2017. Április 25., Kedd

Frissitve:08:02:42

Különlegességek

Mazda MX-5 (2013) és Chevrolet Camaro Convertible teszt - Ősi lélekemelők

Nyomtatás

Az élet értékének mércéje az, hogy hányszor lett lelkünk igazán izgatott.” Bár Soichiro Honda örök bölcsességét cége manapság sajnos csak mérsékelten szolgálja ki, szerencsére több olyan modell akad a piacon, melynek használata lelkünket ikarusi magasságokba emeli. Nem kell ehhez luxusprémium, földhözragadtabb összegekért is miénk lehet a vezetés teljes élménye. Például egy Mazda MX-5-tel. Vagy esetleg kétszer ennyi kell? Hát íme, a bal sarokban a Chevrolet Camaro kabrió jelentkezik.

Módosítás dátuma: 2013. július 16. kedd, 13:50

Jaguar XJ vs. BMW 750d vs. Lexus LS 600h

Nyomtatás

A modern előítéletek, mint ezer űzött szellem sulykolják fülünkbe igéiket: a hibrid a jó, mert zöld, a benzines a régimódi gonosz, a dízel meg büdös és hangos. Hát elhoztuk az autóipar jó, rossz és csúf versenyzőit, mégpedig rögtön a királykategóriából, adalékként összkerékhajtással. Eljött a bizonyítás ideje, nálunk mindenki tiszta lappal kezd, s a koncepciók máris egymásnak feszülnek.

Módosítás dátuma: 2014. június 16. hétfő, 09:39

McLaren MP4-12C menetpróba - Túlvilági dimenziók

Nyomtatás

hat kilométer hosszú Slovakiaring célegyenesében a digitális sebességmérő már bőven 260 km/h feletti értéket mutat, az utastér mögött üvöltő 3,8 literes, két turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotor dallamai pedig olyan intenzitással hagyják el a sportkipufogórendszer lapos végződéseit, hogy a nyitott tető ellenére a szélzajból szinte semmit sem érzékelek. A technikás pálya első kanyarja vészesen közeledik felénk, miközben másodpercenként 75 métert hagyunk magunk mögött. Azonban a mellettem ülő osztrák autóversenyzőnek esze ágában nincs levenni a lábát a padlóig nyomott gázpedálról, hiszen neki az a dolga, hogy megmutassa, mire is képes a McLaren friss fejlesztésű szuperautója, az MP4-12C, amely még ezekben a pillanatokban is vészjóslóan fokozza a tempót.

Módosítás dátuma: 2013. június 09. vasárnap, 03:56

Citroën DS3 Racing Loeb vs. MINI Cooper S Aaltonen - Rali legendák

Nyomtatás

Teret, s időt meghajlítva legendákról szól most a történet: páratlan győzelmekről és eposzi küzdelmekről. Egy apró termetű négykerekűről, aki a lehető legzordabb időjárásban volt képes a nagyok fölé emelkedni, és egy csapatról, ami a legnagyobb ellenállással szemben is a csúcson tudott maradni. Rauno Aaltonen és Sebastian Loeb nevét örökre jegyezni fogják az autós történelemkönyvek, és már forró sportmodellek is emléket állítanak nekik. Mi pedig nem tudtuk megállni, hogy ne szervezzünk találkát nekik.

Módosítás dátuma: 2013. május 22. szerda, 09:55

Porsche 911 (996, 997 és 991) menetpróba - Ferde szemmel, üvöltéssel

Nyomtatás

Elérkeztünk a 911 ötven éves születésnapját ünneplő cikksorozatunk utolsó részéhez, de a tempó vajmi keveset csökken. Megkergetjük versenypályákon minden idők legkönnyebben vezethető, de leggyorsabb civil 911-esét és német vidéki utakon elmerülünk a legtohonyább modern kori Porsche sportautó képességeiben. Végül pedig még magát Walter Rörhlt is megszorongatjuk.

Módosítás dátuma: 2013. május 22. szerda, 09:52

Porsche 911 (964 és 993 Turbo) menetpróba - Ötven érv

Nyomtatás

A 911, ami mai szemmel is megállja a sarat: sokan a 964-est tekintik az első igazi 911-nek. Valahol érthető, végtére is a 3,6 literes boxerhatos itt már bőséges 250 lóerőt ad a kezünkbe. Már ez sem kevés, de rögtön utána 408-cal is meg kellett birkóznom.

Módosítás dátuma: 2013. április 08. hétfő, 11:13

Porsche 911 (1963-1989) veterán menetpróba - Rejtett tartalék

Nyomtatás

Hét generáció, 800.000 legyártott példány, páratlan motorsport sikerek. A világ legismertebb sportautója 50 éves lett, mi pedig népszerűségének titkát először a gyökerekben kerestük. A Porsche 911 első két generációjából rögtön 5 modellt fogtunk vallatóra közúton és versenypályán egyaránt.

Módosítás dátuma: 2013. április 08. hétfő, 11:12

Audi Q5 vs. Land Rover Freelander vs. Mercedes GLK - Szárnyaszegett angyalok

Nyomtatás

Vegyünk egy angyalian kényeztető mindenes hobbiterepjárót, majd adjunk hozzá sportcsomagot - így szól a recept tesztünk mindhárom résztvevőjénél. De vajon milyen az íz? Hozzáadott plusz az élesítés, vagy mindent elrontó kompromisszum? Elsősorban erre kerestük a választ, de végül több tanulságot is levonhattunk.

Módosítás dátuma: 2013. március 12. kedd, 22:04

Opel Astra OPC teszt - Vágyak tárgya

Nyomtatás

Hirtelen felgyorsultak az események. Az elmúlt 250 kilométert tökéletes bágyadtság mellett hagytuk a hátunk mögött, ám most a gázpedálra taposva, kitágult pupillákkal, heves szívdobogással és egekbe szökött adrenalinszinttel nézünk farkasszemet a vészesen közelgő szalagkorláttal.

Módosítás dátuma: 2013. május 02. csütörtök, 10:35

Audi S8 teszt - Simogató G-erők

Nyomtatás

520 lóerő és 3,8 másodperces 0-100-as sprintidő. Nem, tesztünk főszereplője nem a legújabb kompromisszummentes sportautó, hanem egy jóhiszemű óriásból taktikai kalapáccsá vedlett luxusautó. Az Audi S8 már azon a határon lavíroz, amit a józan és az elborult luxus között húzhatunk. Hogy végül melyik oldalon landol? Utánajártunk.

Módosítás dátuma: 2012. október 29. hétfő, 09:58

Audi S6 és S7 teszt - Határeset

Nyomtatás

A saját szakterületemen igazi cápa vagyok, akinek szavait nem csak az üzletfelek, de beosztottak tucatjai is rettegik. A pénz értékét egy ideje már magam sem tudom felbecsülni. 20, 30, vagy éppen 50 millió? Ezek az összegek számomra nem jelentenek többet annál, mint amikor az utca embere egy napi bevásárlás kiadásain töri a fejét. Ezekben a pillanatokban pedig éppen ilyen átlagos emberekre tekintek le egy irodaház 420. emeletének párkányán egyensúlyozva, melynek utolsó centimétereibe már csak a cipőm sarka kapaszkodik.

Módosítás dátuma: 2013. április 15. hétfő, 09:30

3. oldal / 7