Nyomtatás
Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Egyelőre Jenson Button vezeti a jerezi F1-es teszt harmadik napját a McLarennel, míg a Red Bull Racing már az első kiállásánál elfüstölt és megállt.

Forrás: F1-Live 

Nem alakul valami szerencsésen a Red Bull téli tesztsorozata. A Renault egysége finoman szólva sem megbízható és noha a franciák azt mondták, a mai napon már jobb lesz a helyzet, az RB10 például csak 3 órával a zöld jelzés után tudott kihajtani a bokszból és a csomag szinte azonnal el is füstölt Daniel Ricciardo alatt. A Caterham szintén küszködik a Renault miatt.

A Red Bull eddig csupán 11 kört, plusz pár métert tudott megtenni az új autójával, ami rettentő kevés. A meghibásodások miatt gyakorlatilag 3 tesztnapot elveszített a bajnoki címvédő.

Kiderült, hogy miért állt meg Fernando Alonso a Ferrarival, mellyel először lendülhetett akcióba. A csapat szóvivője, Renato Bisignani elmondta, a spanyol egy telemetriai hiba miatt volt kénytelen leállítani a motort, amikor hirtelen eltűntek az adatok a képernyőről, és a csapat úgy döntött, hogy elővigyázatosságból félreáll. Délelőtt 26 kört teljesített a spanyol.

A Red Bull egyre feszültebb a Renault megbízhatatlannak tűnő csomagja miatt, és nem elképzelhetetlen, hogy idő előtt elhagyják Jerezt, mert jelenleg csak időt veszítenek a pályán. Ami biztos: a Red Bull máshogy helyezte el/építette be az erőforrás egyes kiegészítő berendezéseit, ezért szenvednek ők a legjobban a Renault-motorosok közül.

A Red Bull Motorsport igazgatója, Dr. Helmut Marko az AMUS kérdésére megerősítette, a legutóbbi leállásuknak semmi köze nincs a Renault motorjához. Ez egy belső probléma, ami a Red Bullt érinti.

Andyn Damerum, a Red Bull versenymérnökeinek koordinátora:

„Keményen dolgoztunk tegnap a változtatásokon, melyeket szükségesnek éreztünk a probléma azonosítása miatt, és abban reménykedtünk, hogy a mai nap sikeresebb lesz. Sajnos az általunk eszközölt változtatások csak részben oldották meg a kérdést és úgy döntöttünk, leállunk, mert mélyebbre kell ásnunk a megoldás miatt.”

„Ez nyilvánvalóan nem az, ahol lenni szeretnénk, és természetesen az egész csapat csalódott ezen problémák miatt. Ez az a pont, amikor az egész csapat összerántja magát, és biztos vagyok benne, hogy képesek leszünk megoldani a problémákat.”


A jelentések szerint a Mercedes és a Ferrari a megbízhatóság érdekében 13 ezren tartja a fordulatot, és gyakorlatilag mindennel spórolnak, hogy több kilométert tudjanak megtenni Bahrein előtt.