Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Volkswagen I.D. tanulmánycsaládja már három tagot tudhat magáénak, és legkésőbb 2020-ra megérkezik majd az első sorozatgyártású modell is. A németek Genfben még tovább bővítik a családot, ugyanis a kompakt, a kisbusz és a crossover mellé ezúttal egy igazi luxusautót mutatnak be, méghozzá I.D. Vizzion néven – a gyáriak pedig már néhány rajzot is megmutattak nekünk az autóról.

Az újdonság egy igazi, 5,11 méteres luxusautó lesz, ami stílusban követi az elődök letisztultságát – a Volkswagen egyébként azt is elárulta, hogy sorozatgyártásra is maradnak majd a minimalista megoldások. A rajzok alapján egyértelműen egy igazi jövőautóra számíthatunk, ami aerodinamikus formákkal, és az elektromos mivoltát kihasználva kiváló helykihasználással kívánja majd magára vonni a figyelmet. Természetesen az egymással szemben nyíló ajtók sem maradhattak el.

Igazi luxusautó lesz a Vizzion

Az utastérben hiába keresünk majd kormányt és pedálokat, a németek úgy képzelik el, hogy a Vizzion már teljesen önvezető lesz, és egyáltalán nem szorul majd rá a sofőr beavatkozására. A belső így a végletekig letisztult, szinte semmi nem töri meg a nyilvánvalóan prémium anyagokból építkező, otthonos környezetet. Ezek mellett persze egyéb „csodák” is kerülnek a koncepcióba, mint például a hangvezérléssel és gesztusokkal is irányítható „virtuális asszisztens”, ami képes megtanulni az utasok igényeit külön-külön, később felismerve, hogy ki tartózkodik éppen az autóban.

Noha a teljesen önvezető négykerekűek világában már nem lesz túlságosan lényeges a hajtáslánc teljesítménye, a Vizzionban két elektromotor erejéből összesen 306 tagú ménes jön össze – a két villanymotor külön-külön tengelyen van, így kiadva az összkerékhajtást. A végsebesség 180 km/h lehet, de ami ennél sokkal fontosabb, hogy a 111 kWh-s akkumulátornak köszönhetően akár 665 kilométert is képes lehet megtenni az autó egyetlen feltöltéssel – igaz, ebbe már beleszámították a gyáriak a fékezésekből visszanyert energiát is.

Csak semmi bonyolítás - a végletekig letisztult az utastér

Akárcsak a másik három testvér, úgy jó eséllyel a Vizzion is megvalósul majd sorozatgyártásban előbb vagy utóbb. Első körben egyébként az első, csak simán I.D. névre keresztelt kompakt tanulmány szériaváltozata érkezik majd meg, legkésőbb 2020-ban. Őt követi majd a crossoveres Crozz és a kisbusz Buzz. Utánuk nem sokkal kerülhet majd gyártásba a Vizzion is, de erre még 4-5 évet szinte biztosan várnunk kell, és valószínűleg akkor is egy a koncepciónál jóval „földhözragadtabb” modellel kell majd beérnünk – de az első sorozatgyártású I.D. bemutatása után biztosan többet fogunk majd tudni.

Kommentek