Hírek

Négyliteres, turbós V8-ast kap a vadonatúj McLaren

Nyomtatás

A korábbi ízelítőkből már jól tudjuk: új korszakba kezd a McLaren. Az MP4-12C néven érkező modell nyitotta meg a brit sportautó-gyártó modern kori történelmét, azóta pedig új néven, hasonló alapokon egész portfóliót épített ki a vállalat. Most elérkezett az idő az újabb nagy megújulásra, amelyet a P14-es kódnéven emlegetett modellel és egy vadonatúj fejlesztésű négyliteres V8-assal tesz meg a gyártó.

Az Opel és a PSA házassága: tények a tévhitek mögött

Nyomtatás

Sokakat villámcsapásként ért a hír: a PSA és az Opel tegnap bejelentette, hogy erőteljesen tárgyalnak a közös munka lehetőségéről. Ettől persze beindultak a pletykák, és már a második hatalmas európai autós csoportosulást és/vagy a jelenlegi formájában ismert Opel végét vizionálták sokan. Ennyire messzire (még) nem kell menni; nézzük, hogy egyelőre mire számíthatunk!

A történet tegnap reggel kezdődött, amikor az Opelt birtokló GM közölte, hogy előrehaladott megbeszéléseket folytat az európai ág értékesítésével kapcsolatban a francia PSA csoporttal (Citroën, DS és Peugeot). A megbeszélések középpontjában az áll, hogy a PSA az Opel és a Vauxhall legfőbb részvényesévé válna, ezzel besorolva a Volkswagen csoport mögé a legnagyobb európai autóipari tömörüléseket tekintve, évi 2,4 milliós eladással.

A PSA megerősítette, hogy tárgyalások folynak az ügyben, de azt nem, hogy ezek mennyire előrehaladottak. Mindez általában azt jelenti, hogy a kézfogó már szinte biztosan megtörténik, csak éppen a hírt igyekeznek kellő óvatossággal tálalni. „Semmi biztosíték nincs arra, hogy a megegyezés végül létrejön,” tette hozzá mindkét márka a saját közleményében.

Tény, hogy a GM meglehetősen aktív volt együttműködések tekintetében, és már a Peugeot alapokra épülő Opel Crossland X bemutatása is arra utalt, hogy a háttérben aktív közös munka zajlik. Ugyanez lesz a helyzet a Grandland X-szel, amelyhez a Peugeot 3008 szolgáltat alapot. Egyébként a két márka már szemezett egymással korábban, 2013-ban viszont meghiúsult a házasság. Egyes elemzők szerint a kínai Dongfeng partnervállalat hajlandósága döntő szerepet játszhat az Opel eladásában.

A GM egyre sürgetőbb igyekezete az Opel helyzetének megoldására egyébként teljesen érthető: annak ellenére, hogy számos piacon eladási rekordokat vitt véghez a márka, valójában már a 16. éve veszteséges: 2009 óta összesen 9,1 milliárd dollár mínuszt termelt. A 2016-os év vízválasztó lett volna, csak éppen a Brexit miatti árfolyamcsökkenést benézték a villámosok, váratlanul 300 millió dollár veszteséget létrehozva, amivel végül a működési eredmény 257 millió dolláros veszteséggé alakult.

A PSA számára ismerős a helyzet, hiszen 2013-ban a csődhöz is közel állt a márka. Ekkor adta el a Peugeot család a részvényei 25,6 százalékát, miközben 12,8 százalék a francia kormány, 12,8 pedig a kínai Dongfeng kezére került. Azért a család sem járt rosszul: az értékesítésért 1,1 millió dollár ütötte a markukat. Nem sokkal ezután kezdődött egyébként a PSA konszern és az Opel együttműködése is. Az elmúlt években a francia gyártó piaci része folyamatosan zsugorodik, így a 2010-es 13,1 százalékról 2015-re 9,9 százalékra csökkent, a rivális Renault mögé helyezve a márkát. Ezzel együtt a Peugeot részvények erősödtek, a jövedelmezőség javult és a márka erősebb lett, mint az elmúlt két évtizedben bármikor. Ez pont az, amire az Opelnek szüksége lehet.

Egy kis adalék a hír meglepetés jellegéhez: az Opelt birtokló GM a jelek szerint a márka vezetőségének a feje felett kíván döntést hozni a márka sorsáról, ugyanis a legújabb információk szerint csak Karl-Thomas Neumann, a márka vezetője tudott egyedül a keddi hírekről. Neki van is egy B terve a márka jövője számára, ha esetleg elkerülhető az Opel értékesítése, méghozzá sok elektromos hajtású modellel megtöltve.

Végső komoly következtetéssel érdemes lesz megvárni a következő hetek nyilatkozatait, és ha a házasság meg is történik, a legérdekesebb kérdés még csak akkor következik: a szerepek leosztása az így létrejött konszernben.

Kiteljesedik a Pagani Huayra – a Roadster bemutatkozik

Nyomtatás

Huayra, vagyis a szelek istene. Mi mással teljesedhet ki egy ilyen névre hallgató autó kínálata, mint egy igazán szeles változattal? A Roadster végre megérkezett, közel hét évnyi fejlesztést váltva valóra a Pagani számára.

520 km az elektromos Opel Ampera-e hivatalos hatótávja

Nyomtatás

Az Opel teljesen elektromos kompakt méretű sikervárományosáról, az Ampera-e modellről eddig már nagyjából mindent tudtunk, csupán két dolog maradt kérdéses: az autó hivatalos, előírt mérési ciklus szerinti hatótávosága, valamint európai ára.

Új, szupertakarékos TSI motort kap a Škoda Octavia

Nyomtatás

A Volkswagen többek között a ráncfelvarrott Golfban már korábban bemutatta a VW-konszern vadonatúj közepes méretű négyhengeres turbós benzinmotorjait, vagyis az 1.5 TSI Evo erőforrásokat, amelyek a konszern-szinten rendkívül népszerű, 125 illetve 150 lóerős 1.4 TSI-ket hivatottak leváltani. Várható volt, hogy a Golf testvérmodelljeiben is hamarosan megjelennek az új motorok, és a Škoda már be is jelentette az 1.5 TSI Evo-t a nemrégiben frissült Octaviához.

Komoly vérfrissítést végzett a Jaguar az XE, XF és F-Pace sorozatokon

Nyomtatás

A brit JLR (Jaguar Land Rover) vadonatúj, saját fejlesztésű négyhengeres turbós Ingenium benzinmotorjainak piacra lépését már nagyon vártuk, hiszen a konszern modelljeiben mindeddig benzinfronton - már ami a négyhengeres motorokat illeti - jó néhány éves Ford-féle EcoBoost turbómotorok teljesítettek szolgálatot, amelyek nem méltók a prémium termékekhez. Végre megtört a jég és a Jaguar bejelentette az új benzines Ingenium motorcsaládot, ami első ízben az XE, XF és F-Pace modellekben debütál. Továbbá a három sorozat számos egyéb újdonsággal gyarapodott, amiket rövidesen részletezünk.

Módosítás dátuma: 2017. február 15. szerda, 14:18

Csinos crossoverként születik újra a Mitsubishi Eclipse

Nyomtatás

Az autórajongók fülének biztosan kellemen hangzik az Eclipse név, amely az ezredforduló környékének egyik ikonikus japán sportmodellje volt. A 2012-ig gyártott kétajtós kupé azonban eredeti koncepciójában már nem újulhat meg, azonban a jól csengő nevet más gyártókhoz hasonlóan a Mitsubishi sem hagyja veszni – az Eclipse crossover formájában születik újjá. A gyémántos márka bejelentette, hogy a Genfi Autószalonon Eclpise néven kompakt méretű újdonságot mutat be – egészen pontosan Eclipse Cross néven érkezik majd az autó.

Módosítás dátuma: 2017. február 15. szerda, 12:23

Egy sportkompakt, amit nagyon várunk: kemény lesz a Hyundai i30 N

Nyomtatás

Az autós média figyelmét már jó ideje leköti a Hyundai "N" sportrészlege illetve -kompaktja, ugyanis a mindeddig kiszivárgott tények, hangok és ízelítők alapján elmondhatjuk, meglehetősen komoly riválist kap a Golf GTI, az Astra OPC és a többi 'forró ferdehátú'. A dél-koreai jövevényről ezúttal még több adat látott napvilágot, ugyanis egy prezentációról kerültek ki friss információk.

Módosítás dátuma: 2017. február 15. szerda, 11:01

Beárazta a BMW az új 5-ös kombit: 14,5 milliótól indul

Nyomtatás

A BMW alig, hogy bejelentette legfrissebb büszkeségét, a G31 kódnéven futó vadonatúj 5-ös Touring modellt, a luxuskombi máris rendelhető a magyarországi kereskedésekben, és ennek megfelelően már az árak is ismertek. Az idő előtti árakat - amelyek egyelőre a márka honlapján sincsenek fent - a mai, hivatalos magyarországi 5-ös BMW (szedán) bemutatón illetve menetpróbán kaptuk meg az importőrtől. Az új 5-ös limuziinról különben rövidesen részletes menetpróbát is olvashatnak az Autó Pulton.

Elektromos jövő - 2026-ra teljesen új akkukkal készül a BMW

Nyomtatás

A BMW – ahogyan a legtöbb nagy gyártó – nem titkoltan az elektromos technológiában látja a jövőt, és egyre szélesedő hibrid kínálata mellett ezt többféleképpen is tudtunkra adja. Nemrég például arról számoltak be a németek, hogy 2026-ra tervezik az új technológiával rendelkező akkumulátoraik bevezetését.

Módosítás dátuma: 2017. február 14. kedd, 12:20

Már tesztelik a vadonatúj Ford Focust - jövőre debütálhat

Nyomtatás

A Ford Focusnak nagy szüksége van a megújulásra, hiszen a kompaktok mezőnyében keményebb a verseny, mint bármely más szegmensben, a Focus pedig hiába a kategória egyik etalonja az eladások tekintetében, a jelenleg futó modell már hosszú évek óta húzza az igát, ami bizony érződik is rajta.

4. oldal / 718