Búcsúzik Európából a Subaru WRX STI

Nyomtatás

A Subaru illetékesei bejelentették, hogy az európai piacról kivonják legerősebb modelljüket, a WRX STI-t. A rali-stílusú kompakt sportszedán a hírek szerint jövő nyáron búcsúzik a palettáról, vagyis aki nagyon szeretne rendelni egyet magának, néhány hónapig még hazánkban is megteheti.

A 2,5 literes négyhengeres turbós boxermotorral hajtott WRX STI a klasszikus Impreza WRX STI utódja, és bár egy jó néhány szempontból kissé elavult autóról beszélhetünk, technikailag bizony nagyon kiforrott és szívós a modell, így érthető, hogy miért van olyan sok rajongója. Az aktuális szériának a csúcsteljesítménye 300 lóerő, amihez 407 Nm-es maximális forgatónyomaték társul, a Subaru legendás összkerékhajtásával és a jól kapcsolható 6-fokozatú kézi váltóval kiegészítve pedig mai szemmel nézve is sportautós menetteljesítményeket képes felmutatni a családi szedán.

A magyarországi árlista szerint különben a felszereltség függvényében listaáron bruttó 13,49 vagy 14,99 millió forintért vásárolhatják meg az utolsó Európában elérhető WRX STI-k egyikét, ami nem kevés pénz, így érthető, hogy miért (is) nem voltak olyan erős eladásai az autónak. A WRX STI gyártása nem fejeződik be, csupán az európai forgalmazás ér véget; az öreg kontinensen  ezzel egy 17 éves történet ér véget, de az is elképzelhető, hogy idővel, mondjuk egy modernebb új generáció (esetleges) bemutatásával majd visszatér Európába, és így hazánkba is az STI.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark