Akár már egy évben belül bemutatkozhat a Mercedes-Benz S-osztály következő generációja, amivel a csillagos márka a kor legjobb autóját tervezi létrehozni. Az első valamit is mutató kémfotókra még várni kell, de addig is elmondjuk, hogy mire számíthatunk.

DBX – a márka nómenklatúráját ismerve sokat nem kellett gondolkodniuk a fejeseknek az első SUV modell elnevezését illetően. Bizony, még az Aston Martin is beáll a sorba, és harmadik kékvérű brit márkaként fejleszt SUV modellt a Bentley és a Rolls Royce után. Persze muszáj is nekik a kereslet felé menni, hiszen a jelek szerint a Lamborghini és a Ferrari vásárlóközönségéből is akad olyan, aki szeret magasan ülni (és cserébe nem túl dinamikusan autózni).

Az előd által kitaposott ösvényen folytatja a Kia Ceed csúcsmodellje. A GT az új generáció esetében sem radikális hozzáállásával, mint inkább sokoldalúságával hódít, amely kiválóan illik a tesztünk alapján igazán kiegyensúlyozottan teljesítő új generációhoz. A 204 lóerős csúcsmodell már rendelhető, akciósan 7,9 millió forintos induló ára pedig egyszerre kedvező és drága.

Az Evoque az évtized elején gondoskodott a Land Rover feltámadásáról, ami az ötleteket és az irányvonalat követi. A méretéhez képest méregdrága mivolta ellenére is sikeres divatdiktátor első generációja most búcsúzik, és rövidesen helyet ad az új kiadásnak, amely minden tekintetben felül tervezi múlni elődjét.

Alig pár napja számoltunk be a vadonatúj 3-as BMW alapmodelljeinek hazai árairól és képességeiről, máris bővül a paletta. Persze az M340i xDrive korai érkezésére számítottunk, viszont a vártnál ezúttal többet kaptunk, méghozzá a külső és a műszaki tudás tekintetében is.

Egy legenda feltámadt: újra él az Alpine. A márka kínálatában elsőként újonnan megjelenő A110-et már sokan méltatták (az alábbiakban mi is adunk némi ízelítőt), és úgy tűnik, hogy eladások tekintetében is beváltja a reményeket. Ezt bizonyítja, hogy nem csak hazai pályán, Franciaországban viszik kiemelkedően, de Németországban is októberben a legnagyobb számban eladott sportautó lett.

Sokan szkeptikusan fogadták, a népszerűség pedig teljesen piacfüggő, de egyelőre teljes sikernek bizonyul a Care by Volvo, amely a svéd gyártó magánszemélyeket megszólító, havidíjas, teljes körű autóbirtoklási szolgáltatása. A Volvo az Év Autója díjat is (joggal) elnyert XC40-essel kezdte meg a magánszemélyeket megcélzó, a flottás lízinghez hasonló autóeladási szolgáltatását.

Üléspróbánkon mi is nagy jövőt jósoltunk neki, de ekkora sikerre talán még a márka vezetői sem számítottak: a Jaguar I-Pace októberben már 1200 példányban talált gazdára, amivel lassan már a brit márka értékesítéseinek tíz százalékát adja. Nem rossz egy kezdetben 32 milliós elektromos autótól.

Picit elgurult a gyógyszer a Jaguar azon kis csoportjánál, akik azt a feladatot kapták, hogy a legendás, idén 70. születésnapját ünneplő Jaguar XK120 tiszteletére – amely az ’50-es években a brit Ian Appleyard irányításával számos versenysikert aratott – egy különleges, felettébb izgalmas koncepcióautót alkossanak valamely szériamodell alapjaira.

Ki ne emlékezne az 1987-től 1992-ig gyártott Ferrari F40-re, a Ferrari ikonikus sportautójára, amelynek sikeréről sok mindent elmond, hogy eredetileg a gyártó egy 400 darabos limitált szériát tervezett belőle, ám végül a remekműből szerencsére bő 1300 példányt kellett legyártaniuk az olaszoknak.

Szombaton megnyitotta kapuit a Transilvania Motor Ring, amely nem csak Erdély, de egész Románia legnagyobb, legigényesebb motorsport komplexuma. A 35 hektáron elterülő létesítmény már 2019-ben több tucat rendezvénynek adhat otthont.

A címben a kerekítés szabályait kihasználva egy minimális füllentést be mertünk vállalni, november 14-től ugyanis nem 50, hanem a valóságban ‘csak’ 49 forintra növekszik a különbség a benzin és a gázolaj kiskereskedelmi literára közt, már ami a hazai átlagárakat illeti… A lényeg, hogy szerdától a hazai kiskereskedelmi átlagárak a benzin esetében 373, míg a gázolaj tekintetében 422 forint/literre módosulnak.

Bár az eladások tekintetében nincs különösen nagy jelentősége a Ford Focus sportos verzióinak, vagyis a fronthajtású ST és a bivalyerős összkerékhajtású RS modellnek, mindkét verzió fontos részét képezi a palettának, hiszen egyrészt így hitelesebben kommunikálhatja a gyártó a Focus hangsúlyosan sportos, vezetőközpontú hangolását, továbbá a presztízs tekintetében is jelentőset kap az ST és az RS.

Emlékeznek még a Land Rover Defender utolsó, 70th Edition nevű különkiadására, amit a gyártó a típus 70. évfordulójára készített? Idén januárban írtunk az ősi modellről, amellyel kapcsolatban nem volt kockázatos megjósolni, hogy gyűjtői darab lesz. A 150 példány villámgyorsan gazdára talált, áruk pedig már most növekvő tendenciát mutat.

Az N szériával, vagyis az elsőként érkező i30 N-nel és az őt követő Veloster N-nel jó lóra tett a Hyundai. A sportkompaktok ugyanis köridők helyett az élmények hajhászására születtek, ebben pedig egészen jók, miközben viszonylag megfizethetők. A koreaiak legújabb modellje viszont szöges ellentéte ennek a filozófiának.