Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Már jó ideje ismeretes, hogy az Audi tovább fogja bővíteni jelenleg sem szerény SUV palettáját, mégpedig nem is egy, hanem több újdonsággal. Az új irány a ‘kupésítás’, hiszen mind a BMW-nél, mind pedig a Mercedesnél rendkívül népszerűek a nem olyan praktikus, ám annál divatosabb és szebb kupéformájú szabadidőmodellek, a négykarikások pedig eddig kimaradtak a buliból.

Egyelőre koncepció, de szériaérett az Audi Q8 - galériaAhogy a BMW és a Mercedes, úgy az Audi is felülről kíván lefelé építkezni, ennek értelmében első ízben szinte biztos, hogy elsőként egy csúcsmodellt fognak szériába küldeni a németek, majd idővel érkeznek a kistestvérek. Ezt az információt most jelentős mértékben tovább erősíti az Audi vadonatúj koncepciómodellje, a Q8 Concept, amely a mai napon, a Detroiti Autószalonon debütált, és sokkal közelebb áll a szériagyártáshoz, mint gondolnánk, ugyanis jövőre állítólag piacra lép.

Arról nem beszélt az Audi, hogy a ma prezentált Q8 az aktuális Q7 alapjaira épül, azonban biztosra vehetjük, hogy a szériagyártású Q8 esetében ez így lesz, és erre utal a koncepció 3 méteres tengelytávolsága, valamint néhány centivel 5 méter feletti hossza, hiszen mindkét érték rímel a Q7 hasonló adataira. A formaterv tekintetében az újdonság már első ránézésre Audi, de minden oldalról egyértelműen látszik a márkánál tapasztalható ‘újhullámos’ dizájnirányzat. A nyolcszögletű hűtőrács szokás szerint óriási, s rendkívül agresszív megjelenést kölcsönöz a méretes luxusterepesnek, akárcsak az éles formájú lámpák, valamint a lökhárító.

Belülről eltűntek a hagyományos kapcsolók - galériaOldalirányból jól látszik a lecsapott ötödik ajtó és a dinamikusan lejtő tetővonal, azonban a képek tanúbizonysága szerint csak a hátsó ülések mögött kezd el lejteni a tetővonal, ami igazából nem is kupé- hanem kompaktszerű, így praktikusabb kialakítást, és főként nagyobb fejteret eredményezhet a konkurenseknél. A koncepcióváltozat utastere négy személy számára biztosít helyet, de a szériamodellből biztosan lesz majd ötszemélyes verzió. Az utastér is felismerhetően Audi, és persze a legmodernebb technológiákat illetve fedélzeti elektronikákat megtaláljuk. Hagyományos műszerekről persze nem is lehet szó, mindenütt nagyfelbontású kijelzőket találunk.

A hajtásláncot, ahogy manapság illik, természetesen egy konnektorról is tölthető hibridrendszer képezi, ám ezúttal nem az új Q7 e-tron dízel-elektromos összeállításáról van szó, hanem egy új benzin-elektromos párosról, amihez mindene megvan az Audinak, de ilyen formában szériában még nem láthattuk. A 3-literes, egy ‘hagyományos’ és egy új elektromos feltöltővel ellátott V6-os benzinmotor, valamint a nyolcsebességes automataváltóval összeépített villanyos egység együttesen 450 lóerőt és 700 Nm-t produkál, s mindössze 5,4 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsítani a monstrumot.

Minden irányból agresszív a Q8 formájaA 17,9 kWh kapacitású lítium-ionos akkucsomag révén - ami körülbelül az első generációs elektromos autók akkukapacitásának felel meg - az elektromos hatótávolság is tisztességes, a gyártó 60 km-t ígér. A feltöltés a 7,2 kW-os gyorstöltési lehetőségnek köszönhetően mintegy 2,5 órát vesz igénybe. A teljes hatótávolság állítólag akár 1000 km is lehet, és a gyártó 2,3 l/100 km-es szabvány szerinti vegyes fogyasztásról beszél, ami persze csak akkor tartható, ha sokat töltögetjük az akkukat, és rendszerint rövid távokat megyünk, vagyis a benzines V6-ost alig használjuk. Az erő természetesen egy (speciális) Quattro négykerékhajtáson keresztül kerül az útra, a légrugós futómű pedig szintén csúcstechnológiát képvisel.

A lemezek alatt egy új, konnektorról is tölthető benzines-elektromos hibrid hajtáslánc lapul

A koncepció változat csak 4-személyes - galériaAz Audi Q8 Concept alatt óriási, 23 colos kerekek feszülnek 305 mm széles úthengerekkel, mögöttük pedig a csúcstechnikát tovább fokozva egy 20 col átmérőjű karbon-kerámia fékrendszer dolgozik, azonban a szériagyártású Q8-nak majd biztosan kisebb kerekekkel és egyszerűbb fékekkel kell majd beérnie, persze csak szériában. A Q8 pontos piacralépésének időpontját még nem tudjuk, csak annyit, hogy jövőre lesz kapható a modell, amiből arra következtethetünk, hogy még idén bemutatkozik, vélhetően az év második felében. Persze az biztosra vehető, hogy a sorozatgyártású változat ‘hagyományos’ benzin- és dízelmotorokkal is elérhető lesz, de szinte biztos, hogy lesz belőle konnektoros hibridverzió, akár egy dízel és egy benzines, párhuzamosan. Amint kiderülnek a részletek, rögtön jelentkezünk.

Kommentek