Nyomtatás
Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Azt hiszem, senki nem kételkedik abban, hogy a prémiumok szegmensében a jól ismert német hármas uralkodik Európában. Összességében mindez igaz is, azonban kategóriákra lebontva már lehetnek érdekességek. Ilyen például az is, hogy az elektromos Tesla Model S az öreg kontinensen maga mögé utasította az BMW 7-es és Mercedes-Benz S-osztály párosát a 2017-es eladások tekintetében.

Felkaphatnánk a fejünket, hogy a Model S-t talán inkább az 5-ös sorozattal és az E-osztállyal kéne összehasonlítani, de bárhogyan is nézzük, a Tesla teljesítménye nem mindennapi – főleg annak fényében, hogy Európában jóval kevesebb piacon elérhetőek hivatalosan a modelljeik, mint a német hármas autói. 2016-ról 2017-re nem kevesebb mint 30 %-kal nőttek Európában a Model S eladásai, ami pontosan 16.132 példányt jelent. Ezzel a statisztikával pedig jócskán maga mögé utasította az említett típusokat az amerikai elektromos autó, hiszen az S-osztályból 13.359, míg a BMW-ből 11.735 darab kelt el.

A Model X is szép számokat hozott

Az Egyesült Államokban még ennél is nagyobb arányban utasította maga mögé ellenlábasait a Model S. Ugyanakkor nem csak ebben a kategóriában figyelemre méltó a Tesla teljesítménye, ugyanis a Model X is igen előkelő helyet foglal el a kategóriában a maga 12 ezer eladott példányával. Ez nagyjából megegyezik a Porsche Cayenne eladásival, míg például a BMW X6 statisztikáit kétezerrel meghaladja.

A JATO Dynamics - ami az egyik vezető autóipari elemző cég – egyik munkatársa, Felipe Munoz így kommentálta a helyzetet: „Ez egy ébresztő a tradicionális autógyártók számára. Ez azt jelenti, hogy egy kisebb, de okosabb gyártó felül tud kerekedni rajtuk a saját hazájukban.” Persze mindehhez az is hozzátartozik, hogy a Tesla jelenleg csak három modellt kínál, így összeladások tekintetében meg sem tudja közelíteni a német márkákat, ráadásul igencsak nehéz anyagi helyzetben is vannak az amerikaiak. Ennek ellenére is érdekes, hogy képesek voltak erre, és Munoz szerint fel kell gyorsulnia a prémiumoknak, ugyanis a vásárlói igények egyre gyorsabban változnak, és lépést kell tartaniuk vele.

A Model 3 értékesítése körül egyelőre vannak gondok, de az is nagy siker lehet

A Mercedes-Benz egyébként már lépett az ügyben, hiszen Genfben leleplezi az elektromos EQ almárkája első sorozatgyártású tagját, de a Jaguar is bemutatja az I-Pace szériaváltozatát, majd augusztusban érkezik az Audi villanyos crossovere, és a Porsche is bemutatja még idén a Mission E sorozatgyártásra érett változatát. Kétségtelen, hogy a nagyobb gyártók nem siették el az elektromos autók bemutatását, ugyanakkor éppen a 2018-as év lehet az, ami megtöri a jeget, és felgyorsítja a villanyos négykerekűek terjedését – a kérdés már csak az, hogy a Tesla ezek után is képes lesz-e versenyképes maradni.