2017. Augusztus 24., Csütörtök

Frissitve:03:00:23

Repülő taxit fejlesztő vállalatba fektetett a Daimler

Nyomtatás

Az autókat helyettesítő repülők, vagy más néven „repülő autók” jövője egyelőre ködbe burkolózik, de egyre több kisebb vagy éppen nagyobb vállalat igyekszik kifejleszteni egy olyan megoldást, ami tovább juthat néhány gyenge prototípusnál, és a jövőben akár el is terjedhet a használata. Úgy látszik, hogy a Mercedes-Benz anyavállalata, a Daimler is lát ebben fantáziát, ugyanis nemrég befektetett a Velocopter nevű cégbe, amely egy repülő taxi kifejlesztésén dolgozik.

Egyelőre túl nagy összegekről nem beszélhetünk, hiszen a Velocopter bejelentése szerint a Daimler körülbelül 7,6 milliárd forintnyi eurót fektetett be, ám ezt nem egyedül a szóban forgó vállalat kapta, hanem több cégre is kiterjed. A Velocopter terveiről egyelőre nem sokat lehet tudni, de annyit azért elárultak, hogy a repülő taxijuk elektromotorral működik majd, két ember szállítására lesz képes, és ami a városi használat szempontjából talán a legfontosabb, hogy teljesen függőlegesen is fel tud majd emelkedni, illetve le tud majd szállni. Ezek alapján nagyjából egy olyan megoldást tudunk elképzelni, amit a német Lilium Aviation mutatott be áprilisban, de nevükből adódan akár egy helikopterszerű szerkezetre is gondolhatunk. A hírek szerint a Velocopter is megkezdi a teszteket az év utolsó negyedében, méghozzá Dubaiban.

A Velocopter természetesen nem az egyetlen vállalat, amely célul tűzte ki az autókat helyettesítő repülők fejlesztését: a már előbb is említett Lilium Aviation, a szintén német eVolvo, illetve az amerikai Terrafugia és Joby Aviation is azon dolgozik, hogy elérhetővé tegyenek egy hasonló járművet. A legkomolyabb név azonban az Airbus, amely szintén foglalkozik a témával, és mondanunk sem kell, mind anyagilag, mind pedig pénzügyileg komoly háttérrel rendelkezik az utasszállító gépeket és helikoptereket is gyártó cég. Arra persze még sokat kell várnunk, hogy a nagyvárosokban használhatóak lehessenek az ilyen repülő taxik, hiszen először egy használható megoldást kellene kifejleszteni, majd a biztonsági és jogi hátteret kéne rendezni.

A Daimlernek nem ez első befektetése, amely a közösségi közlekedést célozza, hiszen nemrég irányításra alkalmas részesedést vásárolt a Hailo nevű vállalatban, amely az Uber kihívójaként van jelen a piacon. A közösségi közlekedés ilyen formája, és az autómegosztás már régóta terítéken van, és a gyártók szerint az önvezető autózás fejlődésével egyre nagyobb lesz erre az igény – úgy látszik, hogy a Daimler is így gondolja.




Szóljon hozzá!

A hozzászólások nem tükrözik az Autó Pult véleményét, értük az oldal nem vállal felelősséget.
Regisztráljon Ön is! A regisztrált felhasználók hozzászólása azonnal megjelenik.

Share/Save/Bookmark