Mégis jöhetnek a villanyos BMW M modellek?

Nyomtatás

Az autózás szerelmeseinek az M betű egyet jelent a BMW gyári sportrészlegével. A bajorok teljesítményre kihegyezett divíziója már 1972 óta, tehát 44 éve örvendeztet meg minket elképesztő kvalitásokkal és erővel megáldott négykerekűekkel. Az elektromos és önvezető autózás egyre növekvő térnyerése közben azonban sokan aggódnak azért, hogy a németek előbb vagy utóbb engednek a nyomásnak, és villanymotorral illetve autonóm képességekkel felruházott M-es BMW-ket dobnak piacra – erre pedig egyre nagyobb esély mutatkozik.

A BMW már jelenleg is élen jár az elektromos autózás és az önvezető funkciók fejlesztésében, így nem csoda, hogy egyre többször merül fel a kérdés, hogy vajon mi lesz így a vezetési élményre és teljesítményre kihegyezett M modellekkel. Arról természetesen szó sincs, hogy eltűnnének a kínálatból a legvadabb változatok, de hamarosan akár elektromotorokkal és autonóm képességekkel is találkozhatunk majd a lemezek alatt.

A témában a BMW AG igazgatótanácsának egyik tagja, Ian Robertson szólalt meg nemrég, és elmondta, hogy nem kizárt az elektromos rendszerek és az önvezető funkciók megjelenése az M modellekben, miközben a mérnökök tovább növelik az eddig is lenyűgöző teljesítményt. „A BMW M jelenleg a legsikeresebb időszakát éli megalakulása óta. Most a legszélesebb a kínálat, világszerte elérhetőek a modelljeink és végső soron úgy látom, hogy az elektromos technológia minden irányban fejlődést jelenthet.

Egyelőre hivatalos megerősítés nincs arról, hogy villanymotorral szerelt M típus készülne, ugyanakkor, ha jobban belegondolunk, olyan neves gyártók is hozzányúltak már az elektromos rendszerekhez, mint a Ferrari, a McLaren vagy éppen a Porsche – ráadásul mindhárom gyártó a legpotensebb modellje esetében. Persze házon belül is van bizonyíték a lehetőségekre: az i8 hibrid rendszere 362 lóerővel kínál igazi élvezeteket a volán mögött.

Robertson úr azért biztosított mindenkit, hogy bármi is történjen a jövőben, a BMW mindig hű marad majd filozófiájához, melynek központi eleme a vezetési élmény. Az elektromos rendszerek megjelenése tehát kifejezetten előnyös is lehet a teljesítmény szempontjából, míg az önvezető képességek csupán az alapokat adó „átlagos” modellek öröksége lehet – egy jó ideig ugyanis még biztosan nem kell attól félnünk, hogy az autók teljesen átveszik az irányítást. Ha azonban készül is hibrid M modell, az legkorábban a következő évtized első felében mutatkozhat majd be.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark