2017. Augusztus 24., Csütörtök

Frissitve:03:00:23

Tordai István: „Ha összetörök egy százmilliós sportkocsit, vége az életemnek”

Nyomtatás

Az autós műsorok közül, kétség kívül a SportVerdába futnak bele legtöbbször a tévénézők, ami nem véletlen, hiszen a rendhagyó hangvételű produkciót összesen 4 csatornán sugározzák havonta 20-30 ismétlésszámmal és a hossza sem szokványos. dr. Tordai Istvánnal, a SportVerda producer-műsorvezetőjével beszélgettünk.

Milyen például Lamborghinit vezetni?

Tordai István.:Ezt a kérdést sűrűn felteszik nekem a kedves nézők és általában olyan választ várnak, mint például: eszméletlen, semmihez sem fogható... Aztán, mikor elmondom, hogyan is fest a történet egy tévés szemszögéből, akkor elcsodálkoznak, majd egyetértően bólogatnak. Legutóbb Lamborghini Aventadort forgattunk, melyet a magyar Nimrod Performance biztosított számunkra. A Nimrod, szupersport autókat alakít át és mivel minden modelljükből csak egy van a világon, meg is kérik az árát. Az Avanti Toro például 250 millióba kerül. Mikor efféle autókat forgatunk, akkor nincs lehetőségem azzal foglalkozni, hogy milyen tökös lettem a hátam mögött dübörgő lovaktól. Csak az érdekel, hogy a lehető legjobb film szülessen. Az operatőrrel együttműködve hajtok a kamera előtt, figyelem, hogy a drone milyen sebességgel repül fölöttem, az utastéri kamerában nincs-e fénybeverés és még sorolhatnám. Emellett persze arra is figyelek, hogy acélosabb tempónál meg is tudjak állni, mert ha rosszul jönne ki a lépés... akkor eladósodtam egy életre. Milyen érzés efféle autókat vezetni? Sokkal inkább felelősség, mintsem szórakozás."

A 100 milliós verdák mellett mindig vannak elérhető autók is.

T. I.:Fontosnak tartom, hogy minden adásban legyenek hétköznapi autók. Sok nézőt kizárnánk, ha folyton csak álomvilágot kergetnénk. Egyébként magam is középosztálybeli vagyok és bár takaros, de teljesen átlagosnak számító Opel Astrával járok.”

Te vagy egy személyben a műsorvezető, a producer, szerkesztő, gyártásvezető. Nem lehet egyszerű.

T. I.:A SportVerda úgynevezett szponzor-finanszírozott műsor, ami azt jelenti, hogy nekem, mint producernek kell előteremtenem a költségvetést. Az időm jelentős részét ez teszi ki, emellett szerveznem kell a forgatási napokat, megírni a forgatókönyveket és még sorolhatnám. Öt feladatot látok el és bizony sokszor érzem, hogy jól jönne a segítség, de egyelőre nem engedhetem meg magamnak, hogy kollégákat foglalkoztassak.

A SportVerda mindig és mindenhol?

T. I.: Sokszor. Havonta egy új, 60 perces adással jövünk, mely először a Sport1-en jelentkezik, amit aztán minimum 20 ismétlés követ a Sport1, a Sport2 és a SportM csatornákon a következő havi adásig. A Spektrum korábbi műsorainkat adja, alkalmasint minden nap és hamarosan egy ötödik csatorna is műsorára tűzi a SportVerdát, felkerülünk szabadon fogható C8 televízió kínálatára is.

100 milliós autók sorakoznak egy-egy adásban. Ezeket honnan szerzed be?

T. I.:Már vagy 10 éve, hogy képernyőn vagyok különböző csatornákon és mindvégig autós-motoros témakörben mozogtam. Ez idő alatt szerteágazó kapcsolatrendszer épült körém, másrészt pedig, mint műsorvezető, szert tettem némi ismertségre, így talán könnyebben nyílnak a kapuk. Egyébként a nagyon magas nézettségből kifolyólag, sokszor a kedves nézők is felajánlják féltett autóikat.

Felettébb szokatlan a műsor hangvétele. Nem is igazán tudnék hasonló példát felhozni. Hogyan fogadja a nagyérdemű a rendhagyó megközelítést?

T. I.:Igyekszem különbözni a sablontól. Van egy mondás: Ha csinálsz valamit, úgyis lesznek olyanok, akiknek az nem fog tetszeni. Tisztában vagyok vele, hogy néhányan nem kedvelik, esetleg nem is értik az efféle megközelítést, de a többség szereti. Szinte minden mozzanatom előre megtervezett és szisztematikusan felépített, avagy nem csak úgy ad-hoc jelleggel bohóckodom a nagyvilágba. Ha nem működne, azonnal változtatnék, de a havi több százezer néző azt üzeni, hogy jó az irány.

Hagyományos értelemben vett autó teszteket nem csinálsz. Miért?

T. I.:Ennek két oka van. Egyrészt a SportVerda szórakoztató műsor, avagy mi nem feltétlenül a szakmai nézőket szeretnénk elkápráztatni technikai adatokkal. Egyszerű a cél: szórakoztatás. Másrészt én nem szeretném egy szakmai teszt végeztével egyszóval azt mondani egy autóról, hogy rossz. Egy autó megszületése sok-sok ember álmát váltja valóra. Hisznek benne a mérnökök, a gyártósor munkásai, a kereskedés munkatársai és mindenki, akit valamelyest érint az adott termék sikere vagy bukása. Milyen felhatalmazásom van nekem arra, hogy e hitet leromboljam egyetlen szóval? Semmilyen. Manapság már nincsenek nagyon rossz autók. Vannak olcsóbbak, több hiányossággal és drágábbak, sokszor hiányosságok nélkül. Ha valami nagyon problémás, azt természetesen mindig elmondom és el is fogom mondani a nézőknek, de mint korábban említettem, inkább maradunk a szórakoztatásnál. Lehet, hogy az olcsóbb kocsiban erősebb a menetzaj, de nem is kerül annyiba, mint egy luxusautó."

Minden adásban van egy úgynevezett CsodaVerda rovat, mely alapvetően arról szól, hogy hátrányos helyzetű gyerekeknek szerez a műsor egy élménynapot.

T. I.:Amíg én létezem, addig e küldetésem is élni fog. A gyerek nem tehet róla, hogy a sors milyen kabátot adott rá, már ha egyáltalán adott rá bármit is. Mindenkinek jár.... Kis kitérő: mint az egész műsor, úgy annak CsodaVerda rovata sem létezne a támogatóink nélkül. Ezúton is köszönöm a televízió vezetőségének és a szponzorainknak a segítséget. Nélkülük nem lennénk

Miért nem vagy celeb? Rengetegen ismernek, amivel foglalkozol, az álomszerű. Minden adott.

T. I.:Ezt a kérdést sokszor megkapom és nem tagadom, több ilyen irányú felkérés is érkezett már. Sűrűn jelen vagyok a legnagyobb bulvárlapokban is, de arra mindig figyelek, hogy a cikk ne rólam szóljon. Nehéz erre válaszolni anélkül, hogy bárkit is megsértenék. Inkább azt mondanám, hogy a celebség egy bizonyos fajtája szerintem nem igazán fér össze azzal, amit csinálok.




Hozzászólások  

 
#1 xyzxyz 2016-06-15 09:55
Ez borzasztó!
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark