Duplázás – bemutatkozott a Formula-E versenyautó második generációja

Nyomtatás

Most már hivatalos: a Formula-E levetkőzi mindenféle autócserés bénaságát, és egészen komoly, a Formula-1-nél látványosabb versenysorozattá növi ki magát, mielőtt 2019-ben a legtöbb nagy autómárka beszállásával kőkemény elektromos viadallá válna.

Nagyjából fél éve átfogó cikkben elemeztük a Formula-E-t, valamint az elektromos versenysorozatban rejlő lehetőségeket. Már akkor is olyan csapatok álltak rajthoz, mint az Andretti, az Audi Sport ABT, a Renault vagy éppen a Virgin, de Leonardo DiCaprio is indított egy saját istállót. Olyan legendás neveket olvashattunk a rajtrácson, mint Senna, Prost vagy Piquet, és bár a fiatalabb generáció egyelőre nem tudta megközelíteni a rokonok nagyságát, az ilyen nevek mindig vonzzák a közönséget.

Ez csak a kezdet: az elmúlt hónapokban több világmárka jelentette be, hogy hamarosan beszáll a sorozatba. Ilyenek például az Audi, a BMW, a Porsche vagy éppen a Mercedes-Benz, de a legfrissebb hírek szerint a Ferrari is beleveti magát az elektromos bajnokságba – igaz, nem saját néven, hanem az FCA csoport egy másik márkájának arculatát használva. Ezek mellett azoknak a listája is igen illusztris, akik már jelenleg is versenyeznek: hogy csak az utcai autózásból ismert márkákat említsük, ott van már a Renault, a DS, és a Jaguar is – de az indiai Mahindra is ismerős lehet, akárcsak az Indy Car sorozatban szereplő Andretti is.

A városi versenyekre is tökéletesen alkalmas elektromos Formula-E sorozat most fontos mérföldkőhöz érkezett: bemutatkozott a második generációs versenyautó, amely kétszeres hatótávval immár képes arra, hogy töltés/csere nélkül megtegye a teljes versenytávot.

A 2018 őszén kezdődő ötödik szezon igazán futurisztikus autókkal rajtol el, az eddig is jellemző apró ütközések pedig most sem maradnak el – ezeknél pedig jól jön, hogy a kerekeket immár burkolat védi, ami a passzív biztonságot is fokozza. A két különálló hátsó légterelő, valamint a jóval nagyobb diffúzor az aerodinamika javulását szemlélteti, meg persze eléggé látványos is.

A karbon ruha alatti technika fejlődéséről a duplázott hatótávon kívül még semmit nem árultak el az illetékesek, de már sokat nem kell várni a plusz információkra: a március 6-án kezdődő Genfi Autószalon alkalmából jön majd a teljes infócsomag. Mindez persze kissé elveszik majd a tucatnyi nagy újdonság hevében, de ettől függetlenül különösen izgalmas versenyekre számíthatunk – mi biztosan végigkövetjük majd az idei évad állomásait.




Share/Save/Bookmark