2017. Június 25., Vasárnap

Frissitve:11:02:08

Legfrissebb:

A Tesla logója nagyon nem tetszik az Adidasnak

Nyomtatás

Megszokhattuk már, hogy az autógyártók egy-egy hasonló elnevezés vagy logó, embléma kapcsán gyakran nemtetszésüket fejezik ki a „másoló” miatt, súlyosabb esetben pedig akár bíróságra is viszik az ügyet, azonban ezúttal egy egészen más területről érkezett éles kritika: a Tesla új modelljének logóját meglepő módon az Adidas támadja.

Még szinte meg sem született a Model 3, a Tesla elérhető árú üdvöskéje, máris ostromolják. Persze alapvetően egy, talán könnyen elsimítható ellentétről van szó, mégsem mehetünk el mellette szó nélkül. Ez már a második hasonló eset az amerikai villanyautó előéletében, hiszen az eredetileg neki szánt Model E nevet már korábban a Ford torpedózta meg.

A Model 3 típusnév azonban már maradhat, az azt szimbolizáló három vízszintes csík azonban az Adidasnál kiverte a biztosítékot. A német sportszer gyártó óriás azt kifogásolja, hogy az ő logójához hasonlóan három párhuzamos sávból álló embléma megtévesztheti a vásárlókat, illetve túlságosan hasonlít az övékére. Noha nehéz elhinni, hogy egy sportcipő iránt érdeklődő vevő hirtelen a Tesla csábításának enged, az Adidas mégis köti az ebet a karóhoz.

A konfliktus forrása azonban mindeközben el is hárult, hiszen a Tesla már lecserélte a három sávot egy normál 3-as számra, mi több, az amerikaiak szerint mindez még az Adidas álláspontjának ismertetése előtt megtörtént. Összességében tehát nem okoz világégést az emblémák hasonlósága, azonban érdemes elgondolkodni azon, hogy az egyes márkák mennyire képesek saját területükről elrugaszkodva a kákán is keresni a csomót.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark