Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az első új Nissan Leafeken jóformán még meg sem száradt a festék, a jelenleg 8,5 milliótól elérhető 40 kWh-s változat mellett még az idén bemutatják a nagyobb, 60 kWh-s akkucsomaggal felszerelt kivitelt, ami nagyobb távok leküzdésére is lehetővé teszi a modellt.

A 378 km-es NEDC norma teljesen irreális, de az aktuális Leaf esetén bizton számolhatunk időjárástól függően 2-300 kilométeres hatótávval, ha nem megyünk 90-nél gyorsabban. A 60 kWh-s verzió erre tesz rá egy lapáttal, pontosabban másfélszeres szorzóval. Ha pedig a 375 km-es átlagot nézzük, ez bizony már eléggé univerzális megoldásnak tűnik, ha elkerüljük az autópályákat. Egyébként a gyári adatok is 380 km-es hatótávot ígérnek a jóval szigorúbb amerikai norma szerint.

Külső tekintetében várhatóan nem lesz érdemi különbség

A nagyobb akkus Leaf természetesen bővebb árcédulával is rendelkezik majd; közel kétmilliós differenciára számíthatunk, ami csak azok számára teszi jó alternatívává a modellt, akik sokat szaladgálva sem engedhetik meg, hogy nap közben megálljanak tölteni. A nagyobb akkut értelemszerűen tovább is kell tölteni, de üresről 80 százalékra még így is felküldhetjük kb. egy óra alatt gyorstöltővel.

Kommentek