2017. Április 26., Szerda

Frissitve:06:16:26

Szériaérett az Audi óriás terepkupéja: hibridként debütált a Q8

Nyomtatás

Már jó ideje ismeretes, hogy az Audi tovább fogja bővíteni jelenleg sem szerény SUV palettáját, mégpedig nem is egy, hanem több újdonsággal. Az új irány a ‘kupésítás’, hiszen mind a BMW-nél, mind pedig a Mercedesnél rendkívül népszerűek a nem olyan praktikus, ám annál divatosabb és szebb kupéformájú szabadidőmodellek, a négykarikások pedig eddig kimaradtak a buliból.

Ahogy a BMW és a Mercedes, úgy az Audi is felülről kíván lefelé építkezni, ennek értelmében első ízben szinte biztos, hogy elsőként egy csúcsmodellt fognak szériába küldeni a németek, majd idővel érkeznek a kistestvérek. Ezt az információt most jelentős mértékben tovább erősíti az Audi vadonatúj koncepciómodellje, a Q8 Concept, amely a mai napon, a Detroiti Autószalonon debütált, és sokkal közelebb áll a szériagyártáshoz, mint gondolnánk, ugyanis jövőre állítólag piacra lép.

Arról nem beszélt az Audi, hogy a ma prezentált Q8 az aktuális Q7 alapjaira épül, azonban biztosra vehetjük, hogy a szériagyártású Q8 esetében ez így lesz, és erre utal a koncepció 3 méteres tengelytávolsága, valamint néhány centivel 5 méter feletti hossza, hiszen mindkét érték rímel a Q7 hasonló adataira. A formaterv tekintetében az újdonság már első ránézésre Audi, de minden oldalról egyértelműen látszik a márkánál tapasztalható ‘újhullámos’ dizájnirányzat. A nyolcszögletű hűtőrács szokás szerint óriási, s rendkívül agresszív megjelenést kölcsönöz a méretes luxusterepesnek, akárcsak az éles formájú lámpák, valamint a lökhárító.

Oldalirányból jól látszik a lecsapott ötödik ajtó és a dinamikusan lejtő tetővonal, azonban a képek tanúbizonysága szerint csak a hátsó ülések mögött kezd el lejteni a tetővonal, ami igazából nem is kupé- hanem kompaktszerű, így praktikusabb kialakítást, és főként nagyobb fejteret eredményezhet a konkurenseknél. A koncepcióváltozat utastere négy személy számára biztosít helyet, de a szériamodellből biztosan lesz majd ötszemélyes verzió. Az utastér is felismerhetően Audi, és persze a legmodernebb technológiákat illetve fedélzeti elektronikákat megtaláljuk. Hagyományos műszerekről persze nem is lehet szó, mindenütt nagyfelbontású kijelzőket találunk.

A hajtásláncot, ahogy manapság illik, természetesen egy konnektorról is tölthető hibridrendszer képezi, ám ezúttal nem az új Q7 e-tron dízel-elektromos összeállításáról van szó, hanem egy új benzin-elektromos párosról, amihez mindene megvan az Audinak, de ilyen formában szériában még nem láthattuk. A 3-literes, egy ‘hagyományos’ és egy új elektromos feltöltővel ellátott V6-os benzinmotor, valamint a nyolcsebességes automataváltóval összeépített villanyos egység együttesen 450 lóerőt és 700 Nm-t produkál, s mindössze 5,4 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-ra gyorsítani a monstrumot.

A 17,9 kWh kapacitású lítium-ionos akkucsomag révén - ami körülbelül az első generációs elektromos autók akkukapacitásának felel meg - az elektromos hatótávolság is tisztességes, a gyártó 60 km-t ígér. A feltöltés a 7,2 kW-os gyorstöltési lehetőségnek köszönhetően mintegy 2,5 órát vesz igénybe. A teljes hatótávolság állítólag akár 1000 km is lehet, és a gyártó 2,3 l/100 km-es szabvány szerinti vegyes fogyasztásról beszél, ami persze csak akkor tartható, ha sokat töltögetjük az akkukat, és rendszerint rövid távokat megyünk, vagyis a benzines V6-ost alig használjuk. Az erő természetesen egy (speciális) Quattro négykerékhajtáson keresztül kerül az útra, a légrugós futómű pedig szintén csúcstechnológiát képvisel.

Az Audi Q8 Concept alatt óriási, 23 colos kerekek feszülnek 305 mm széles úthengerekkel, mögöttük pedig a csúcstechnikát tovább fokozva egy 20 col átmérőjű karbon-kerámia fékrendszer dolgozik, azonban a szériagyártású Q8-nak majd biztosan kisebb kerekekkel és egyszerűbb fékekkel kell majd beérnie, persze csak szériában. A Q8 pontos piacralépésének időpontját még nem tudjuk, csak annyit, hogy jövőre lesz kapható a modell, amiből arra következtethetünk, hogy még idén bemutatkozik, vélhetően az év második felében. Persze az biztosra vehető, hogy a sorozatgyártású változat ‘hagyományos’ benzin- és dízelmotorokkal is elérhető lesz, de szinte biztos, hogy lesz belőle konnektoros hibridverzió, akár egy dízel és egy benzines, párhuzamosan. Amint kiderülnek a részletek, rögtön jelentkezünk.




Share/Save/Bookmark