Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Mióta az autógyártók kísérleteznek üzemanyagcellás, azaz hidrogénes hajtással, a Hyundai kiemelt fontossággal kezeli a projektet. A kísérleti alapon futó átalakított ix35-ök után most teljesen új sorozatgyártású modellel érkezett, a Nexo pedig alaposan ráígér elődjére.

Néhány helyen már idéntől megvásárolhatóA sorozatgyártású SUV crossover modell egy tankolással akár 800 kilométert is megtehet, köszönhetően az eddiginél 30 százalékkal sűrűbb tárolásnak. A részben önvezető technológiával felszerelt modell hajtásáról az elődnél 20 százalékkal erősebb elektromotor gondoskodik (a hidrogén hasznosításánál ugyanis elektromos áram és víz keletkezik), összesen 160 lóerős csúcsteljesítményt felmutatva. A maximális nyomaték itt is jóformán alapjárattól elérhető 395 Nm. Ezzel a 0-100-as sprint megvan nagyjából 9,8 másodperc alatt.

Elektromos autó dízeles hatótávval és tankolási idővel

Az egyedi platformra felépülő modell egyelőre technológiai zászlóshajóként szolgál, ennek megfelelően pedig a forgalmazása is szűk körben kezdődik, de 2025-re költségek terén is abszolút versenyképes hidrogénes modellt ígér a Hyundai azokon a piacokon, ahol nem marad el az infrastruktúra kiépítése.

Hosszban a felsőbb ligában játszikA hidrogénes motor az elektromos modellek tulajdonságait egyesíti a benzines modellek tankolási idejével (ami kb. 5 perc környékén alakul). A Nexo méreteit tekintve kissé csalóka: arányos teste elsőre kisebb méretű kompakt crossovert ígér, valójában azonban nem csak az előd ix35-nél, de a Tucsonnál is nagyobb: 4671 mm hosszú, 1859 mm széles és 1630 mm magas, ami különösen tágas belső teret és nagy csomagtartót eredményez.

A 20 milliós ár sokak kedvét szegheti

A Nexo forgalmazása néhány piacon már 2018 első felében megkezdődik, olyan önvezető rendszerrel, amely autópályán már gond nélkül intéz helyettünk mindent. Emellett távirányítással parkolható is lesz az újdonság. A vásárlási kedvet azonban a hiányos infrastruktúra mellett a technológia egyelőre méregdrága mivolta is csökkenti: várhatóan 20 millió forint környékén kell majd fizetni a Nexóért.

Kommentek