Az Aston Martin vinné sikerre a Red Bullt

Nyomtatás

A Red Bull Forma-1-es istállója majd’ 2 éve, azaz a turbómotorok bevezetése óta csak szenved a francia erőforrásokkal, a Renault hathengerese ugyanis gyengébb és megbízhatatlanabb a Mercedes vagy a Ferrari V6-osainál. Mindeközben a vörös bikák türelme egyre fogy, folyamatosan hangot adnak elégedetlenségüknek. a megoldást az Aston Martin hozhatja el.

Noha a Red Bull joggal morgolódik a többi motorhoz képest gyengébben muzsikáló Renault egységek miatt, az istálló talán túlzóan nagy ellenkampányt indított az egyébként Infinitin keresztül lebonyolított turbós erőforrásokkal szemben. A nyerő szériájuknak vége, amit nehezen dolgoz fel a Red Bull vezetősége, s kicsit olyan érzésünk van, hogy csak akkor maradnának a száguldó cirkuszban, ha garantált a sikerük – korábban már számos nagy istálló, így a Ferrari is került mély hullámvölgybe, amit ugyanolyan tisztelettel és alázattal kell kezelni, mint a győzelemmel átitatott időszakokat.

Persze felmerül a kérdés, hogy a Renault harmatos V6-os hibridje helyett más motorszállítót választ az energiaitalos együttes, azonban kemény dió a legnagyobb ellenlábasokkal üzletelni. Egyrészt sem a Ferrari, sem a Mercedes nem érdekelt abban, hogy erős motorokkal lássa el a Red Bullt, míg a bikák számára ugyancsak nehéz volna lenyelni, hogy valamely nagy rivális segítsége kell a gödörből való kievickéléshez.

Azonban a jelenlegi konstrukció, miszerint a Renault motorok az Infiniti prémium csomagjában érkeznek, jó alapot és apropót nyújt a jövőre nézve, hiszen hasonló metódussal akár a német vagy olasz motorgyártótól is vehetne erőforrásokat a Red Bull.

Kiváló lehetőség ez a Mercedes-Benz új partnere, az Aston Martin számára, a britek ugyanis már az 1960-s részvétel óta visszavágynak a királykategóriába, amit Andy Palmer, a márka első embere is elismert a napokban. Habár az Aston jelen pillanatban a World Endurance Championship hosszútávú versenyeire fókuszál, számukra mindenképp olyan lehetőség ez, amit kár volna elmulasztani. Mivel az Aston Martin a Mercedes és az AMG partnere, rajta keresztül könnyedén juthatna a potens stuttggarti V6-osokhoz a Red Bull, miközben mégsem közvetlenül a Mercedestől vásárolna. Tehát két legyet ütnének ezzel egy csapásra, hiszen a versenyképes technikát az istállók közötti természetes feszültség megtartásával kapnák meg.

A Mercedes számára sem volna mindez rossz üzlet, hiszen a Red Bull egyből a Toro Rossót is rántaná magával, tehát 2 csapattal több teszteli, használja, tökéletesíti, s nem utolsósorban fizeti az anyacégnek a vasat. Éppen ezért nem meglepő, hogy a napokban már Toto Wolf, a Mercedes F1 csapat vezére is arról nyilatkozott, hogy nyitottak lehetnek egy ilyesfajta megoldásra.

Ám nem eszik ilyen forrón a kását, hiszen a Red Bullnak jelen pillanatban 2016-ig élő szerződése van a Renault gyárral, így legkorábban 2017-ben indulhatnak a bikák német hibridekkel. Helmut Marko ugyan elismerte, hogy folynak a tárgyalások az Aston Martinnal, azonban a szakember szerint más projektekkel kapcsolatban.

Ezzel párhuzamosan további furcsa, találgatásokra okot adó szál Adrian Newey, a Red Bull korábbi sztártervezőjének és az Aston Martinnak a kapcsolata. A mérnök az F1-től visszavonulva az Aston Martin szuperautójának tervezésén munkálkodik, könnyen elképzelhető, hogy eközben a Mercedes-Aston-Red Bull együttműködés majdani kialakulásában is nagy szerepet játszik.

Egyelőre azonban mindez csak spekuláció, persze túl sok az egybeesés ahhoz, hogy az egész történetet csak véletlennek fogjuk fel. Az is tény azonban, hogy csak idővel fogjuk megtudni, mi is zajlik a háttérben, épp ezért érdemes futamról futamra követni a száguldó cirkusz életét.




Share/Save/Bookmark