A Toyota szerint 2025-re eljön a hidrogénes autók ideje

Nyomtatás

Mostanra sokan úgy látják, hogy a hidrogénhajtású autók jövője leáldozott, köszönhetően az akkumulátorok gyors fejlődésének. Az azonban nem lehet véletlen, hogy még mindig több nagy gyártó fontosnak tartja az üzemanyagcellás hajtásláncok fejlesztését. Közülük is talán a Toyota az, amelyik a legnagyobb erőkkel van jelen a területen, a japánok pedig meg is szólaltak az ügyben, elmondva, hogy anyagiak szempontjából hamarosan felveheti majd a versenyt a hibridekkel ez a technológia.

Az ügyben Naomichi Hata, a márka új üzleti terveiért felelős vezetője nyilatkozott nemrég. A szakember elmondta, hogy az üzemanyagcellás technológia hamarosan jóval olcsóbb lehet majd, ennek köszönhetően az eladások hirtelen növekedésnek indulhatnak a jövőben. Azt is hozzátette a vezető, hogy a hidrogénes négykerekűek egy áron futhatnak majd a hibrid autókkal, ami bizony komoly fegyvertény lenne – noha a fő probléma addigra már inkább az infrastruktúra és a kutak alacsony száma lehet majd.

„A 2020-as évek elején fogjuk bemutatni az új generációs üzemanyagcellás technológiánkat, ami egy hatalmas előrelépés lesz. Ma a Mirai gyártása 3000 példányra van korlátozva évente, azonban 2025-re megtízszereződhet. Addigra – legalábbis Japánban – a hibridek és a hidrogénes négykerekűek egy ársávban helyezkedhetnek majd el” – mondta Hata.

Rengeteg autógyártó döntött már úgy, hogy elengedi – vagy inkább el sem kezdi – az üzemanyagcellás autók fejlesztését, és csak az akkumulátoros elektromos autókra koncentrál, azonban sokan vannak azok is, akik még mindig komolyan gondolják a hidrogén felhasználását. Elég például a Mercedes-Benzt említeni, akik nemrég mutatták be hidrogénes GLC-jüket, de a Hyundai is hamarosan jön egy új üzemanyagcellás modellel, és persze a Toyota is folyamatosan fejleszti a technológiát – de az Audi, a Honda és a BMW sem állt még le. Kíváncsian várjuk, hogy mit hoz a jövő ezen a téren.




Hozzászólások  

 
#1 PDA_FAN 2017-11-02 10:31
Értelmetlen erőlködés. Hidrogént vagy vegyi úton, környezetet szennyezve lehet előállítani, vagy vízbontással, árammal. Ha viszont van elegendő áram, azt érdemesebb akkumulátorba tölteni, mit nekiállni vele vizet bontani, majd a hidrogént egy jó drága, ma még nem létező infrastruktúráv al szállítani, tárolni tölteni. Közben az elektromos hálózat ott van mindenhol.

Érthető, hogy a Toyota nem akarja veszni hagyni az évtizedek óta fejlesztett technikáját, de hamarosan szembesülnie kell majd azzal, hogy aki napelemmel szereli fel a házát, annak jobban fog tetszeni az otthon ingyen, vagy nagyon olcsón tölthető villanyautó, mint a hidrogénes.
Idézet
 

Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark