Hivatalos: ezt tudja majd az Audi elektromos SUV-ja (galériával)

Nyomtatás

Az Audi nemrég jelentette be, hogy első teljesen elektromos crossovere, amit egyelőre csak e-tronként emlegetnek, szeptember 17-én mutatkozik majd be. A négykarikások ugyanakkor némi matricázással már a tavaszi Genfi Autószalonon is megmutatták nekünk az autót, és azóta is sok részletet árultak már el. Ezúttal egy teljes galériával karöltve – igaz, továbbra is csak matricázva láthatjuk rajta az autót – azt is elárulták nekünk, hogy pontosan milyen teljesítmény bújik majd meg a lemezek alatt.

Az e-tron két villanymotor segítségével 360 lóerő leadására lesz képes, ami mellé 561 Nm-es csúcsnyomaték csatlakozik majd. Ez azonban nem minden, ugyanis a pilóta egy gomb megnyomásával 8 másodperc erejéig mindezt 48 lóerővel (408 LE) és 103 Nm-rel (664 Nm) növelheti meg, aminek köszönhetően a 0-100-as sprintet kevesebb mint 6 másodperc alatt képes lesz letudn az autó – és persze a rugalmasság növeléséhez is jól jön majd, habár a rögtön ébredő nyomatéknak köszönhetően ezzel vélhetően egyébként sem lesz gond. A végsebességet egyébként 200 km/h-ban korlátozták a gyáriak.

Amire azonban még ennél is büszkébbek a németek, hogy az e-tron fejlett energia-visszanyerő rendszereinek hála egy lejtős szakaszon egy kilométer alatt akár ugyanennyit képes visszatölteni az autó – mindezt a Pikes Peak hegyi felfutó szakaszán bizonyították, ahol a galéria fotói is készültek. Az autó háromféleképpen tudja majd tölteni az akkumulátort: fékezésnél, automatikus vitorlázó funkcióval, vagy a pilóta által a kormányról aktivált vitorlázással. A 31 kilométeres szakaszon tehát 31 kilométernyi hatótávot tudott visszanyerni az autó, de ehhez persze az 1900 méteres magasságkülönbségre is szükség volt – gyakorlatilag végig nagy lejtőn haladt az e-tron.

Mindezek ellenére az Audi biztos benne, hogy az e-tron átlagos használat mellett is képes lehet nagyjából 30 %-nyi plusz hatótávolságot összehozni, ami bizony szép eredmény. A négykarikások modellje is képes lesz arra, amit már a BMW i3 illetve az új Nissan Leaf esetében is kipróbálhattunk: beállítástól függően akár egy pedállal is kezelhető lesz majd, hiszen az erős motorfék funkció a legtöbb helyzetben képes lesz kiváltani a fékpedált. Az autóban egyébként egy 95 kWh-s akkumulátor lesz, ami már az új, jóval reálisabb WLTP normák szerint is nagyjából 400 kilométeres hatótávot biztosíthat – természetesen gyorstöltés is lesz, amiről már korábban beszámoltunk.

Alig több mint egy hónapot kell már csak várnunk az Audi újdonságára, amiről már most is szinte mindent tudhatunk – beleértve azt is, hogy az első nagyobb sorozatban gyártott, kamerás visszapillantóval rendelkező négykerekű lesz. Később egyébként tovább bővül majd az Audi e-tron családja, de addig is kíváncsian várjuk már a crossover bemutatását.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark