A Volkswagen már készül az elektromos R modellekre

Nyomtatás

A Volkswagen már nagy erőkkel készül új, elektromos almárkájának elindítására: a kompakt I.D. jövő ősszel mutatkozik be, többi testvére – a Crozz, a Buzz és a Vizzion – pedig szépen sorban érkezik majd utána. Ezúttal Jost Capito-t, a németek R részlegének vezetőjét kérdezték arról, hogy a villanyos modellek is megkaphatják-e majd a sportos teljesítményt jelképező betűt.

A vezető elárulta, hogy egyáltalán nincs kizárva, hogy az elektromos I.D. modellek R verziót kapjanak, már csak azért sem, mert később minden autó villanyos lehet majd, és a gyáriak akkor sem szeretnének lemondani a dinamikus kivitelekről. Persze van néhány feltétel, aminek teljesülnie kell: „Amennyiben elektromos R modellt készítünk majd, úgy annak egy valódi, igazi R-nek kell majd lennie, máskülönben nem lesz értelme. Van már tervünk, aminek elkészítésekor a motorsportok és a szériaautók jelenlegi helyzetét vettük alapul, de időpont még nincs. A fejlesztések túl gyorsan haladnak, szinte minden hónapban van valami újítás. Egy ponton majd azt kell mondanunk, hogy ez az, amit szeretnénk, ezt kell megvalósítanunk” – fejtette ki Capito.

Természetesen még az sem dőlt el, hogy melyik I.D. modellből készülhetne majd R verzió, de valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha az elsőként bemutatkozó, kompakt formát öltő típusra tesszük a voksunkat, ami a Golf R elektromos megfelelője lehetne majd – ugyanakkor a Crozz SUV sem zárható ki, köszönhetően a crossoverek iránti hatalmas keresletnek. A technológiai megoldásokkal nem lesz gondja a németeknek, hiszen otthon vannak a bivalyerős elektromos hajtásláncok világában. Elég csak a Pikes Peak összetett rekordját is megdöntő I.D. R-re gondolni, de konszernen belül az Audi Formula E jelenléte is garanciát jelenthet – sőt, hamarosan a Porsche is csatlakozik a villanyos versenysorozathoz. Kíváncsian várjuk, hogy mikor érkeznek majd az első elektromos R modellek – és azt is, hogy vajon a legendás GTI betűhármassal mi lesz, ha már teljesen le kell mondanunk a belső égésű motorokról.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark