2016. Június 25., Szombat

Frissitve:10:08:07

Ampera-e néven érkezik az új elektromos Opel

Nyomtatás

200 lóerő, 320+ km hatótáv – mindezt egy elektromos autótól. Nem csoda, hogy felkaptuk a fejünket, amikor a Chevrolet a derült égből villámcsapásként bemutatta a Boltot. A jó hír még csak most érkezik: az Amerikának szánt villanyautó Opel emblémával nálunk is elérhető lesz.

Az Opel történetének legnagyobb modelloffenzívájának részeként - 29 új modell 2016 és 2020 között - már jövőre megjelenik a márka kínálatában egy forradalmian új elektromos autó, jövőbe mutató akkutechnikával és megfizethető árért. Az új ötajtós, ötszemélyes modell az Ampera-e elnevezést kapta. A hatótávról a gyártó nem osztott meg részleteket, de ismerve a testvérmodell Chevrolet Bolt képességeit, már nem tapogatózunk vaksötétben.

Nos, a Bolt egy 60 kWh-s lítium-ionos akkucsomagot kapott, ami óriásinak számít, tekintettel arra, hogy az európai piacon jelen lévő elektromos modellek 20-30 kWh közötti értékeket képesek felmutatni. A több mint tisztességes akku ismeretében pedig nem csoda, hogy a gyártó 200 mérföldnél is nagyobb valós hatótávolságról beszél, ami kilométerben kifejezve 320 feletti számot jelent, az elnézőbb és kevésbé szigorú európai ciklus szerint pedig bizonyára több is lesz ennél. Egy Nissan Leaf például 30 kWh-s akkucsomaggal képes 250 km-t megtenni egy feltöltéssel az európai ciklus szerint, ha pedig ezt vesszük alapul, akkor 400 kilométer fölé nyúlhat az Ampera-e hatótávja. Ez pedig sokkal szélesebb körű felhasználást tesz lehetővé. Igaz, néhány év múlva az új Leaf is 60 kWh-s akkucsomaggal érkezik, ám addig még sokat kell várnunk.

Mindemellett a Bolt sokkal erősebb és gyorsabb, mint a legtöbb konkurens. Kezdjük ott, hogy villanymotorja nem kevesebb, mint 200 lóerőt és 360 Nm-t szabadít az első kerekekre, vagyis a Bolt az igencsak dinamikus i3-as BMW-nek is odapörköl az erő tekintetében is (az i3 170 lóerőt és 250 Nm-t képes leadni), így a 7 másodperc körüli 0-100 km/h-s sprintidőn már meg sem lepődhetünk.

Röviden összefoglalva tehát abszolút sportosak a Bolt menetteljesítményei. Váltó hiányában a végsebesség persze nem nagy csoda, mintegy 150 km/h, azonban egy elektromos modell esetében ez bőven elég, efölött úgyis nagyon megugrana a fogyasztás és drasztikusan csökkenne a hatótávolság.

Az akkumulátor töltését a modellhez szériában járó 7,2 kW-os fedélzeti töltőjével lehet megoldani, ami azt jelenti, hogy a gyártó szerint egy 240 V-os fali töltővel 2 órán belül mintegy 80 kilométernyi hatótávolságot lehet ’beleszuszakolni’ az autóba. Az opcionális egyenáramú DC gyorstöltővel viszont alig fél óra alatt közel 150 kilométert nyerhetünk. Az autó esetében különben a Chevrolet is kihangsúlyozta a nagyon komoly motorféket, ami ’egypedálos’ vezetést tesz lehetővé az esetek legnagyobb részében – ezt a megoldást elsőként a BMW kommunikálta az i3 esetében, és tény, hogy megszokást igényel, de utána remek dolog. Immár azt is tudjuk, hogy az akkumulátorra a gyártó 8 éves vagy 160 ezer kilométeres garanciát vállal, ami abszolút tisztességesnek számít.

A fentiekre okkal számíthatunk az Ampera-e esetében is, amelynek crossoveres felépítése kellemesen tágas belső teret is sugall. A gyártó a padlóba épített akkumulátorok révén az Astra helykínálatát ígéri. Az Ampera-e fedélzetéről nem hiányzik a díjnyertes Opel OnStar online- és szolgáltatási asszisztens és a legújabb generációs IntelliLink infotainment-rendszer sem, amely jól integrálja az autóba az okostelefonok világát.

Így már csak egyetlen dologra van szükség az érvényesüléshez: egy jó árra. Ez persze relatív az elektromos autók tekintetében, mindenestre valamennyit jósolhatunk abból, hogy a Bolt a tengerentúlon 11,4 millió forintnak megfelelő valutáért vásárolható meg – nálunk szerencsésebb országokban az állami támogatással tehát 10 millió forint alatt lehet a teljes felszereltséggel érkező típus ára.

A General Motors elnök-vezérigazgatója, Mary Barra Bochumban a nemzetközi CAR Szimpóziumon jelentette be az új Opel Ampera-e érkezését: "A GM és az Opel meggyőződése, hogy az elektromos autók jelentős szerepet játszanak majd az egyéni mobilitásban. Az Ampera-e iránymutató technikájával döntő lépést teszünk a víziótól a valóság felé. Új villanyautónk ismét igazolja az Opel elkötelezettségét, hogy széles körben tegyen elérhetővé innovatív fejlesztéseket."

A környezet védelme és az állandóan növekedő agglomerációk igényei megkövetelik a mobilizáció új formáit és a belsőégésű motorok alternatíváit. "A villanyautókban megvan a potenciál, hogy döntően hozzájáruljanak a klímavédelemhez és az emisszió csökkentéséhez", jelentette ki az Opel vezérigazgatója, Dr. Karl-Thomas Neumann. "Az eddigi hátrányokat, a magas árat és a rövid hatótávot végleg magunk mögött hagytuk - az Opel Ampera-e teljesen új perspektívákat nyit meg az elektromos mobilitás előtt."

A típust jó eséllyel már március legelején, a Genfi Autószalonon láthatjuk – a premierről élőben számolunk majd be.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark