Ma délelőtt tartotta a Hyundai szokásos éves sajtótájékoztatóját, amelyen a márka hazai képviseletének illetékesei egyrészt értékelték az idei évet, továbbá termék vonalon prezentálták legfrissebb büszkeségeiket. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a mai rendezvényre elhozott 3 új típus – a limitált i30 N, az elektromos Kona, valamint az óriási Santa Fe luxusterepjáró – kivétel nélkül rétegmodellnek számít a márka számára, vagyis minden bizonnyal egyik sem tartozik majd (legalábbis hazánkban) a húzómodellek közé, bár kétségtelenül emelik a koreaiak presztízsét.

A rendezvény fényét hazánk legnagyobb autóversenyző büszkesége, a rendkívül szimpatikus Michelisz Norbert emelte, aki az idei évtől a Hyundai márkanagykövete, ám Norbi kötődése a ‘megszokottnál’ jóval szorosabb az általa képviselt autómárkához, hiszen az év elején írta alá a Hyundai-jal aktuális szerződését. A WTCR sorozatban Norbi egy Hyundai i30 N TCR versenyautó volánja mögött versenyez kimondottan szép eredménnyel, az autó kvalitásairól pedig sok mindent elmond, hogy jelenleg a WTCR bajnokság első hat helyezettjéből négy pilóta Hyundai volán mögött ül. „Ha eltekintünk a teljesítmény-kiegyenlítő rendszertől, egyértelmű, hogy a Hyundai a legerősebb a pályán, és ez hosszú távon az eredményekben is realizálódik. Meglepetés lenne, ha nem ez a márka adná az idei bajnokot“, mesélte Norbi.

Michelisz Norbert büszke a róla elnevezett, 20 példányban limitált i30 N szériáról – galéria

Tekintettel arra, hogy a versenyző Magyarországon óriási rajongótáborral rendelkezik, a Hyundai pedig tavaly dobta piacra zseniálisra sikeredett élményautóját, a kompakt i30 N-t, maximálisan érthető és logikus lépés az importőr részéről, hogy az i30 N-ből készített egy limitált szériát a modellből (az már csak hab a tortán, hogy az i30 N esetében az N betű akár Norbit is jelenthetné, bár ez a valóságban nyilván nem így van).

Az autó „Michelisz Norbert i30 N Limited edition“ névre hallgat; nagy különlegességre nem kell számítani, hiszen pusztán egy magas felszereltségi szintről van szó, amihez tartozik néhány plakett, ami az egyedi szériára és az adott autó sorszámára utal.

Belül sajnos semmi nem utal a 'Michelisz-féle' limitált i30 N szériára – galéria

Összesen 20 példányt dob piacra az importőr a különleges, 275 lóerős i30 N-ből, melyek kizárólag készletről érhetők el és kivétel nélkül tartalmazzák a Performance, a navigációs és a téli csomagot, valamint többek között a hátsó toronymerevítőt is. A listaáron 8,4 milliós belépő i30 N-hez képest a felár kereken 1 millió forint, vagyis abszolút értékarányos.

A limitált széria iránt nem meglepő módon máris nagy az érdeklődés a hivatalos márkakereskedésekben országszerte. „Különleges élmény számomra is, hogy a nevemmel fémjelzett, és dekorált egyedi széria darabjai futhatnak majd a magyar utakon. Ilyen együttműködésben eddig még nem vettem részt, de nagyon tetszett az ötlet és a megvalósítás is.” – árulta el Michelisz Norbert. További kedves adalék, hogy vásárlók a későbbiekben egy vezetéstechnikai tréningen és közönségtalálkozón is eltölthetnek néhány órát Norbival, így hamisítatlan vezetési élményt is kapnak a megvásárolt autó mellé. Az i30 N 275 lóerős, Performance csomagos változatáról részletesebben korábbi tesztünkben, ide kattintva olvashatnak.

Nem csak pirosban, de kizárólag készletről elérhető a limitált plakettes, 275 lóerős i30 N – galéria

Norbi a második ma prezentált újdonsághoz is köthető, ugyanis van az a Michelisz Norbert, aki a versenypályán azért tapossa tövig a Hyundai gázpedálját, hogy a túraautó-világbajnokságon idén is sikeresen szerepeljen, illetve van az a Michelisz Norbert, aki a közutakon a praktikumra fókuszál kétgyermekes családapaként: a közutakon egy Santa Fe volánja mögött tűnhet fel.

Családapaként nyilván más szempontokra figyel, mint versenyzőként. „Két gyermekkel a fedélzeten jó nagy helyre van szükségünk. Babakocsi, pelenka, rengeteg táska… A Santa Fe-ben kényelmesen elférünk, ráadásul nem is kényes a belső tér,“ mesélte. Eddig különben az előző, kifutó Santa Fe-t vezette Norbi, nemrégiben viszont megérkezett a vadonatúj generáció, amit nemrégiben prezentált a Hyundai.

A Santa Fe nem olcsó, de nagyon sokat ad az áráért cserébe, így jó vétel – galéria

Az importőr elhozta a rendezvényre az új Santa Fe egy példányát, így mi is megcsodálhattuk a 4,8 méter hosszú, akár 7 személyesként is elérhető SUV-t, ami élőben igazán jól mutat, a modellnek nagyon jól áll a friss márkaarculat. Az új Santa Fe nem éppen olcsó, hiszen alapáron 14,8 millió forintba kerül, igaz, minden esetben egy 2,2 literes, 200 lóerős dízelmotorral, összkerékhajtással, 8-fokozatú automataváltóval és már szériában is igencsak magas felszereltséggel érkezik. A második felszereltségi szint 1 millió forinttal kerül többe, a plusz két hátsó ülésért pedig további 400 ezer forintot kell fizetni.

A szériafelszereltségek listája szinte végtelenül hosszú, feláras tételből viszont mindössze kettő van, vagyis teljesen eltér a Hyundai felszereltség-politikája a hasonlóan extrázva jóval drágábbra kijövő prémium gyártókétól, az 5 éves, km-korlátozás nélkül garancia pedig továbbra sem elhanyagolható. Az új Hyundai Santa Fe-ről részletesen korábbi bemutató cikkünkben, ide kattintva olvashatnak.

Ijesztő a 15-16 milliós Santa Fe ár, de ennyiért tényleg minden benne van – galéria

A harmadik ‘nóvum’ a Hyundai Kona tisztán elektromos változata, amiről már szintén több ízben írtunk, de az első példányok csak most futottak be hazánkba. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a modell iránti kereslet óriási, a gyár pedig nem győzi tartani a lépést, így arra a kérdésre nem tudtak válaszolni a márka illetékesei, hogy egy új rendelés után mikor juthat autóhoz a kedves ügyfél.

Nem kérdés, hogy az akár 64 kWh-s akkucsomaggal (és ez esetben 204 lóerős motorral) elérhető Kona az egyik legkívánatosabb elektromos autó a hazai piacon, ráadásul a kvalitások és az ellenlábasok árazásának ismeretében a 'tiszta' Kona ára sem eltúlzott, így esetében (is) minden adott a sikeres piaci szerepléshez.

11 millióért 204 lóerőt, 64 kWh-s akkut és akár 480 km-es hatótávot ad az elektromos Kona – galéria

Az alapmodell 39 kWh-s akkut és 136 lóerőt kínál az 1,5 millió forintos állami támogatást levonva 9,4 millió forinttól, míg a plusz 68 lóerő és a 64 kWh-s akku felára azonos felszereltségi szinten 1,6 millió forint. Utóbbi kivitel különben 7,6 másodperc alatt képes abszolválni a 0-100 km/h-s sprintet, végsebessége pedig az elektromos autók viszonylatában ritka magas: 167 km/h.

A hatótáv pedig az óriási akkucsomag révén szintén tiszteletre méltó, a gyári adatok szerint 480 km, ami ha nem is tükrözi teljes mértékben a valóságot, egészen biztos, hogy a reális hatótáv is nagyon tisztességes. A magasabb felszereltségi szinten (így kizárólag a 64 kWh-s verzió kérhető) 11,9 millió forint az elektromos Kona ára, az állami támogatást is beleértve. Az új Kona Electric modellről korábbi bemutató cikkünkből, ide kattintva olvashatnak bővebben.

Az elektromos Kona belseje nem tartogat meglepetést, kezelhetősége egyszerű – galéria

Összességében nem csoda, hogy a Hyundai nagy tervekkel vág neki a 2019-es évnek, a márka palettája ugyanis még soha nem volt ilyen erős – az eddig felsorolt modellek mellett gondoljunk csak a teljes i30 sorozatra (ami a kompakt kategória egyik legkiegyensúlyozottabb modellje), az Ioniq-okra, a ‘sima’ Konára, vagy akár az objektíven szintén nagyon erős Tucson-ra, ami szintén nemrégiben frissült. Annyi bizonyos, hogy sok-sok másik márka irigyelheti most a Hyundai-t; ilyen háttérrel és garanciális adottságokkal művészet lenne jövőre nem kiemelkedő évet produkálni...

Kommentek