Már az eddigi információk alapján is valószínűsíthető volt, hogy a vadonatúj Mazda3 még ebben a hónapban bemutatkozik, azonban vége a találgatásoknak, a gyártó ugyanis mára megerősítette a hírt: a Mazda reggelre bejelentette, hogy a vadonatúj Mazda3 világpremierjét a november 30-tól december 9-ig tartó Los Angeles-i Autókiállításon tartja.

Számottevő információt egyelőre nem tudunk az autó kapcsán, a japánok ugyanis mélyen hallgatnak annak érdekében, hogy minél nagyobbat ‘üssön’ a premier, de annyi bizonyos, hogy a gyári sajtóanyag értelmében a vadonatúj Mazda3 a KODO dizájn egy érettebb formáját mutatja be, mely a japán esztétika lényegét testesíti meg. Emellett a leírás alapján a modell teljesítményét új szintre emelték. A következő generációs Skyactiv Járműarchitektúra lehetővé teszi, hogy a vezető és utasai a legtermészetesebb egyensúlyi helyzetben utazzanak, a legfrissebb Skyactiv motorok a sebesség kényelmes kontrollját nyújtják minden vezetési szituációban. További fontos információ, hogy a november végén debütáló Mazda3 egy teljesen új Mazda modellgeneráció első képviselője.

Októberben már megosztott velünk a japán márka egy rövidke ízelítő videót, amit a bekezdés felett tudnak megnézni, ma pedig egy olyan képet kaptunk, amiből bár nem sok minden látszik az új 3-asból, az viszont egyértelművé vált, hogy marad a két (ötajtós és szedán) karosszéria, az ízelítő képen ugyanis mindkét modellből szerepel egy részlet. A modell alapját a tavaly ilyenkor prezentált Kai nevű koncepció fogja adni, amiről korábbi cikkünkből, ide kattintva olvashatnak bővebben. Szemből és hátulról valószínűleg nagyon közel áll majd a tanulmányhoz a sorozatgyártású 3-as, így agresszívra húzott fényszórókat és az eddigieknél is hangsúlyosabb hűtőrácsot várhatunk.

Az utastérben valószínűleg ugyancsak evolúciós lesz a fejlődés, de ha a Kaiból indulunk ki, akkor az eddigieknél is letisztultabb vonásokkal találkozhatunk majd. A vadonatúj 3-as egyik legizgalmasabb pontja mégis a lemezek alatt lehet majd, ugyanis érkezhet a Mazda SKYACTIV-X névre keresztelt, vadonatúj motorcsaládja, amely bár benzinnel működik, de kompressziós gyújtást alkalmaz – aminek talán kevésbé örülnek majd a rajongók, az a kis turbós, ami bekerülhet az autóba.

A C-oszlopon sok a hasonlóság a Kaival - galéria

A pletykák szerint más okunk is lehet majd a szomorúságra, ugyanis a Mazda mérnökei az eddig fixen többlengőkaros hátsó futóművet az olcsóbb, könnyebb és egyszerűbb csatolt lengőkaros szerkezetre cserélhetik, legalábbis a gyengébb hajtásláncok esetén. Ez annyira nem meglepő, hiszen sok más gyártó is így gondolkodik, és ettől függetlenül egészen kellemes futóműhangolásokkal találkozhatunk, de azért akkor is némi visszalépést jelent. Persze ez még csak pletyka, a valóságra a hónap végén fény derül.

Kommentek