Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha minden jól megy, a Tesla hamarosan megkezdi a Model 3 sorozatgyártását, azonban az amerikai gyártó nincs könnyű helyzetben, ugyanis olyan mennyiségű megrendelés érkezett, és érkezik folyamatosan az autóra, hogy a márkának gyakorlatilag ellenkampányt kellett indítania, melynek lényege az, hogy az újdonság nem csak kisebb, hanem minden tekintetben kevesebbet nyújt, mint a nagytestvér Model S. Ennek a kampánynak a részeként derült fény néhány újabb érdekes adatra.

Megtudhattuk például, hogy a Model 3 4,67 méter hosszúra nyúlik majd, első és hátsó csomagtere együttesen 396 literes lesz és nagyjából 5,8 másodperc alatt tudja majd megfutni a 0-100-as sprintet, de az is most derült ki, hogy hatótávolsága nagyjából 350 kilométerre adódik majd. Ezen kívül érdekes információ lehet még, hogy kevesebb mint 100-féle konfigurációban lesz majd elérhető, ami bizony nagyon kevés – erre jó példa az is, hogy a mellékelt táblázat alapján a Model S több mint 1500 féle verzióban elérhető.

A Model S minden tekintetben kistestvére fölé nő

A gyáriak arra is felhívják a figyelmet a nagyobbik modelljük javára, hogy a kiszállítási idő az újdonság tekintetében az egy évet is meghaladhatja, míg a Model S esetében akár 30 napon belül is megoldható. Ez még mindig nem minden, ugyanis a márka gyorstöltő-hálózatát a Model 3 tulajdonosai csak pénzért vehetik majd igénybe, míg a nagyobb típus esetében továbbra is ingyenes marad. Érdemes még kiemelni, hogy a az előző bekezdésben említett adatokkal szemben a leggyorsabb Model S akár 2,4 szekundum alatt is képes letudni a 0-100-as sprintet, teljes csomagtér-kapacitása majdnem eléri a 850 litert és az ötszemélyes utastér mellett akár két szükségülés is kérhető hozzá, ami két gyermek számára tökéletes megoldás lehet a rövidebb utakra – ezzel akár hétszemélyessé varázsolva az autót.

Ritkán láthatunk olyat, hogy egy gyártó a saját modelljének hírnevét rontja, habár ezúttal egy másik típusuk javára igyekeznek mindezt elérni – egyébként arra is kitérnek az alább mellékelt táblázatban, hogy a Model 3-ban csupán egy 15 colos megjelnítő lesz, míg a Model S-ben két képernyőt is találunk, illetve jó néhány prémium extrát rendelhetünk hozzá, amik a kisebbik testvérhez nem lesznek elérhetőek. A kampány lényege egyébként az, hogy tudatosítsák a vevőkben, hogy a Model 3 nem a Model S hasonló képességekkel rendelkező, csupán kisebb változata, hanem minden területen kevesebbet nyújt a nagytestvérnél. Érdekes lépés ez az amerikaiaktól, ami egyben arra is utalhat, hogy a Model S-en nagyobb az árrés, mint az új, elérhetőbb típusukon – ez megmagyarázná, hogy miért terelik a régebbi modelljük felé a vásárlókat.

Kommentek