Nyomtatás
Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A hobbiterepesek népszerűsége töretlen a piacon, amit mi sem mutat jobban, mint az egyre növekvő kínálat. Legyen szó alacsonyabb árkategóriákról, vagy éppen a prémium szegmensről, évről évre nőnek az eladások. A vásárlók nemenkénti eloszlása azonban még ennél is érdekesebb adat lehet, hiszen a felmérések szerint a hölgyek aránya egyre csak nő a crossover tulajdonosok körében.

Ezen talán meg is lepődhetnénk, mondván a szebbik nem képviselői általában a kisebb, divatos – mondhatni cuki – modelleket kedvelik. Utóbbi tulajdonsággal azonban az SUV-k sem adósak, és úgy tűnik, hogy a hölgyek számára is egyre fontosabb a praktikum, a helykínálat és a biztonság. Mindezt jól mutatja, hogy a 2010-től 2015-ig terjedő időszakban a női vásárlók száma 34 %-kal növekedett ezekben a kategóriákban – persze a férfiak körében is 22 %-kal több crossover talált gazdára.

Egy újabb érdekes adat, hogy a hölgyek bizony a prémiummárkák termékei felé fordulnak leginkább, amit mi sem bizonyít jobban, mint a fent említett évek során tapasztalható 117 %-os növekedés. Az elemzők egyébként ezt a jelenséget azzal magyarázzák, hogy manapság egyre később jön el a házasság és a gyermekvállalás ideje, és az egyedülálló nők egyre nagyobb aránya koncentrál a tanulásra és a karrierépítésre – ennek köszönhetően pedig nagyobb keret marad az autóvásárlásra.

Bőséges választék minden szegmensben

Mielőtt még azt gondolnánk, hogy a hölgyek a férfiak ádáz befolyása miatt választanák a crossoverereket, érdemes leszögezni, hogy 2015-ben a megkérdezett női vásárlók több mint 66 %-a mondta azt magáról, hogy teljesen egyedül hozta meg a döntést, és választott egy hobbiterepest. Egyébként a gyártók számára is kifejezetten előnyös, ha a szebbik nem képviselői őket választják, ugyanis amellett, hogy a hölgyek márkahűnek bizonyulnak, megelégedésükről is sűrűbben adnak hangot, így még több vásárlót csábítva a szalonokba.