Elvetemült elektronok – elektromos Hummer H1 a Kreiseltől

Nyomtatás

Talán sokan emlékeznek még a Kreisel névre hallgató osztrák vállalatra, amely Arnold Schwarzenegger kérésére és támogatásával teljesen elektromossá alakította a hatalmas benzinfalók iránti vonzalmáról is ismert, ám azóta „zöld” útra térő híresség Mercedes-Benz G-osztályát. Az őrületnek pedig nem szakadt vége akkor, ugyanis a cég egy újabb elvetemült elektromos autót mutatott be, méghozzá egy átalakított Hummer H1 képében – ami egyébként anno éppen Schwarzenegger közbenjárásával kerülhetett sorozatgyártásba.

Nem meglepő módon a Kreisel újabb átalakítását is a híres színész/testépítő/kormányzó mutatta be, és bizonyára a garázsába is beállít majd egyet a különleges Hummerből. Az újdonság egyébként külcsín tekintetében semmilyen különlegességgel nem szolgál, hiszen egy hétköznapi H1-est láthatunk – leszámítva néhány Kreisel logót és feliratot.

A turpisság a lemezek alatt rejlik, ugyanis az óriás egy 490 lóerős összteljesítménnyel rendelkező elektromos rendszert kapott, ami két elektromotorból áll – egyik az első, másik a hátsó tengelyt hajtja, ezzel biztosítva az összkerékhajtást is.

A hatalmas, 3,3 tonnás tömeg és az elképesztő méretek láttán – és akkor a nem éppen ideális légellenállási együtthatóról még nem is beszéltünk – azt gondolhatnánk, hogy a hatótávval bizony komoly problémái akadhatnak az elektromos óriásnak, ám a 100 kWh-s akkumulátorcsomag 300 kilométer megtételére teszi képessé az autót.

Hiába a viszonylag nagy teljesítmény, az autó így is legfeljebb 120 km/h-s sebességgel képes haladni, viszont terepes képességeiből mit sem vesztett – arról nem is beszélve, hogy a 24 liter/100 kilométeres átlagot jócskán sikerült lejjebb tornáznia.

A Kreisel egyébként szépen fejlődik, amit jól mutat az új fejlesztési és gyártási központjuk építéseinek megkezdése is, amely 7000 négyzetméteren terül majd el, és a prototípusok készítéséhez szükséges helyiségek mellett egy teljesen automatizált gyártósor is helyet kap, amelyen személyautókhoz, kisrepülőkhöz, buszokhoz és teherautókhoz készíthetnek akkumulátorokat. Az új helyen nagyjából 200 ember dolgozik majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark