2017. Június 24., Szombat

Frissitve:11:02:08

Legfrissebb:

Az új Leaf után elektromos crossoverrel támad a Nissan

Nyomtatás

Alig pár napja érkezett meg az első ízelítő fotó a Nissan Leaf legkésőbb szeptemberben bemutatkozó új generációjáról, máris bepillantást kapunk a japánok elektromos modelljeinek távolabbi jövőjébe. A kristálygömbben pedig a népszerű villanyos kompakt után egy crossover modell körvonalai kezdenek felsejleni.

A japánok a Detroiti Autószalonon az egyik legfontosabb újdonságként a Vmotion 2.0 tanulmányt gurították ki a nagyérdemű elé, ami óriási üvegfelületével és autonóm vezetői képességével, avagy a ProPilot rendszerrel hívta fel magára a figyelmet. A tanulmány formái sem elhanyagolhatóak: az ízelítő alapján hasonlóra számíthatunk (persze civilebb változatban) az új Leaf esetében is. De ez csak a kezdet lesz: a Vmotion 2.0-t hamarosan ugyanis a 3.0 követi - az idei évben bemutatkozó tanulmány pedig a márka első sorozatgyártású elektromos crossovere felé nyitja meg az utat.

Amíg ez megtörténik, addig is érdemes a 2.0-ra koncentrálni, ugyanis az új Leaf fejlesztéséhez belőle is merítettek ihletet a márka illetékesei. A japán márkára újonnan jellemző „V”-motívum ezúttal sem marad el, az autó orrán, pontosabban a hűtőmaszkon jelenik meg jól látható formában, s ugyanígy a fényszórók is igyekeznek dominálni a frontrészen. Az oldalnézetet az ugyancsak erőteljes karaktervonal határozza meg, amely egyébként az első és hátsó fényeket is összeköti egyben. Az autóiparban egyre gyakrabban felbukkanó, lebegő hatású tető ezúttal sem marad el, ráadásul éles, határozott élben végződik.

A Vmotion 2.0 2850 mm-es tengelytávolsággal rendelkezik, ami mind az amerikai Maxima, mind az Altima méreteinél impozánsabb adat, noha hosszúsága a rövid túlnyúlásoknak köszönhetően már közel sem túlzó (4859 mm). A tanulmányautó – természetesen – alacsonyabb és szélesebb a márka szériában kapható, Európától távol maradó szedánjainál.

Az agresszívnak mondható külsővel ellentétben az utastér már barátságosabb formai megoldásokat tartalmaz. A nagy tengelytáv révén adódó tágas utastér már önmagában otthonos, de az igazán kellemes hangulatot a sok-sok méretes üvegfelületen beáramló fény teremti meg. A műszerpult szélesen húzódik és már-már egyértelműen hatalmas érintőfelületekből tevődi össze, élén a multimédiás és információs központtal.

Mivel alapvetően a jövő formai és technológiai újdonságait mutatta meg a Nissan a tanulmányautó segítségével, a hajtás a háttérbe szorult, nem is esett szó a motorháztető alatti tartalomról. Arról azonban annál inkább, hogy az újdonság rendelkezik a Nissan ProPilot néven emlegetett autonóm, önvezető rendszerével. Az autó a többi közlekedőnek is tudtára adja, amikor aktív az önvezető funkció, akkor ugyanis az elöl lévő embléma és a diffúzor is megvilágítást kap.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark