A Toyota eladná új hajtásláncait: van rá vevő?

Nyomtatás

A világ legnagyobb autógyártójaként ismert Toyota felgyorsítaná a tempót, már ami az autóipar elektromos, és alacsony kibocsátású modelljei irányában érvényes. A japán márka hamarosan lecseréli komplett motor- és váltópalettáját, mi több, már be is mutattak néhány új elemet. A régiek helyébe lépő friss (hibrid) hajtásláncokat ráadásul másokkal is megosztaná a Toyota.

Az autógyártók, konszernek között mára már teljesen megszokottá vált a műszaki megoldások megosztása, hiszen gazdaságilag abszolút indokolt a költségmegosztáson alapuló fejlesztés, illetve gyártás folyamata. Ezt a hullámot kívánja ismételten meglovagolni a Toyota, mégpedig a következő generációs hibrid hajtáslánc esetében. Mindezt tennék a japánok annak reményében, hogy az így felszabaduló gazdasági-fejlesztői kapacitások az elektromos hajtás területére volnának mozgósíthatóak. Noha az előző hibrid rendszer még nem volt kompatibilis más gyártók modelljeihez, az új hajtás elemei már vélhetően ez az elgondolás mentén kerültek kialakításra.

„Mindeddig nem tudtunk például egy Toyotához alkalmas invertert eladni más gyártónak, mert az nem passzol az ő motorjukhoz, vagy maga a feszültség más. Azonban ezt elkerülhetjük a jövőben, ha a komplett csomagot osztjuk meg másokkal” – mondta Yoshifumi Kato, a Toyota egyik legnagyobb beszállítója, a Denso fejlesztési részlegének vezetője. A Toyota részéről Toshiyuki Mizushima hozzátette: „a Toyota beszállítói sok olyan technológiát gyártanak, amiket csak a Toyotákban tudunk használni. Ezen változtatni szeretnénk, hogy az esetleges partnerek már a fejlesztés korai szakaszában együtt dolgozhatnak a beszállítóinkkal”.

 

A Toyota ezzel párhuzamos célként tűzte ki, hogy jelentősen, mintegy 90%-kal csökkeneti 2050-re a károsanyagok kibocsátását, amihez teljes mértékben új motorcsaládra van szüksége a gyártónak. Az első fecske a 2,5 liter lökettérfogatú négyhengeres, közvetlen befecskendezéses benzinmotor lesz, növelt termikus hatásfokkal és jelentősen csökkentett belső súrlódásokkal. Az erőforráshoz vadonatúj, 8- és 10-sebességes automataváltók lesznek elérhetőek, jobb gázreakciót eredményező hidrodinamikus nyomatékváltóval.

Persze mindez csak a kezdet, hiszen a Toyota a folyamat részeként összesen 9 motor mintegy 17 különféle teljesítményszintű verzióját mutatja majd be, illetve négy sebességváltó összesen 10 verzióját és hat hibrid hajtáslánc 10 változatát. Ezek között nyilván már számos olyan elem lesz, amelyet más gyártókkal is megoszt majd a japán márka.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark