A jövőben minden Opel PSA motort használ majd – veszélyben a magyar gyár?

Nyomtatás

Az Opelt nemrég teljes egészében felvásárolta a PSA csoport, és bár a villámosok akkor még foggal-körömmel ragaszkodtak hozzá, hogy autóik továbbra is vérbeli német négykerekűek lesznek, azóta már egyértelművé tették a franciák, amit korábban is gondoltunk: a jövőben az összes Opel modell PSA alapokra épül majd, és az erőforrások is a franciáktól fognak érkezni. Ezzel azonban sok munkahely veszélybe kerülhet.

A PSA mindezt arra alapozza, hogy az ő gyáraik sokkal hatékonyabban működnek, ráadásul a GM-érában kifejlesztett technika használata után bizony licencdíjat kell fizetniük a franciáknak. Egyelőre csak a Rüsselsheimben található fejlesztési központról esett szó, így a szentgotthárdi gyár miatt nem kell aggódnunk, de a későbbieken akár a hazai egység is veszélybe kerülhet, ha a franciák tovább folytatják az Opel modellek integrálását. Ez azonban még jó pár évbe telik, ráadásul az is lehet, hogy a hazai üzemnek más szerepet szán a PSA.

A kialakult helyzetről Gilles Le Borgne, a PSA fejlesztésekért felelős vezetője beszélt egy interjúban: „elkezdjük majd a PSA platformjait használni az Opel modellpalettájának esetében is. Ez persze nem egyik napról a másikra történik, néhány évet igénybe vesz majd. Meg szeretnénk szabadulni minden licencdíj fizetési kötelezettségünktől a GM felé, amilyen gyorsan csak lehet.” Arra a kérdésre, hogy pontosan mi lesz majd az Opel saját erőforrásaival, azt válaszolta a vezető, hogy erről még nem döntöttek.

A legnagyobb veszélyben egyelőre nem a gyárak, hanem a fejlesztőközpont lehet Rüsselsheimben, ugyanis ezt a feladatot a PSA saját mérnökei vehetik át, ezzel feleslegessé téve nagyjából 800 ember munkáját. A gyárakról egyelőre nem esett szó, de a legfőbb kérdés az, hogy a PSA inkább arra költ majd, hogy az Opel meglévő üzemeit átállítsa a saját motorjainak gyártására, vagy inkább a meglévő egységekbe fekteti majd azt a pénzt – persze ezeken kívül más forgatókönyv is szóba jöhet. Ezek alapján pedig nem kizárt, hogy idővel a szentgotthárdi üzem is veszélybe kerülhet, de egyelőre nem kell aggódni.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark