Új logóval kezdődött meg a Forma-1 megreformálása

Nyomtatás

A száguldó cirkusz mindig is a motorsportok királykategóriája volt, ahogyan most is az, és nagy valószínűséggel még jó ideig az is marad. Egy kis megújulás azonban sosem árt, és az Ecclestone-éra lezárásával az új tulajdonosok úgy döntöttek, hogy egy friss logóval indulnak neki a nagy reformációnak – a Liberty Media a szezonzáró hétvége után mutatta meg, hogy ezentúl mi szimbolizálja majd a Forma-1-et.

A Formula 1 korábbi, igencsak csalóka logóját bizonyára mindenki ismeri. Van, aki talán még mindig azt gondolja, hogy a zászlót mintázó embléma piros vége rajzolja ki az 1-est, miközben a fekete és a piros rész közötti „űr” hivatott az 1-es számot jelölni. Az új grafika követi a legmodernebb trendeket, és gyakorlatilag teljesen minimalista dizájnnal próbál hódítani.

Az új logó mindössze három vonalból áll, ám így is ügyesen rajzolja ki az eddig is mérvadó F betűt és az 1-es számot. Ezek a végletekig letisztult megoldások egyébként sokaknak nem tetszenek, de mögöttes céljuk igen fontos: tulajdonképpen bárki villámgyorsan le tudja rajzolni, és bár ez elsőre nem tűnik lényegesnek, mégis komoly feladata lehet a terjeszkedésben – a Liberty Media pedig ezt tűzte ki legfontosabb célul, hogy minél több emberhez eljusson a Forma-1.

Ez még csak az első lépés a terjeszkedésben, de a vállalat igyekszik még vonzóbbá varázsolni a száguldó cirkuszt, hogy azok is leüljenek majd a TV elé, akiket esetleg eddig kevésbé érdekelt. Amellett, hogy műszaki fronton is jönnek szabályváltoztatások, a tulajdonosok igyekeznek minden téren izgalmasabbá tenni a versenyt, így például a jövőben akár 360 fokos kamerák is kerülhetnek az autókra, amelynek segítségével online még közelebb kerülhetünk a versenyzéshez, és még jobban beleélhetjük magunkat a verseny világába. Kíváncsian várjuk, hogy sikerül-e elérni a céljukat.




Share/Save/Bookmark