2017. Május 25., Csütörtök

Frissitve:03:05:34

Ott voltunk a hungaroringi VW találkozón

Nyomtatás

Életemben először itt, a hungaroringi VW-találkozón merült fel bennem, hogy milyen jó lehet időnként szemellenzős lónak lenni és csőlátással élni. Mert a sok öszvér között hatásos tanulmányautók, szépen megőrzött veteránok, és jó ízléssel átalakított tuningolt autók is akadtak és bőven beértem volna az utóbbiakkal.

Kezdjük a széppel. A Volkswagen a tőle elvárt igényességgel állította ki a két tanulmányautóját, egy Golf GTE Sportot és a Design Vision GTI-t. Előbbi a márka jövő GT-jét vizionálta. A teljesen karbonból készült karosszéria alá három hajtást álmodtak a mérnökök.

Az összkerékhajtású plug-in hibrid rendszer összteljesítménye 400 lóerő, a maximális  nyomaték pedig 670 Nm, amivel a plakát szerint a kocsi megfutja majd a 280 km/h-s sebességet, míg a 100 km/h-ig tartó állórajthoz elegendő lesz a jómódú fiataloknak mindössze 4,3 nem interneten töltött másodperc. És hogy helyben ne szennyezze annyira környezetét a sportautó, akár 50 km-t is meg lehet majd tenni vele tisztán elektromos üzemben.

A másik kocsi, a Design Vision GTI alapját a hetedik generációs GTI adta, s bár méreteiben eltér a széria GTI-től, karakterét igyekeztek megtartani a tervezők. Lóerőben ennél az autónál sincs hány. A kétturbós V6-os motor 503 paripájával lehet majd szaggatni a magyar kátyúk között megmaradt aszfaltot, és 3,9-ig fog tartani a százas katapult. A váltásról DSG egység, a megállásról pedig méretes kerámiatárcsák gondoskodnak a tanulmányban.

Kint, az egyik box előtt hirdette eredményét a 7:49:21-es köridőt futott, és ezzel a Nürburgringen rekordot felállító Golf GTI Clubsport S, míg egy külön boxban nézhették meg a kilátogatók a VW mai flottáját, más szóval hogy mit lehet majd átalakítani 10-20 év múlva.

Aki szépet akart látni, az jól tette, ha benézett a Volkswagen múltjából néhány szeletet kicsemegéző garázsba, amit a Magyarországi Bogarasok Klubja állított össze. Volt benne méregdrága 23 ablakos busz, 2003-as utolsó szériás bogárhátú, és egy 914-es is.

Egy garázst szenteltek külön a kompromisszummentes tuningnak a szervezők. Itt láthatták az érdeklődők, hogy mennyi átalakítással jár más motort, vagy teljesen egyedi futóművet applikálni különböző korú Golfokba, míg volt egy istálló, ami az elektronokra fókuszált. Az OEM Technik igényesen kivitelezett, radikálisan átalakított autói sok szemet vonzottak.

Elhagyva a boxokat jött a vegyes felvágott része az események. Mert sok szép, tényleg igényesen, jó ízléssel átalakított autó kijött a Hungaroringre október első napján, csak még több elcsépelt irányzatok szerint átfarigcsált, használhatatlanná tett szörnyűség.

A különböző típusok külön placcokon parkoltak. A paddock volt a 10 fős zsűri által kiválasztott 300 Golf helye. Nyeremény ugyan nem jár érte, de várjuk a kommenteket, magyarázzák el nekünk, hogy a „military” stílusban átépített Golf vajon mit képvisel? Háborúszeretetet, vagy a VW második világégés során készített katonai járműveinek állít emléket? A mai terrorfenyegetett világban azt csodálom, hogy nem lett bombariadó a kocsi elejéhez hanyagul lerakott díszletből.

A szörnyűség kategóriát átugorva nem szabad elfeledkeznünk a szolidabb, harmonikusabb építésekről sem. Youngtimerekből, és a modernebb korszakot képviselő típusokból is akadtak gusztusos formák.

A statikus kiállításokat időről-időre pályabejárások szakították meg. Minden típus táborát felengedték a pályára, hogy tegyenek egy tiszteletkört. Reggel óriási tömött sorokban gyülekeztek például a Transporterek.

Egyszóval volt mit nézni idén Magyarország legnagyobb VW találkozóján, és a 'hippifaluban' jókedvű társaság várta a márka elkötelezett híveit.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark