a jól ismert moduláris platformra, az MQB néven ismert alapokra épül: 2.841 mm-es tengelytávja mellett tekintélyes, 4.862 mm-es hosszával és 1.871 mm-es szélességével igyekeztek a szakemberek megnyerő arányokat alkotni, amihez persze az 1.427 mm-es magasság is hozzájárul. Mindehhez 563 literes poggyászteret ígér a VW, ami az ülések ledöntésével több mint 1,5 köbméteresre nő.

Tágas utasteret ígér a Volkswagen - galériaAz összkép minden kétséget kizáróan karakteres és határozott lett, a prémiumok babérjaira pályázó Gran Turismo stílusú négyajtós modell mindemellett markáns, erőteljes övvonalával és az alacsonyan húzódó tetővel hívja fel magára a figyelmet. A fények a trendeknek és a technikai színvonalnak megfelelően mindenütt LED-esek. Az elérhető csomagok között szerepel majd a külső és belső megjelenést is sportosabbá varázsoló R-line pakk - vélhetően sokan bejelölik majd a látvány fokozása gyanánt.

A látványos konzervativizmus szobra - galériaA márka természetesen nagyon büszke az újdonságra: "Az Arteon atletikus idomai kifejezetten magas funkcionalitást testesítenek meg. A formák és a funkciók ezúttal találkoznak, meglehetősen progresszív módon. A klasszikus szedánokkal szemben a Gran Turismo kialakítás több teret és nagyobb flexibilitást biztosít a nagyobb tengelytávolságának, illetve a kupészerű, méretes hátsó traktusának köszönhetően". Mindezt Tobias Sühlmann, az újdonság külleméért felelős szakembere mondta el az autóról.

A műszaki alapok ismeretében nyilván nem újdonság kedves Olvasóink számára, hogy az Arteon meghajtásáról a konszern TSI és TDI motorjai gondoskodnak.

A bázist a benzinesek tekintetében az új 150 lóerős 1.5 TSI képezi, míg az ennél nagyobb teljesítményre vágyóknak 190 és 280 lóerős verziókban kínálja a márka a 2.0 TSI-t. Dízelfronton mindösszesen egyetlen motor jelenik meg, háromféle teljesítményszintre skálázva - a 2.0 TDI 150, 190 és 240 lóerővel áll majd a vevők rendelkezésére. Mind a hat erőforrás hatgangos kézi váltóval érkezik szériában, azonban a márka hétfokozatú duplakuplungos automatát is elérhetővé teszt hozzájuk, mi több, a legerősebb verziók kizárólag összkerékhajtással lesznek megvásárolhatóak.

A beltérben a Passatból már ismerős vonalak köszönnek vissza, azonban a gyártó legfrissebb csúcstechnikás megoldásaival kiegészülve. Ilyen a frissített Golfban már látott vetített kijelzős műszercsoport, illetve a legújabb generációs 6,5, valamint 9,2 hüvelyk képátlójú érintőképernyős multimédiás rendszer. A prémium miliőhöz továbbá hangulatvilágítás is tartozik, amely a műszerfalon és az ajtókárpitokon is végigszalad.

Odabenn is csúcstechnikafogad - galériaAz Arteon kicsit sincs híján az extráknak, biztonsági asszisztensek egész sora lesz elérhető az újdonsához: új generációs adaptív tempomat, vészfék asszisztens, sávtartó segéd és automatikus fényszóróvezérlés is szerepel a repertoárban. Utóbbi például a GPS adatokat is felhasználja, és már a kanyarodás megkezdése előtt megvilágítja az aktuális ívet, segítvén a sofőrt.

A Volkswagen célja az Arteon piacra dobásával nem kisebb, mint a BMW 4-es Gran Coupé és házon belül az Audi A5 Sportback megszorongatása, természetszerűleg a Passáténál valamivel magasabb, az igazi prémium konkurenseknél pedig alacsonyabb árakkal operálva. A Genfi Autószalonon történt bemutatkozást követően lassacskán a megrendelések is megindulhatnak, és június közepén a forgalmazás is kezdetét veszi.

Kommentek