Az már biztos, hogy érkezik a Volkswagen Arteon R, azonban egyelőre konkrétumokat még nem igazán tudni a németek látványos modelljének sportváltozatáról. A márka ausztrál képviselete azonban úgy tűnik nem tudott várni, és egy saját projekten belül megalkották a saját, ART3on névre keresztelt verziójukat, amely alaposan felülmúl minden eddig elérhető kivitelt – de sajnos csak egyetlen példányban készítették el.

Noha semmi sem hivatalos, korábbi hírek szerint az Arteon R akár egy V6-os benzinmotort is kaphat majd, ám az ausztrálok nem voltak ennyire nagyravágyók, és az egyszerűbb módszert választották: a jelenleg elérhető legerősebb, 280 lovas kivitelből indultak ki. Az alapos átalakítás pedig meghozta a gyümölcsét, ugyanis nem kevesebb, mint 220 lóerőt sikerült még kicsikarni az egységből, amivel így az ART3on 490 tagú ménessel gazdálkodhat. Mindemellett a 350 Nm-es csúcsnyomaték 600 Nm-re emelkedett.

Több mint vagány az egyedi ART3on - galéria

Mindezt az erőt továbbra is a németek duplakuplungos DSG automatája továbbítja mind a négy kerék felé, aminek köszönhetően a 0-100-as sprintet mindössze 3,9 másodperc alatt képes letudni az autó, az eredeti 5,6 szekundum helyett. A végsebességről ugyan nem esett szó, de a 250-es tiltást feloldva valószínűleg alaposan megemelkedett ez az érték is. Mindezt olyan változtatásoknak köszönhetjük, mint az új turbó, az új szívórendszer vagy éppen az új töltőlevegő-hűtő, de új az üzemanyagpumpa és a kipufogórendszer is.

A hatalmas teljesítmény mellé azért új felfüggesztést és nagyobb fékeket is kapott az autó, és belül sem maradt érintetlen: a finom megoldásokat kagylóülések és bukócsövezés váltotta fel, a megfelelő tapadás érdekében pedig fél-slick Pirelli P-Zero Trofeo abroncsokat kapott az ART3on. Nem véletlen egyébként a régi-új név, hiszen az első három betű kiemelésével a látványos festésre kívánnak reflektálni a készítők, amely egy ausztrál utcai művésznek köszönhető – Simon Murray, vagy ahogy Sydnyben ismerik, KADE készítette a látványos grafikát.

Hamarosan jöhet a széria R változat - galéria

A mutatós festést leszámítva egyébként látványosabb külső nyoma nincs az átalakításnak, így legfeljebb a lejjebb ülő test vagy éppen az új keréktárcsák, és az azok mögött feszítő fékek lehetnek gyanúsak. Az ART3on csak egyetlen példányban készült el, de reméljük hamarosan a gyári Arteon R is megérkezik majd, amely jó eséllyel 400 lóerő körüli, vagy akár afeletti teljesítménnyel gazdálkodhat majd, ezzel a prémium sportmodellek játszóterére merészkedve.

Kommentek