Elektromos telekjáró Porsche módra – itt a Mission E Cross Turismo

Nyomtatás

A Porsche csak a frissített GT3 RS-sel készült a Genfi Autószalonra – legalábbis a legtöbben ezt gondoltuk. A németek azonban mindenki nagy meglepetésére egy izgalmas koncepciót is elvittek Svájcba, méghozzá a Mission E Cross Turismo képében, ami a korábbi – és hamarosan sorozatgyártásba kerülő – normál Mission E stílusában, de még inkább szériaközeli formában mutatta meg nekünk, hogy milyen is lesz a Porsche első tisztán villanyos modelljének telekjáró kombi verziója.

Az új koncepció több szempontból is nagyon izgalmas, hiszen amellett, hogy árulkodik a Porsche jövőbeli terveiről – méghozzá a villanyos modelljük kombi és terepesített kiviteleiről – , még közelebb hoz minket a normál Miison E szériaváltozatához. A stíluselemek egyértelműen egyeznek, ám a Cross Turismo már első ránézésre is jóval közelebb áll a sorozatgyártáshoz, mint a korábbi koncepció. Az autó tele van jellegzetes Porsche elemekkel, miközben van egy saját egyénisége, és szinte biztosak lehetünk benne, hogy az első és hátsó fényszórómegoldások és az alapformák már nem sokat fognak változni.

Persze a lökhárítókon és a koncepciós elemeken még biztosan faragni fognak a gyáriak valamicskét, de a fantáziánkat használva már közel kerülhetünk a végleges változathoz. Ugyanez belül is igaz: korábban még szinte lehetetlennek tartottuk volna, hogy egy autóban mindent csak digitális megjelenítőkön keresztül kezelhessünk, de a Range Rover új modelljei vagy éppen a szintén teljesen elektromos Jaguar I-Pace megmutatták, hogy ez bizony már nem a jövő, hanem a jelen. Persze ettől még nyilván finomodni fog a Mission E utastere is, és biztosan kap néhány fizikai kezelőszervet is, de az elrendezés és a főbb formák maradhatnak.

Habár a képeken talán nem tűnik olyan nagynak, a Cross Turismo – ami egyébként a Panamera Sport Turismo stílusában viseli magán a „puttonyt” – 4,95 méter hosszú, és bár stílusában igyekszik a crossoverekre hajazni, magassága így is mindössze 1,42 méter, miközben szélessége 1,99 méter. Alapjait tekintve a gyáriak vadonatúj, 800 Voltos szerkezetére épül, ami villámgyors töltést tesz lehetővé. A teljes hatótáv egyébként – a kevésbé valóságos NEDC mérési ciklus szerint – 500 km, de a Porsche ígérete szerint 15 perc alatt 400 kilométernyi energiát tud felvenni a gyorstöltésnek köszönhetően, persze ha a hálózat ezt engedi.

Az erőt egyébként két elektormotor biztosítja, amelyek az összkerékhajtást is lehetővé teszik. A 600 lóerős teljesítménynek köszönhetően 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra az autó, de 200-ig sem kell több neki 12 szekundumnál. Természetesen állítható futóművet is kapott az autó, míg a komfortot és a hangulatot olyan elemek emelik, mint a teljes panorámatető vagy éppen a hangulatvilágítás.

A sima Mission E sorozatgyártású változata 2019-ben mutatkozhat be, és a gyáriak ígérete szerint bizony a Cross Turismo is gyártásba kerülhet majd – azt egyelőre nem árulták el, hogy lesz-e sima kombi változat, vagy csak telekjárós kivitelben készül majd ez a verzió. Erre azonban 2020-ig még biztosan várnunk kell, de azért érdemes fellapozni galériánkat, hiszen a Cross Turismo részleteit vizsgálva bizony kibontakozhat szemünk előtt a szériagyártású változat is.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark