Elelktromos crossover Leaf alapokon – íme, a Nissan IMx tanulmány

Nyomtatás

Néhány kedvcsináló fotón és videón már láthattuk a Nissan teljesen elektromos crossoverének előfutárát, ám most végre teljes valójában bemutatkozott az IMx névre keresztelt koncepció, amely a Leaf alapjaira épül. Egyelőre egy ízig-vérig tanulmánnyal van dolgunk, de reméljük, hogy ez csak a kezdet, és hamarosan a szériagyártású verzióval is találkozhatunk majd.

A korábbi ízelítőkön kissé furcsának tűnt itt-ott az IMx, de a most megosztott képek alapján kijelenthetjük, hogy egészen izgalmas megoldásokat kapott az autó – persze ezúttal is mindenki döntse el maga, hogy szépnek látja-e. Rengeteg a koncepciós megoldás, de azért a Nissan jellegzetes formái is visszaköszönnek, mint például a V-t formázó „hűtőrács”, a fényszórók grafikája vagy éppen az új Leaf-ről ismerős lebegő hatású tető – az alapokat adó testvérrel egyébként megvan az összhang.

Az IMx szinte minden részén találhatunk izgalmas vonásokat, mint például a lökhárítók „lebegő” alsó részei, az első fényszórók egészen az ajtókig nyúló éle, a hatalmas üvegtető vagy éppen az egymással szemben nyíló ajtók. Az utastér az önvezető képességek okán a végletekig letisztult, a kormány pedig el is tud tűnni, ha éppen nincs rá szükség.

A kijelzők szerepét egy átlátszó, OLED megjelnítő vette át, mely az autó egész szélességében végighúzódik. Az ülések háromdimenziós nyomtatóval készültek, és míg az ülőfelületek „katanagare” mintát kaptak, addig a fejtámlák „kumiki” motívumokkal lettek ellátva – utóbbi egyébként egy híres japán fakirakós.

Ahogyan az előbb már említettem, az IMx fejlett önvezető képességekkel rendelkezik, és amikor aktiválva van a ProPILOT üzemmód, akkor a kormány el is tűnik, a székek pedig a lehető legkényelmesebb pozíciót veszik fel. Ennél azonban jóval érdekesebb, hogy a teljesen elektromos crossover a gyáriak szerint akár 600 kilométer megtételére is képes egyetlen feltöltéssel – noha azt nem árulták el, hogy pontosan mekkora akkumulátort kapott.

Mindez annak fényében is szép eredmény, hogy a lemezek alatt két elektromotor dolgozik, melyek együttes teljesítménye 430 lóerő, a csúcsnyomaték pedig 700 Nm. Összkerékhajtás is rendelkezésre áll, hiszen az egyik villanymotor az első, a másik pedig a hátsó tengelyt hajtja. A sorozatgyártású verzió még az évtized vége előtt bemutatkozhat, de azért az izgalmas formák nagy részétől sajnos el kell majd búcsúznunk – azért reméljük, hogy a sportos vonások megmaradnak majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark