Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ha egy népszerű modell egyetlen generációja csaknem 10 évig él, az nagy űrt tud csinálni a piacon. Ez pedig pont így van a Fiesta esetében is. Az idén berobbant új kisautó iránti kereslet nagyon nagy, ennek érdekében pedig a Ford fokozta a gyártási kapacitást.

Minden egyes nap 100-zal több Fiesta gördül majd ki a kölni gyár kapuján, köszönhetően a hosszabb műszakoknak és a szombati gyártási kapacitás növelésének. Így már naponta 1500 új kisautó készül, amelyet egyelőre el is kapkodnak a vásárlók. Németországban és az Egyesült Királyságban a Fiesta most messze a legnépszerűbb kisautó, csak ebben a két országban már 11 ezer modell kulcsát adták át.

Kizárólag háromhengeres motorral: még a 200 lóerős csúcsváltozat is csak 1,5 literes

A siker az előd rajongótáborának és az új modell jó tulajdonságainak is köszönhető, illetve a Ford sem bízta véletlenre: rögtön széles modellkínálattal érkezett 71-től 140 (illetve 200) lóerőig, miközben a hagyományos kiadások mellett sportos ST-Line és luxusra hangolt Vignale verziót is kínál – mindezt úgy, hogy alig fél éve elérhető a modell.

Kommentek