Jövőre hétüléses elektromos kupé érkezik a Teslától

Nyomtatás

Mára már biztosan mindenkinek ismerősen cseng a Tesla márkanév, szinte nincs olyan, aki ne hallott volna a csöndben gyilkoló elektromos Roadsterről, azonban most a hétüléses Model S érkezésével a praktikusabb autók mezőnyét is megbolygatják az amerikaiak.

A következő héten startoló Detroiti Autószalonon minden apró részletet megismerhetünk a 2012-től kapható négyajtós villanyautóról, azonban a gyártó elöljáróban három videóval lepett meg minket, amelyeken bemutatják a készülőfélben lévő Model S rendszereit és szerkezetét.

A felvételek rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek utóbbira; a hajtáslánc mellett talán a felépítésre a legbüszkébbek a Teslánál. A finom vonalvezetésű külső héj alatt modern technológiával készült vázszerkezet rejtőzik: öntött, sajtolt és vágott lemezek összessége biztosítja a gyártó állítása szerint a kategóriában soha nem látott merevséget, miközben a vezetési élmény és a passzív biztonság is a legjobbak közé repítheti a Tesla Model S-t. Hiába készül teljes mértékben könnyű alumíniumból a nyolcszög alakot öltő váz, az azt alkotó profilok meglehetősen erős gyűrődőzónát eredményeznek, így példás első-hátsó ütközési viselkedés várható.

A belső égésű motor hiánya rendkívüli előnyökkel jár, ugyanis ennek révén – főleg az autó elejében – sokkal ügyesebben lehet gazdálkodni a rendelkezésre álló térrel. Épp ezt kihasználva a két első rugótornyot masszív merevítővel kötötték össze, amivel még tovább nő az amúgy is kiemelkedő csavarodási merevség.

A futómű is teljesen egyedi darab, a hátsó multilink rendszerű tagok, valamint a könnyű és merev alumínium váz, a roppant alacsonyra helyezett súlypont mesébe illő dinamikával ruházzák fel a négyajtós elektromos gépet - legalábbis a gyártó szerint. Az említett alacsony súlypont többek között a hátsó tengely elé helyezett kompakt csomagnak – amely tartalmazza az elektromotort, a sebességváltót, valamint az áramátalakítót – és a padló alatt elterülő akkumulátoroknak köszönhető. Ráadásként a mérnökök további büszkesége, hogy a kompletten beillesztett akkupakk is jelentős mértékben hozzájárul az autó merevségéhez.

A Model S az ígéretek szerint egy „tankolással” mintegy 480 km megtételére lesz képes, feltéve, hogy a vásárló beruház az opcionálisan kérhető nagyobb akkucsomagra. A feltöltés emellett ígéretes értékkel kecsegtet, a gyártó szerint akár 45 perc leforgása alatt teljesen feltölthetjük a négyajtós Teslát, amennyiben az három fázisról kapja az áramot.

Az igényes elektromos hajtás kiváló menetteljesítmények teljesítésére teszi alkalmassá a Model S-t, a 0-100-as gyorsulás kevesebb, mint 6 másodpercet vesz igénybe, a végsebesség 190 km/h-ja pedig bőven elegendő. Az autó szolgáltatásait ismerve az ára sem vészes, az 5-ös BMW ellenfeleként induló modell nagyjából 16 millió forintot kóstál majd.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark