Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Az elektromos Kia Soul korának legfejlettebb akkumulátor-technikájával kezdte meg piaci létét, ám jól mutatja az elektromos hajtás fejlődését, hogy a 27 kWh-s csomag tudása mára, azaz két és fél év után már legfeljebb csak átlagosnak nevezhető. Át is dolgozták a koreai mérnökök a dolgot.

Az eredmény: az eddigi 27 helyett 30 kWh kihasználható, változatlan méretek mellett. Az eddigi 200 Wh/kg-os energiasűrűséget sikerült bő 10 százalékkal fokozni az új akkumulátorok esetén, vagyis a pakk mérete és tömege (kb. 275 kg) változatlan maradt. Az eddig 212 km-es hatótáv felkúszott 250-re, vagyis az általunk (nyáron) mért 170-200 km-s valós hatótáv 200-240 környékére nőtt.

Két esztendő alatt is sokat fejlődött a technika - az állami támogatással már van, akinek megérheti

Ezzel együtt a modell drága 250 ezer forintot drágult a bő két esztendő leforgása alatt, viszont már kaphatunk rá állami támogatást, amellyel együtt a közel csúcsra szerelt modellt most 8,35 millióért kínálja a Kia. Ezt már csak 300 ezer forintos bőrüléssel és negyedmilliós napfénytetővel súlyosbíthatjuk.

Kommentek