Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nyolc és fél év az autóiparban több, mint egy teljes modellciklus. Az informatika világában pedig egy évszázad. Éppen ezért már legfőbb ideje volt, hogy közel egy évtizedes autós portálunkat megújítsuk. A végeredményt szombat óta már Önök is látják: gyorsabb, letisztultabb, mobil- és hozzászólás-barát, valamint (reményeink, véleményünk szerint) látványosabb oldal, amely az elkövetkező hónapokban további friss modulokkal, funkciókkal bővül.

Nem vagyok jós. E cikk írásának napján még január van, és a fagyos szél kövér hópelyheket tapaszt a szerkesztőség ablakára. Még egy hónap van hátra az Autó Pult megnyitásáig. És akkor miért most írom a nyitó sorokat? Mert bízom barátaimban, partnereimben, magamban, és az általunk végzett munkában – és tudom, hogy február 22-én egy olyan oldal indul el, amely a legfontosabb dolgot állítja középpontba: a független, objektív és pontos tájékoztatást. Vagyis nem mást, mint Önt, kedves Olvasó.” Ezek voltak a nyitósorok, amiket 2010 februárja, vagyis az Autó Pult online premierje előtt írtam.

Az időközben eltelt bő nyolc esztendőben mi is rengeteget változtunk, önfeledt fiatalokból felelősségteljes családapákká váltunk, új barátokra és partnerekre tettünk szert – egy újabb, más, friss kihívásokkal teli életciklusba léptünk át. De hitvallásunk nem változott. Célunk továbbra is a precíz, mérésekkel alátámasztott, független tájékoztatás maradt. Szélsőséghajhászó, mesterséges szenzációkat teremtő hozzáállás helyett a nehezebb utat választjuk: próbálunk minőséget előállítani, hosszú-hosszú órákat beletenni egy-egy tesztbe, hogy olvasóink és autós partnereink egyaránt profitáljanak a végeredményből. Hazánk legnagyobb teljesen független autómagazinjaként (hiszen továbbra sem áll mögöttünk egyetlen nagy, ismert oldal/kiadó sem) azt gondoljuk, hogy ez a legkevesebb, amit meg kell tennünk.

Nem szeretnék beleesni az önigazolás csapdájába, így nem állítom, hogy az Autó Pult ötlete évtizedekre tekint vissza. Az oldalt életre hívó tényező maga az autós újságírás, amelyben óriási kiaknázatlan potenciál lapul hazánkban (is). Persze nem kell magunkat ámítanunk; csak egy nagyon kis szelete vagyunk a tortának, ha az autó-eladásokat nézzük. De attól még, hogy kicsi, lehet ugyanolyan finom az a szelet, mint a torta többi része. Hiszen mindenki megtalálhatja a magának megfelelő autót, és mindegyik modell megjelenése csak tovább színesíti a receptet. A kérdés csupán az, hogy melyik modell kinek való – mi pedig a szórakoztatás mellett továbbra is főként ebben szeretnénk segítséget nyújtani, akárcsak az elmúlt években.

Az előbbi hasonlatnál maradva megállapítható, hogy ez bizony nem csekélyebb feladat, mint leírni, hogy kinek való az eper, a banán, a tejszín, vagy éppen a csokoládé, anélkül, hogy az illető bármelyiket is kóstolná. A cukortartalom, vagy az állag sok mindent elárul, de teljes képet csak minden aspektus megvizsgálásával lehet alkotni, a kóstolásról nem is beszélve.

Mi nem kevesebbre vállalkoztunk, mint egy virtuális kóstolás megalkotására, az ilyen feladatokat pedig nem lehet félvállról venni. Éppen ezért nem spóroljuk el a gondolatokat. Bő tízezer karakteres tesztek? Negyedórás olvasnivalók? Akadnak ilyenek bőven nálunk, fogyasztásukat pedig új weboldalunk, amibe rengeteg energiát és munkát fektettünk, mostantól nagyban támogatja.

Hogy mit tud az új oldal? Először is gyorsabb, stabilabb, és végre van tisztességes mobilos verziója – a mai világban ez már önmagában győzelem. "Sokat akar a szarka, de nem bírja a farka" – az elcsépelt közmondást jól ismerjük, a helyzetet pedig tökéletesen leírja. Az új oldallal nem úgy akartunk vizuális bombát robbantani, hogy az fejfájást okozzon. Helyette inkább az eddig is letisztult irányvonalat vittük tovább. Sőt, sok rovatot egybeolvasztottunk, nagyobb képeket használunk és dinamikus modulokat alkalmazunk. Az eredmény: az új és a kiemelt cikkek gyorsabb észlelése, valamint egyszerűbb keresés és eligazodás a főoldalon – vagyis gyorsabban megtalálhatjuk azt, amit szeretnénk.

Mindezeken felül egymás között gyorsabban, egyszerűbb módon kivesézhetjük a látottakat, köszönhetően a Facebook-kal összekapcsolt hozzászólásos lehetőségnek. Nem akartunk különálló, macerás regisztrációt, persze tudjuk, hogy sokan nem rajonganak az F-betűs szolgáltatóért. Azért bízunk benne, hogy a többségnek így is kedvez az újítás, ha pedig más szelek fognak fújni a közösségi médiában, ahhoz is alkalmazkodunk majd. Ahogy eddig, úgy továbbra is mindenkit arra biztatunk, hogy kérdések, kérések esetén közvetlenül keressenek meg minket e-mail címeinken keresztül, amelyek az impresszumban továbbra is fellelhetők. Igyekszünk mindenkinek mielőbb választ adni.

Nem vagyok jós. Nem tudom, hogy a nagy átalakulások időszakában végül hova jut az autóipar, mint ahogy azt sem, hogy a rengeteg kipöfékelt széndioxiddal miként bír el Földünk növényzete. Azt viszont tudom, hogy amíg lesznek autók, minket kivétel nélkül érdekelni fog mindegyik típus. Az pedig kimondottan jó érzéssel tölt el minket, hogy írásainkat fából készült papír helyett itt, az interneten, korlátozások nélkül és ingyenesen oszthatjuk meg Önökkel. Bízunk benne, hogy sokáig velünk tartanak. Minden kedves Olvasónknak jó olvasást, kellemes szórakozást kívánunk, és reméljük, hogy örömmel fogadják az Autó Pult megújult honlapját.

Kommentek