A változás szele: érezhetően kevesebb dízelt vesznek az európaiak

Nyomtatás

Az elmúlt két évtizedben jelentősen átalakult az európai autóvásárlási tendencia, hiszen a csábítóan alacsony fogyasztást produkáló turbódízelek térnyerésével a vevők is egyre szívesebben álltak át a gázolajjal hajtott verziók mellé. A legfrissebb adatok szerint az öreg kontinensen mintegy 15%-kal kevesebb dízel kelt el, mint korábban.

A JATO Dynamics 2016. és 2017. április hónapok számait hasonlította össze, amiből kiderül, hogy az egy évvel ezelőttihez képest összességében a piac is mintegy 7.1%-kal szűkült, azonban ezzel szemben a dízeles modellek kereslete ennél jóval nagyobb arányban, 15%-kal csökkent. 2016-ban még minden második eladott autó dízelmotorral került leszállításra, azonban a változások kezdenek egyre jobban begyűrűzni és az emberek egyre szívesebben választanak ismét benzines modelleket.

„Noha számos kisebb-nagyobb okra vezethető vissza a változás, annak kezdetét egyértelműen a dízelbotrány kirobbanásához köthetjük. 2015 végétől az üzemanyagtípus súlyos károkat szenvedett el, elég csak arra gondolni, hogy az egyes kormányok, hatóságok dedikáltan a dízel modellekre és emiatt a tulajdonosokra is nyomást gyakorolnak” – mondta Felipe Munoz, a JATO Dynamics elemzője.

„Azóta pedig ezzel párhuzamosan a média is hatással van a vásárlókra, hiszen azt sugallja, hogy érdemes elkerülni ezt a fajta üzemanyagot, pontosabban az ezzel hajtott autókat. Figyelembe véve, hogy közben egyre jobb helyzetben vannak a hibrid és elektromos autók, nem nagy meglepetés a dízeles eladásokban megfigyelt teljesítménycsökkenés” – tette hozzá a szakember.

Az egyes típusok esetében is tapasztalhatóak a vizsgált időszakokban eltérések. A Volkswagen például mind a Golf (-28.1%), mind a Polo (-11.4%) tekintetében szomorú adatokat láthat még annak ellenére is, hogy a kompakt modell visszatért az Európa csúcsára. Kettejük mellett a Renault Clio szenvedett el hasonlóan negatív tendenciát. Voltak persze előrelépések is, mint például a 48.1%-os javulással az európai TOP10-be férkőző Citroёn C3 vagy a 4. helyre felérő Volkswagen Tiguan (+71.6%).




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark