Jövőre szériában - itt az Audi e-tron Sportback koncepció

Nyomtatás

Az Audi SUV palettája most sem nevezhető szűkösnek, és a gyáriak az utóbbi időkben még nagyobb hangsúlyt fektettek az emelt hasmagasságú modellek fejlesztésére – ezt pedig kiválóan mutatja, hogy manapság szinte csak ilyen jellegű tanulmányokat mutatnak be, legutóbb például a Q8 képében. Sanghajra is egy crossoverrel készültek a négykarikások, amely ezúttal valamivel kisebb méreteket, még modernebb formákat és természetesen teljesen elektromos hajtásláncot kapott – íme, az e-tron Sportback.

A németek már így is szép felhozatallal rendelkeznek az SUV-k terén, de a nagy ellenlábasok terepkupéival szemben egyelőre nincs válaszuk. Az űrt azonban hamarosan két modell is betölti majd, hiszen míg a korábbi Q8 tanulmányok a nagyobbik, addig a mostani e-tron Sportback koncepció a kisebbik újdonságot hivatottak előrevetíteni – utóbbi egyébként Q4 néven kerül majd piacra, és ami ennél is fontosabb számunkra, Győrben fogják gyártani.

Visszatérve a most bemutatott tanulmányra: az e-tron Sportback rendkívül sportos formákat kapott tervezőitől – a tetővonalat már-már vérbeli kupékat idéző dinamizmussal húzták meg a mérnökök. A frontrészt tekintve azért nem nehéz felismerni az Audi legújabb formanyelvének ismertetőjegyeit, de az elektromos újdonság esetében el lehetett hagyni a motor hűtésére szolgáló rácsot, így egészen egyedi képet fest az autó. A hátsó traktus esetében is sajátos megoldásokat alkalmaztak a rajzolók, bár az összefonódó fényszórók már korábbi koncepciókról is ismerősek lehetnek – noha szériában egyelőre egy modell sem kapta meg őket. Az utastér rendkívül letisztult, és természetesen mindent érintőképernyőről kezelhetünk.

Ezek azonban csak a külsőségek, de az Audi mérnökei egyéb izgalmakkal is szolgáltak: az e-tron Sportback olyan fejlett, természetesen LED-es és lézeres világítással rendelkezik, hogy az adaptív funkciók mellett egyfajta projektorként az útra is képes különböző jelzéseket vetíteni – ezeket azonban nem a főfényszórókkal, hanem különálló egységekkel oldja meg az autó. Mindezt egy különleges technológiának köszönheti, ami összesen 1,3 millió aprócska tükörrel dolgozik, melyeket mind külön-külön tudja vezérelni a rendszer. Ez a megoldás rendkívül előremutató, és nagy valószínűséggel ugyanilyen drága is, így még jó ideig várhatunk rá, hogy szériagyártásba kerüljön.

Nem így az elektromos hajtásláncra, amely az Audi igazgatótanácsának elnöke, Rupert Stadler ígérete szerint 2018-ban bemutatkozik, méghozzá a legújabb terepkupé lemezei alatt, amely így elsőként kínál majd tisztán villanyos erőforrást a kategóriában. Ügyes lépés ez az Auditól, hiszen bár eddig le voltak maradva ezen a téren, de most egyből az élre ugorhatnak. A hajtás egyébként három motorból áll a koncepció esetében: egy az első, kettő pedig a hátsó tengelyt hajtja, így az összkerékhajtás is biztosított.

Az összteljesítmény nem kevesebb mint 435 lóerő, de egy rövid időre ez akár 503 tagú ménessé is nőhet – ez 4,5 másodperces 0-100-as sprintre elegendő. A kevésbé szigorú európai mérések alapján 500 kilométeres hatótávval büszkélkedhet az autó, amelyet egy 95 kWh-s akkumulátornak köszönhet. Méreteit tekintve egyébként a Q5 és a Q7 között helyezkedik el a koncepció, amely 4,9 méter hosszú, 1,98 méter széles és 1,53 méter magas, míg tengelytávolsága 2,93 méter – az utastérben ezek alapján legfeljebb a hátsó fejtérrel akadhatnak majd gondok, de a szériagyártású változatnál nyilván erre is figyelnek majd a németek.

A látványos tanulmány sorozatgyártású változatát 2018-ra ígérik a gyáriak, így nem kell már sokat várnunk, hogy a szériaérett kivitelt is láthassuk. Bár a koncepción rengeteg olyan részlet van, amitől biztosan el kell búcsúznunk majd, azért reménykedünk benne, hogy az Audi végre szériában is megtartja majd izgalmas vonásait.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark