Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Figyelemreméltó ötletekből sosem volt hiány, azonban napjainkban elérkezünk a műszaki fejlettség azon pontjára, amikor a legmerészebb elképzelések is megvalósulhatnak. Ezek egyike a parkolás közben magát összehúzó Hiriko városi kisautó is, ami ilyen helyzetében még a kompaktságáról közismert Smart helyigényének is csak a kétharmadát foglalja el.

A négy darab kerékagymotorral hajtott újdonságot az Európai Bizottság elnöke is támogatja, hiszen a hivatalos bemutatóra José Manuel Barroso jelenlétében kerül sor. A gyártásra persze nem Brüsszelben, hanem már Spanyolországban kerülne sor, s a futószalag beindítására minden esély meg is van, hiszen a politika mellett számos egyetem és kutatóintézet bizalmát kivívta a típus, ami nagyvárosok beszerzési eljárásainak keretein belül is szóba került. A kis csöppség ezzel nem csak az elektromos autókkal kapcsolatos tervek egyik megvalósítója lehet, de a "Car sharing" módszertanának széles körben való szóvivője is egyben.

Egyes nagyvárosok flottás vásárláson törik a fejüket

A Hiriko erényei nem csak az állóforgalomban, de manőverezés közben is megmutatkoznak, hiszen a négy kerék egymástól függetlenül kormányozható, így téve a nagyvárosok kiskirályává a közlekedési eszközt. Beszállásra gyakorlatilag a szélvédőn keresztül van mód, s a kormánykerék helyett egy joystick fogadja az utasokat.

A pozitív megítélésre bizonyíték, hogy Madrid városa 15 millió eurós támogatással igyekszik segíteni a fejlesztéseket, melyek során némileg elszaladt a ló, így egy-egy Hiriko kiskereskedelmi ára a jelentős műszaki arzenálnak köszönhetően elérheti a 3,8-4 millió forintos összeget is.

Kommentek