Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az elektromos autók egyik legnagyobb problémája mostanra megoldódni látszik, ugyanis az akkumulátortechnológia fejlődésével egyre nagyobb hatótávolásgokkal találkozhatunk a katalógusokban. Ez azonban magával hozott egy másik gondot, méghozzá a töltési idő képében. A Honda most azt állítja, hogy 2022-re 15 perces töltésekkel jól tudnak majd lakni a villanyautóik – legalábbis egy időre.

A hírek szerint a Honda 2022-re olyan akkumulátorokat ígér, amelyek egy 15 perces gyorstöltéssel képesek lesznek legalább 240 kilométert megtenni. Ennek érdekében a japánok szakítanak jelenlegi partnerükkel, a Panasonic-kal, és egy egyelőre még meg nem nevezett vállalattal állnak össze, hogy kifejlesszék az új egységeket. Természetesen nem csak az akkut kell fejleszteniük a mérnököknek, ugyanis egy hatékony szoftvert is ki kell fejleszteni, ami segít az energia-beosztásban, illetve a könnyű felépítés is fontos pont a hatótáv növelésében.

Az Urban EV-t 2019-re ígérték be a japánok - a képre kattintva nyílik a róla szóló cikk

Mindez persze szép és jó, de még mindig nem old meg mindent – igaz, a gyáriak ennél már nem nagyon tudnak többet tenni az ügy érdekében. A gyorstöltéshez természetesen gyorstöltő hálózatra is szükség van, aminek kiépítése nem csak a márkákon múlik. Európában és Japánban már folyamatban van mindez: az öreg kontinensen 2020-ra több ezer 350 kW-os állomást ígérnek, ám hazánkba például jó eséllyel elég kevés jut ezekből – bár félünk tőle, hogy még így is gyorsabban kiépül majd az itthoni hálózat, mint ahogy terjednének az elektromos autók, de azért bízunk benne, hogy nem kerülünk túl nagy lemaradásba.

Kommentek